Gå til innhold

Hvor irriterende er det for dere at fullt av lettkledde damer blir brukt i reklamer på internett og andre steder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er generelt sett det motsatte av en feminist (og er for øvrig mann), men en ting jeg kan tenke meg er ekstremt irriterende er alle de lettkledde og til tider nesten nakne (noen steder direkte nakne) kvinnene i reklamer. Eksempelvis når jeg skal se på en serie via en nettside, kommer det ofte opp 18+ spill, med nesten nakne damer. Med en ekstrem seksualisering. Det er slik overalt og i reklamer på TV/nettaviser ser vi ofte kvinner ned i små underbukserog bh-er. 

Personlig synes jeg boksershorts reklamene for menn er ganske ekle å se på, men for damer er det jo hundre ganger verre og hundre ganger mer utbredt. 

Hvor irriterende synes dere damer dette er?

 

Anonymkode: 06c75...fe8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir litt lei av pupp og rumpe overalt ja, boxershortsreklamene òg. Egentlig mest lei av at sex skal dyttes i trynet mitt hele tida via filmer, tv-serier, reklame osv.

Anonymkode: f3d1a...378

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er generelt sett det motsatte av en feminist (og er for øvrig mann), men en ting jeg kan tenke meg er ekstremt irriterende er alle de lettkledde og til tider nesten nakne (noen steder direkte nakne) kvinnene i reklamer. Eksempelvis når jeg skal se på en serie via en nettside, kommer det ofte opp 18+ spill, med nesten nakne damer. Med en ekstrem seksualisering. Det er slik overalt og i reklamer på TV/nettaviser ser vi ofte kvinner ned i små underbukserog bh-er. 

Personlig synes jeg boksershorts reklamene for menn er ganske ekle å se på, men for damer er det jo hundre ganger verre og hundre ganger mer utbredt. 

Hvor irriterende synes dere damer dette er?

 

Anonymkode: 06c75...fe8

Er dette virkelig noe åbry seg om? Det er heller ikke til å stikke under en stol at en dame i kjeledress eller burka ikke hadde gitt gode tilbakemeldinger for reklamen. Reklamer må få oppmerksomheten til folk for å bli husket. Noen menn har glede av disse reklamedamene, noen damer tenker at sånn figur eller sånt hår ønsker jeg meg. Et plagg ser bedre ut med pent fjes til. Og reklamen fanget din oppmerksomhet også. Riktignok pga irritasjon, men like fullt husker du dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes det er ekkelt å se friske sunne menn i bokseren? Er du 14? Nervøs på din egen seksualitet og med godt undertrykt usikkerhet? :P

-hetero mann

Anonymkode: 13a16...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nesten aldri reklame. Har ikke fjernsyn og på nett bruker jeg selvsagt adblock.

Av prinsipp velger jeg å kjøpe varer som reklamerer med halvnakne damer og boikotter varer som reklamerer med halvnakne menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig så legger jeg ikke merke til dem, med mindre de ser usunt tynne ut. Det ville ha vært enda bedre om de brukte flere forskjellige typer fine kropper, for jeg synes faktisk at en kropp med noen kilo over snittet kan ta seg godt ut, bare den blir kledd riktig, det samme gjelder kropper som ikke er totalt topptrente. Kanskje jeg faktisk hadde notert meg reklamen også da.

Synes det er greit nok å greit med kropp om en skal selge undertøy o.l. og har irritert meg mer over reklamer der kroppen overhodet ikke har noen sammenheng med produktet som skal selges. F.eks toppløse damer som var reklame for bil o.l. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg ser nesten aldri reklame. Har ikke fjernsyn og på nett bruker jeg selvsagt adblock.

Av prinsipp velger jeg å kjøpe varer som reklamerer med halvnakne damer og boikotter varer som reklamerer med halvnakne menn.

Så du har altså mange tynnstrømpebukser, dameundertøy, hårfjerningsmiddel og dameparfyme. :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt unødvendig og faktisk diskriminernde å måtte ha halvnakne og nakne damer i og på alt hele tiden. Blir så mettet... i filmer uten grunn. Kun damene stortsett.. gi oss menn og da. Ikke gamle griser som ikke ser ut. For damene er jo stortsett perfekte.og ikke ett gram for mye..og helst mye yngre. Tragisk. At alt skal spille på sex. Og er flere spill med nakne damer.orgier og sex i no. Og det sitter barn å spiller det....

Anonymkode: 13553...b90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er meget irriterende. Å sexualisere kvinner slik hjelper ikke på metoo og trakkasering. Når kvinner stilles ut som kveg der de fineste får populasjon, ja da tror menn at kvinner kun er til en ting. Det gjør meg faktisk rasende!

Anonymkode: 66a42...e7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la merke til det før. Nå ser jeg det ikke lenger, bryr meg ikke lenger. Med tanke på hvor overseksualisert kvinnekroppen er i dette samfunnet, og hvor mange, spesielt unge jenter, som blir påvirket av det, synes jeg det er trist ennå.

Anonymkode: cde3c...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig trist å ha jenter som skal vokse opp i dette. Mange er jonså ekstremt tynne og av de som er naken eller lettkledd. Få heller med store og smp og midt i mellom. Hengepupper og flatepupper. Sminke og usminket. Hvorfor skal alle se ut som tynne modeller uansett hva man ser på? Og enkelte blir i tilegg kritisert for å være fet når de sikkert er 20kg for tynn.. sykt..og skremmende. Og alle mannereklamene der det må til damer. Uten grunn. Hvor er logikken?

Anonymkode: 13553...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er mer irriterende med sånne som deg som skal claime seg å være mot feminisme. Jaha, så du vil ikke at kvinner skal ha like rettigheter som menn i samfunnet og like mye verdi? 

Er så mange kunnskapsløse menn som sier de er for likestilling men ikke feminisme akuratt som st feminisme er noe negativt når det utelukkende kun er positivt for både kvinner og menn og synonymt med ordet likestilling. 

Liker ikke menn som har negative assosiasjoner til respekt for kvinner. 

Alle lettkledd bildene av kvinner i reklamer på nett og også tv og plakater er man desverre blitt så vant med at jeg lar det ikke irritere meg i den forstand, men det er jo også noe av det å kjempe for feminisme innebærer å få en slutt på for kvinner er ikke en salgsvare eller objekt slikt de kapitalistiske mennene bak reklamene og produktet syns og slik resten av samfunnet blir lært opp til å syntes. 

Anonymkode: 0d024...472

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryr meg ikke. Bare klikker det vekk. Irriterer meg mer over reklamer for kredittkort og lån med skyhøy rente om man først skal irritere seg over reklame.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er generelt sett det motsatte av en feminist (og er for øvrig mann), men en ting jeg kan tenke meg er ekstremt irriterende er alle de lettkledde og til tider nesten nakne (noen steder direkte nakne) kvinnene i reklamer. Eksempelvis når jeg skal se på en serie via en nettside, kommer det ofte opp 18+ spill, med nesten nakne damer. Med en ekstrem seksualisering. Det er slik overalt og i reklamer på TV/nettaviser ser vi ofte kvinner ned i små underbukserog bh-er. 

Personlig synes jeg boksershorts reklamene for menn er ganske ekle å se på, men for damer er det jo hundre ganger verre og hundre ganger mer utbredt. 

Hvor irriterende synes dere damer dette er?

 

Anonymkode: 06c75...fe8

Jeg synes det er helt på jordet, og jeg fatter ikke at det ikke får konsekvenser for sidene. Burde bli bøtelagt, nedlagt og hele pakka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mister mer trua på mannfolk når jeg ser slik, er vel en grunn til at "sex selger". "enkle hjerner som vi kunne klart oss uten" tenker jeg. Blir oppgitt over all seksualiseringer i ALT at tv og film, normale mennesker klarer å se på ting uten å ha sex innblandet hele tiden

Anonymkode: 244f7...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Elseby13

Det er trist at budskapet er at kun kvinner med perfekte kropper som kler seg nakne har verdi i samfunnet. Stakkars unge jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

mister mer trua på mannfolk når jeg ser slik, er vel en grunn til at "sex selger". "enkle hjerner som vi kunne klart oss uten" tenker jeg. Blir oppgitt over all seksualiseringer i ALT at tv og film, normale mennesker klarer å se på ting uten å ha sex innblandet hele tiden

Anonymkode: 244f7...0d2

Det er ikke sånn det funker. Reklamen finnes fordi den skaper nye behov i oss - den spiller på usikkerhet og vakling i personlighet spesielt. Det funker dessverre dritbra, spesielt på unge mennesker. Målgruppen internaliserer behov, og man skaper nye lyster og preferanser hos befolkningen. Reklamen er et bidrag til å skape disse (og preferansene bunner i salg av produkt (klær, shaving, sminke, etc.) - det er kapitalistisk). Reklamen bidrar til å endre seksuelle og kroppslige preferanser, hos begge kjønn. Det er en skam, og usunt, spesielt for yngre mennesker, og noe som i stor grad skjer ubevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at kvinner stiller opp på sånt, altså gå rundt i bikini på diverse tilstelninger, spille på sex og kle av seg i ulike setninger. Hadde kvinner sluttet med det, hadde vi ikke blitt objektifisert lenger. 

Selvsagt bør «samfunnet» ta ansvar, men kvinner må også stå opp for oss selv. Vi behøver ikke være deilige og pene, det er tusen andre ting vi kan være. 

Anonymkode: c7027...e55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...