Gå til innhold

Hvorfor tror så mange menn at alle damer får masse oppmerksomhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, hocane skrev:

Menn skal ta initiativ, alltid! Det har alltid vært min mening. Menn som ikke har baller nok til å ta initiativ er ikke verdt bryet for deg.

Faen så feminismen har totalt ødelagt menn, rett og slett tragisk. Nå tvinges kvinner til å ta initiativ fordi moderne menn er så stakkarslige blitt.

#metoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, C.Tramell skrev:

Og likevel kan du bare se deg rundt på Karl Johan eller hvor det  måtte passe, så ser du drøssevis av veldig pene kvinner som er sammen med middels pene og til og med stygge menn. Artig det der. 

Jeg ser det motsatte. Mange kjekke menn med overvektige og mindre mene kvinner. Kommer vel an på øyet som ser. Forstår det som at denne tråden handler om initiativ og ikke utseendet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, hocane skrev:

Menn skal ta initiativ, alltid! Det har alltid vært min mening. Menn som ikke har baller nok til å ta initiativ er ikke verdt bryet for deg.

Faen så feminismen har totalt ødelagt menn, rett og slett tragisk. Nå tvinges kvinner til å ta initiativ fordi moderne menn er så stakkarslige blitt.

Eller kanskje man er lei av å bli tatt for gitt som om man var en verdiløs dott. Har man først blitt det, blir terskelen for å ta initiativ mye høyere. For en mann har også følelser og en tålmodighet som kun strekker seg så langt, men ikke lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, hocane skrev:

Menn skal ta initiativ, alltid! Det har alltid vært min mening. Menn som ikke har baller nok til å ta initiativ er ikke verdt bryet for deg.

Faen så feminismen har totalt ødelagt menn, rett og slett tragisk. Nå tvinges kvinner til å ta initiativ fordi moderne menn er så stakkarslige blitt.

Nå er ikke jeg noe særlig tradisjonell av meg, men synes det er vanskelig å ta initiativ selv. Allikevel ser jeg ikke hvorfor kvinner ikke skal gjøre det.

Anonymkode: 15915...e64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg noe særlig tradisjonell av meg, men synes det er vanskelig å ta initiativ selv. Allikevel ser jeg ikke hvorfor kvinner ikke skal gjøre det.

Fordi kvinner er fra naturens side passive og menn fra naturens side er aggressive. Det er bare sånn vi er skrudd sammen.

Selvsagt finnes det enkeltunntak, men generelt stemmer det at kvinner er passive, ikke kun når det gjelder sex, men også dating. Det har ikke noe å gjøre med tradisjon, det er bare sånn vi er sydd sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hocane skrev:

Fordi kvinner er fra naturens side passive og menn fra naturens side er aggressive. Det er bare sånn vi er skrudd sammen.

Selvsagt finnes det enkeltunntak, men generelt stemmer det at kvinner er passive, ikke kun når det gjelder sex, men også dating. Det har ikke noe å gjøre med tradisjon, det er bare sånn vi er sydd sammen.

Det er feil. I flere kulturer, og da spesielt en del primitive, er det annerledes. Hvordan forklarer du dette? Lever de da mot naturen? Dessuten har du en forenklet oppfatning av hva som er aktivt og hva som er passivt.

Anonymkode: 92d61...a86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil. I flere kulturer, og da spesielt en del primitive, er det annerledes. Hvordan forklarer du dette? Lever de da mot naturen? Dessuten har du en forenklet oppfatning av hva som er aktivt og hva som er passivt.

Anonymkode: 92d61...a86

Hvilke da? Gi oss et eksempel på en kultur der kvinner tar initiativet. 

Anonymkode: fb037...ab2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke da? Gi oss et eksempel på en kultur der kvinner tar initiativet. 

Anonymkode: fb037...ab2

Det er ikke nødvendigvis snakk om at kvinner tar initiativet og at mannen er passiv. Det er snakk om en helt egen seksual- og kjærlighetskultur. Jeg studerer sosialantropologi og husker ikke nå hva de forskjellige kulturene heter, men jeg vet at det finnes en del kvinner (og menn? Husker ikke riktig) tar intitiav og har et helt vilt sexliv frem til den dagen de tar en make.

Her er også en annen kultur, noe annerledes: https://www.aftenposten.no/norge/i/1OpKl/Oya-hvor-menn-er-kjonnsobjekter-og-Gud-er-kvinne

Uansett, det var poenget. Kulturer kan være utrolig forskjellige. Felles for dem er at de ofte har egen begrunnelse for hvorfor de har den kulturen de har, akkurat som vi har. Men et for rigid forhold til natur og psykologi blir for platt.
 

Anonymkode: 92d61...a86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
23 hours ago, AnonymBruker said:

Greia med menn og kvinner på en nettdatingside, er at de er jo ikke et representativt utvalg av befolkningen.

Det kan faktisk hende at det er flere attraktive kvinner på datingsider, enn det er attraktive menn der.

Anonymkode: 06b29...d04

Jeg synes dette er et legitimt poeng. Man vet jo ikke om statistikken er representativt for populasjonen, men man ser samme tendensen på tinder, og jeg mener at det heller i retning av at statistikken er representativt. Samtidig, så er min subjektive synsemening at på nettdating og datingapper så selekteres det først og fremst etter utseende, mens i virkeligheten så spiller sjarm og utstråling en mye større rolle. Det gjør at det er lettere for menn i virkeligheten. Derfor synes ikke jeg at ting er helsvart for menn, men denne dynamikken som har utformet seg på nettdating og datingapper skaper et press som gjør at vanlige menn må lære å være frempå i virkeligheten for å kunne være relevante. På nettdating og datingapper har man ikke gode sjanser med mindre man klarer å skvise seg inn blant de topp 20% som er over gjennomstilligne attraktive. 

Det kan også stemme det siste du skriver. Vanskelig å si. 

23 hours ago, AnonymBruker said:

Det er dessuten enormt mer vanlig blant menn enn blant kvinner, å spy ut lite gjennomtenkte ‘masseforsendelser’ til kvinner på datingsider. Uansett hva kvinnen skriver på sin profil, hvordan hun ser ut etc, sender de ut ‘spam’ av slaget ‘Hei, du var fin. Står til?’  For kvinner anses dette som spam, da mannen viser null interesse for henne som person. Det er derfor kvinner klager på lite oppmerksomhet. Fordi vi ikke teller med alle disse masseforsendelsene.

Anonymkode: 06b29...d04

Dette er faktisk et resultat av at menn generelt får så lite respons. De fleste menn er mer kresne i begynnelsen når de først prøver en datingapp, men når de ser hvor lite respons de får justerer de forventningene og kravene sine. På tinder for eksempel sveiper menn til høyre på 45% av profilene de ser gjennom i gjennomsnitt, og det litt oppsiktsvekkende som mr.sykkelkropp viste til her på kg var at menn bare hadde en gjennomsnittlig matchrate på 1%. Det ble enda mer drøyt når det viste seg at 80% + av matchene menn fikk var fra homofile menn i undersøkelsen. På nettdating lønner det seg ikke å skrive detaljerte meldinger fordi sannsynligheten for å få svar er lav. Det er grunnen til at menn ikke gjør det. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
19 hours ago, stf said:

Syns det er trist at du tror det fins en håndfast mal skal man rangerer utseendet etter.

Dette er ikke noe jeg tror, og rangeringen er gjort av brukerne på okcupid. Jeg regner med at en bruker har blitt rangert av svært mange brukere fra det motsatte kjønn hvor de så har tatt gjennomsnittet av scoren brukeren fikk for å komme fram til den endelige rangeringen. Det er det fornuftige å gjøre rent statistisk.

19 hours ago, stf said:

Det er høyst individuelt hva og hvem man syns er attraktiv.

Helt sant, og det er derfor man burde bruke et gjennomsnitt når man vurderer hvor attraktiv personen er utseendemessig når man snakker generelt. 

19 hours ago, stf said:

Og fortell meg; hvordan ser man forskjellen fra en person som er en 5`er og en 6`er? Er det ansikt eller kropp som teller mest? Forklar meg gjerne hvilke kroppsfasonger og ansiktstrekk man må ha for å være en 1`er og helt frem til 10`er. Ta gjerne for deg alle karakterer!

Tror du ikke at for noen som regner en for å være en 8`er, vil denne personen bli en 5`er? Og motsatt?

Jeg er ikke sånn veldig interessert i å diskutere dette fordi jeg er ikke uenig med deg i det du skriver. Det er klart at mennesker har individuelle preferanser. For meg er dette innforstått.

19 hours ago, stf said:

Syns bare det er så uendelig tragisk å sette slike merkelapper på mennesker, og jeg mener det bare er skvip. Svada. Hva vi liker ved et utseende er så individuelt, så jeg tror vi kan dele det inn i to kategorier. De vi finner attraktive, og de vi ikke finner attraktive.

Jeg synes det er ganske dumt å si høyt til en person at h*n er et eller annet tall på en skala fra 1-10, og det kan absolutt diskuteres om det er en umoden tankegang å vurdere mennesker på den måten, men for å forklare generelle trender i kjønnsdynamikken synes jeg det er helt avgjørende at man rangerer slik de gjorde på okcupid. Uansett hvor mye subjektivitet det er rundt om kring kommer det fram klare trender, og jeg synes de trendene er viktig å forstå for å ha innsikt i hva som er den beste strategien man kan legge for seg selv. Det er klart at det er lite politisk korrekt å snakke om skalaer og utseende, men pga den undersøkelsen kan man dra konklusjonen at det beste rådet du kan gi en normal mann er faktisk at han burde rette fokus mot å treffe damer i virkeligheten. Det kommer noe godt ut av dette selv om sannheten er kjip å høre, og jeg synes det er mye bedre at menn får vite hvordan ståa er istedenfor å si bullshit som ikke hjelper i det hele tatt. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.1.2018 at 1:59 PM, C.Tramell said:

Og likevel kan du bare se deg rundt på Karl Johan eller hvor det  måtte passe, så ser du drøssevis av veldig pene kvinner som er sammen med middels pene og til og med stygge menn. Artig det der. 

Til dels korrekt, men det ser litt annerledes ut hvis kvinnene plutselig gikk uten sminke og stylingprodukter.

Anonymkode: 38e1d...6e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette stemmer, egentlig. Jeg er ikke spesielt pen, men drukner jo i meldinger fra menn. 99% er helt uaktuelle. Da de selv ikke har snøring på hva de har sjans på, jeg er 26, og blir nedrent av 40 åringer liksom, sykt ekkelt! 

Anonymkode: c3d8b...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.1.2018 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Kan du definere ‘beiler’?

Anonymkode: 06b29...d04

 

På 17.1.2018 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Viser han det? Eller er han bare ‘interessert’ men lar være å handle?

Anonymkode: 06b29...d04

En beiler er et gammeldags ord og er synonymt med en frier. Gammel definisjon er jo at de er keen på å gifte seg med jenta, men i dagens betydning kan vi vel si at det er en som er interessert og viser det.

Anonymkode: 8ba79...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 16.03, hocane skrev:

Menn skal ta initiativ, alltid! Det har alltid vært min mening. Menn som ikke har baller nok til å ta initiativ er ikke verdt bryet for deg.

Faen så feminismen har totalt ødelagt menn, rett og slett tragisk. Nå tvinges kvinner til å ta initiativ fordi moderne menn er så stakkarslige blitt.

I disse likestillingers dager er det på plass at også kvinner må ta initiativ. Menn akkurat som kvinner kan være usikre etc, og kvinnen i likestillingens navn fortjener også å måtte "manne" seg opp for å oppnå noe. I kjønnene er det personligheter og det er personlighetene som avgjør hva man gjør og ikke gjør. Kvinnene tvinges ikke, dette er frigjøring som det på feminist språket kalles. Som mannskjønnet så er det detfor lenger ikke noe spesielt med hunkjønnet.

Likestilling, likestilling og likestiling på de negstive områdene som de positive.

Anonymkode: d7a6e...bf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I disse likestillingers dager er det på plass at også kvinner må ta initiativ.

Det kommer aldri til å skje. Kvinner er naturlig passive fra naturens side. Det er ingenting å gjøre med.

Det eksisterer naturlige kjønnsroller vi ikke burde tukle med, men la de være og oppmuntre de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, hocane skrev:

Det kommer aldri til å skje. Kvinner er naturlig passive fra naturens side. Det er ingenting å gjøre med.

Det eksisterer naturlige kjønnsroller vi ikke burde tukle med, men la de være og oppmuntre de.

Er du veldig redd og truet av kvinner? 

Kan ikke være lett, når fremtiden ligger på kvinner. Menn tenker bare på krig (og som Michael Moore sier, så har alle disse tingene vært rene FIASKOEN i mange år :fnise: For ikke å snakke om hva menn gjorde med økonomien på Island

Kvinner er naturlig intelligente fra naturens side! Hvem er det som får verden fremover i u-landene, og hvem er det som kjører u-landene i grøften?<-- Menn!

Og det er faktisk en fakta

Anonymkode: 93454...f61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du veldig redd og truet av kvinner? 

Kan ikke være lett, når fremtiden ligger på kvinner. Menn tenker bare på krig (og som Michael Moore sier, så har alle disse tingene vært rene FIASKOEN i mange år :fnise: For ikke å snakke om hva menn gjorde med økonomien på Island

Kvinner er naturlig intelligente fra naturens side! Hvem er det som får verden fremover i u-landene, og hvem er det som kjører u-landene i grøften?<-- Menn!

Og det er faktisk en fakta

Hadde kvinner styrt verden hadde vi fortsatt levd i huler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hocane skrev:

Hadde kvinner styrt verden hadde vi fortsatt levd i huler.

Det er feil. Menn som er i mot likestilling føler verden i huler. 

Anonymkode: fb82c...ab4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil. Menn som er i mot likestilling føler verden i huler. 

Kvinner er naturlig flinke når det gjelder omsorg og jobbe med mennesker, som er grunnen til at kvinner dominerer så mye i lærer og sykepleieryrke.

Hele sivilisasjonen er bygget opp av menn. Byer, broer, hus biler, fly, tog, alt er bygget av menn. Dere kvinner må innse at vi ikke er like, men at menn og kvinner er gode på forskjellige områder.

Forstår virkelig ikke hvorfor dere gidder å måle dere opp mot menn hele tiden, dere er dømt til a feile. Kvinner er ikke, har aldri vært og kommer aldri til å bli byggere eller oppfinnere. Kvinner er forbrukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...