Gå til innhold

Hvorfor tror så mange menn at alle damer får masse oppmerksomhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det gjør vi ikke. En del av oss blir aldri sett to ganger på, og får ikke meldinger på datingsider. Tror dette følger av "kun øyne for de peneste damene"syndromet som menn ofte har. Andre damer eksisterer ikke. Det flaue er at dere nekter for at det stemmer.

Anonymkode: bc5b3...0f8

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de vil ha en type offerposisjon for seg selv. Mange kvinner nekter for at menn kan bli seksuelt trakassert også. Vetta faen hva det er med disse folka.

Anonymkode: 92d61...a86

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man trenger ikke å få masse oppmerksomhet selv om man er pen heller. Jeg har fått høre en del ganger at jeg er pen, men får ikke mye oppmerksomhet fra menn.

Anonymkode: 25b17...1fc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men man trenger ikke å få masse oppmerksomhet selv om man er pen heller. Jeg har fått høre en del ganger at jeg er pen, men får ikke mye oppmerksomhet fra menn.

Anonymkode: 25b17...1fc

Ja, ikke sant. Det er rart det der. 

Du kommer sikkert til å få kommentarer på at da er du sikkert overvektig... 

 

Anonymkode: 1335a...109

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramler inn meldinger av folk som synes jeg er deilig og vil møtes på dating apper. Selv om jeg er feit

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør vi ikke. En del av oss blir aldri sett to ganger på, og får ikke meldinger på datingsider. Tror dette følger av "kun øyne for de peneste damene"syndromet som menn ofte har. Andre damer eksisterer ikke. Det flaue er at dere nekter for at det stemmer.

Anonymkode: bc5b3...0f8

Innrømmer glatt at det stemmer, jeg.

Anonymkode: 4787d...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke sant. Det er rart det der. 

Du kommer sikkert til å få kommentarer på at da er du sikkert overvektig... 

 

Anonymkode: 1335a...109

Hadde bare overvekt stoppet menn fra å ta kontakt så ...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det gjør vi ikke. En del av oss blir aldri sett to ganger på, og får ikke meldinger på datingsider. Tror dette følger av "kun øyne for de peneste damene"syndromet som menn ofte har. Andre damer eksisterer ikke. Det flaue er at dere nekter for at det stemmer.

Anonymkode: bc5b3...0f8

Det kommer vel an på hvor man er. På Tinder vil jeg si man som dame rimelig lett kan få mye oppmerksomhet.  

Anonymkode: 9e07f...41a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ikke tyter meldinger ut av innboksen deres til en hver tid, men dere kvinner får ihvertfall mer oppmerksomhet fra menn enn det dere gir tilbake.

Jeg må nesten alltid ta initiativet til å starte samtalen, og det er da langt fra garantert å få noe svar. Av de som svarer, er det mange som svarer litt utfordrende eller avvisende tilbake.  Svarene kan være: "okei..." "...javel?" eller bare enkle uinteresserte svar på det som spøres om uten å by videre med noe "hva med deg da?", slik at det ikke er noe naturlig fortsettelse på samtalen. Fortsetter man åpningen så er det heller ikke sikkert det blir noe samtale videre.

Det hører sjeldenhetene til at kvinnen åpner først. Nei, jeg er ikke bitter - jeg får kontakt med mange kjekke jenter. Men det er også mange døve ører mellom hvert svar. Så løsningen blir å prøve å ta kontakt med mange, og så prate videre med de få av dem som svarer.

Om så ikke innboksen flyter over, så ville dere nok likevel fått hyppigere svar om dere hadde tatt mer initiativ, og da like viktig - svar som faktisk byr videre til en interessant samtale. Dere har det ganske lett. Menn må velge den ene av de 10 kvinnene som viste interesse tilbake. Kvinnen kan velge og vrake den de vil av de 10 mennene som viste interesse.

Anonymkode: c8008...618

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sitter fast i offerrollen og er overbeviste om at det er bare de som har det fælt. Det er egentlig trist, men de fleste som er veldig misfornøyde med tilværelsen (både kvinner og menn) blir fryktelig selvopptatte og tenker ikke over at det kan finnes andre som ikke har det så bra.

Anonymkode: c0cff...4cf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest her inne så har jeg tenkt at jeg må være stygg, for det fremstilles som at alle damer får masse oppmerksomhet og at vi bare kan velge og vrake. Når vi åpner døren så står det en lang rekke med menn som ønsker å bli kjent med oss, og det er bare å plukke. 

Jeg er nok ikke den peneste, men helt vanlig dame. Jeg får ikke masse meldinger og matcher på Tinder er det jeg som stort sett må starte samtalene med og da får jeg korte uinteresserte svar ofte. Så det er bullshit at hvis jeg som dame tar første initiativ så får jeg masse interesse tilbake, og derfor bare kan velge hvem jeg vil ha av mine matcher. Nå får jeg sikkert svar om at jeg sikkert sikter for høyt osv, men det gjør jeg heller ikke.

Det blir for dumt å konkludere med at siden menn stort sett er de tar initiativ så kunne damer fått hvem de ville om de selv tok mer initiativ. Jeg mener ikke at det ikke hjelper, men det er ikke sånn at selv om man gjør det så er det så mye lettere kun fordi man er dame. 

Noen skrev at på Tinder kan man som dame få masse oppmerksomhet. Tja, man kan sikkert få flere matcher om man vil, men det betyr ikke at de man matcher med svarer på meldinger eller tar initiativ selv. Og hva er poenget med å samle på matcher egentlig? Skal det få en til å føle seg bedre da? Så lenge man har fått "oppmerksomhet" så skal man være fornøyd med det liksom? 

Anonymkode: 15915...e64

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Det gjør vi ikke. En del av oss blir aldri sett to ganger på, og får ikke meldinger på datingsider. Tror dette følger av "kun øyne for de peneste damene"syndromet som menn ofte har. Andre damer eksisterer ikke. Det flaue er at dere nekter for at det stemmer.

Anonymkode: bc5b3...0f8

Det er et stort kvinneunderskudd i Norge, særlig enkelte deler. Unntaket er vel om du bor i Oslo eller en av de større byene. 
Ta Nord Norge f.eks - http://www.folkebladet.no/nyheter/article9431999.ece så kommer nok veldig an på hvor du bor.

Det er klart at tilbud og etterspørsel spiller en viktig rolle i fenomenet du beskriver. Som mannfolk kan jeg si at en ikke får særlig mye oppmerksomhet fra damer. Mye av grunnen ligger nok i at til det så drukner dere for mye i tilbud fra før. Særlig siden det blir avvist gang på gang at det er menn som må ta initiativet ;)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Fordi den lille statistikken som er lagt ut om nettdating viser at kvinner generelt får mer oppmerksomhet enn menn. Man kan bare spekulere i hvorfor flere datingsider ikke legger ut statistikken sin. Jeg tenker at hvis statistikken hadde vist et positivt bilde hadde de ikke nølt med å legge den ut for å få flere kunder.

https://theblog.okcupid.com/your-looks-and-your-inbox-8715c0f1561e

Det er 3 figurer som er interessante her. Den ene er hvordan kvinner på datingsiden bedømmer attraktiviteten til mennene på siden. Grafen viser en veldig skjev høyrehale som betyr at damene bare synes at et fåtall av mennene er attraktive. Basicly så er 20% av mennene over gjennomsnittlige attraktive. Dersom du ser på figuren når det kommer til hvor attraktive mennene synes kvinnene på siden er, så er fordelingen mer eller mindre normalfordelt. Er det ikke litt interessant at når det kommer til hvor attraktiv en mann er utseendemessig på en skala fra 1-10 på datingsiden, så finner man flest menn i 2'er gruppen. Hos kvinner finner man mest personer i 5'er gruppen, dvs et helt vanlig utseende. Hvis denne statistikken er representativ for populasjonen så betyr det at enten fødes det ekstremt mange stygge menn, eller så er kvinner veldig kresne og strenge når det kommer til å bedømme utseende til menn. 

Den tredje grafen er interessant fordi den viser hvor mange meldinger man mottar avhengig av utseende en har. Det man ser er at enere og toere får ca lika mange meldinger uavhengig av hvilket kjønn man er, men etter 2 så vokser grafen til kvinner mer enn grafen til menn jo bedre utseende man har. Ser du på en 5'er kvinne så får hun faktisk 3 ganger så mange meldinger som en 5'er mann. Det er en ganske vesentlig forskjell, og må man huske på at 80% av mennene faktisk er under en 5'er, mens 50% av kvinnene er under en 5'er. Artig nok ser man på tinder at kvinner i gjennomsnitt sveiper til høyre på 15% av profilene de ser gjennom, så denne trenden om at bare et fåtall av mennene er attraktive i kvinners øyne virker å gjelde på alle datingapper. Generelt får kvinner flere meldinger enn menn som er på samme nivå utseendemessig med mindre man er en 1'er eller 2'er. Samtidig er det langt flere menn som er en 2'er eller mindre, enn kvinner som er en 2'er eller mindre. Menn er ikke like strenge når det kommer til å bedømme utseende, og derfor får menn flere kandidater å velge mellom. 

Så sånn generelt hvis du som kvinner føler du får få meldinger så får mennene som er i samme posisjon som deg mindre. Det er derfor menn klager på at kvinner får mer oppmerksomhet. Når en gjennomsnittlig mann får 30 meldinger, får gjennomsnitts kvinnen 90 meldinger. Jeg synes faktisk dette er et seriøst problem fordi vanlige menn som benytter seg av datingtjenester får et reelt slag i trynet, og fordi de ikke forstår hvordan dynamikken fungerer på nettdating begynner de å stille spørsmål ved deres egen verdi. Det går på selvbilde løs, og det påvirker også deres sjanser i virkeligheten. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det baseres på menns egne erfaringer. De kvinnene de gir mye oppmerksomhet til får også mye oppmerksomhet fra andre menn, mens de kvinnene som ikke får noe oppmerksomhet legger de jo ikke merke til selv heller.

Fenomenet er jo like reelt begge veier da riktignok, og som @Minesveiper sier så er totaloppmerksomheten menn får mindre enn den kvinner får. Men for en kvinne og en mann som begge får 0 oppmerksomhet så vil det jo oppleves som at det ikke stemmer.

Begge kjønn er selektive, men kvinner er mer selektive. Det er lett å generalisere og si at alle kvinner får mer oppmerksomhet enn menn, når realiteten er at gjennomsnittlig får kvinner mer oppmerksomhet enn menn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror ikke absolutt alle kvinner får mye oppmerksomhet, men som Minesveiper går litt mer utdypende inn på, så får nok kvinner i gjennomsnitt mer oppmerksomhet enn menn. 

Anonymkode: bfc22...a0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi tror ikke absolutt alle kvinner får mye oppmerksomhet, men som Minesveiper går litt mer utdypende inn på, så får nok kvinner i gjennomsnitt mer oppmerksomhet enn menn. 

Anonymkode: bfc22...a0e

Menn tror jo ikke på kvinner når de skriver at de ikke får særlig med oppmerksomhet. Da må de være stygg, feit eller veldig kresen, men det er ikke nødvendigvis grunnen. I tillegg skrives det alltid om at alle kvinner får 200 meldinger hver eller noe sånt helt usannsynlig for helt vanlige kvinner i hvert fall.

 

Anonymkode: 15915...e64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Minesveiper skrev:

Fordi den lille statistikken som er lagt ut om nettdating viser at kvinner generelt får mer oppmerksomhet enn menn. Man kan bare spekulere i hvorfor flere datingsider ikke legger ut statistikken sin. Jeg tenker at hvis sidene hadde vist et positivt bilde hadde de ikke nølt med å legge ut statistikken for å få flere kunder.

https://theblog.okcupid.com/your-looks-and-your-inbox-8715c0f1561e

Det er 3 figurer som er interessante her. Den ene er hvordan kvinner på datingsiden bedømmer attraktiviteten til mennene på siden. Grafen viser en veldig skjev høyrehale som betyr at damene bare synes at et fåtall av mennene er attraktive. Basicly så er 20% av mennene over gjennomsnittlige attraktive. Dersom du ser på figuren når det kommer til hvor attraktive mennene synes kvinnene på siden er, så er fordelingen mer eller mindre normalfordelt. Er det ikke litt interessant at når det kommer til hvor attraktiv en mann er utseendemessig på en skala fra 1-10 på datingsiden , så finner man flest menn i 2'er gruppen. Hos kvinner finner man mest personer i 5'er gruppen, dvs et helt vanlig utseende. Hvis denne statistikken er representativ for populasjonen så betyr det at enten fødes det ekstremt mange stygge menn, eller så er kvinner veldig kresne og strenge når det kommer til å bedømme utseende til menn. 

Den tredje grafen er interessant fordi den viser hvor mange meldinger man mottar avhengig av utseende en har. Det man ser er at enere og toere får ca lika mange meldinger uavhengig av hvilket kjønn man er, men etter 2 så vokser grafen til kvinner mer enn grafen til menn jo bedre utseende man har. Ser du på en 5'er kvinne så får hun faktisk 3 ganger så mange meldinger som en 5'er mann. Det er en ganske vesentlig forskjell, og må man huske på at 80% av mennene faktisk er under en 5'er, mens 50% av kvinnene er under en 5'er. Artig nok ser man på tinder at kvinner i gjennomsnitt sveiper til høyre på 15% av profilene de ser gjennom, så denne trenden om at bare et fåtall av mennene er attraktive i kvinners øyne virker å gjelde på alle datingapper. Generelt får kvinner flere meldinger enn menn som er på samme nivå utseendemessig med mindre man er en 1'er eller 2'er. Samtidig er det langt flere menn som er en 2'er eller mindre, enn kvinner som er en 2'er eller mindre. Menn er ikke like strenge når det kommer til å bedømme utseende, og derfor får menn flere kandidater å velge mellom. 

Så sånn generelt hvis du som kvinner føler du får få meldinger så får mennene som er i samme posisjon som deg mindre. Det er derfor menn klager på at kvinner får mer oppmerksomhet. Når en gjennomsnittlig man får 30 meldinger, får gjennomsnitts kvinnen 90 meldinger. Jeg synes faktisk dette er et seriøst problem fordi vanlige menn som benytter seg av datingtjenester får et reelt slag i trynet, og fordi de ikke forstår hvordan dynamikken fungerer på nettdating begynner de å stille spørsmål om deres egen verdi. Det går på selvbilde løs, og det påvirker også deres sjanser i virkeligheten. 

Greia med menn og kvinner på en nettdatingside, er at de er jo ikke et representativt utvalg av befolkningen.

Det kan faktisk hende at det er flere attraktive kvinner på datingsider, enn det er attraktive menn der.

Det er dessuten enormt mer vanlig blant menn enn blant kvinner, å spy ut lite gjennomtenkte ‘masseforsendelser’ til kvinner på datingsider. Uansett hva kvinnen skriver på sin profil, hvordan hun ser ut etc, sender de ut ‘spam’ av slaget ‘Hei, du var fin. Står til?’  For kvinner anses dette som spam, da mannen viser null interesse for henne som person. Det er derfor kvinner klager på lite oppmerksomhet. Fordi vi ikke teller med alle disse masseforsendelsene.

Anonymkode: 06b29...d04

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn tror jo ikke på kvinner når de skriver at de ikke får særlig med oppmerksomhet. Da må de være stygg, feit eller veldig kresen, men det er ikke nødvendigvis grunnen. I tillegg skrives det alltid om at alle kvinner får 200 meldinger hver eller noe sånt helt usannsynlig for helt vanlige kvinner i hvert fall.

 

Anonymkode: 15915...e64

Hvis man ikke får NOE oppmerksomhet som kvinne på en datingnettside, og man verken er som du sier "stygg, feit eller veldig kresen", så bør man se igjennom profilen sin og se om det er noe der som kan tolkes feil, eller om man har valgt veldig dårlige bilder. Nettdating vil jo være utseendefokusert, så de som har best utseende vil få mest oppmerksomhet - det gjelder begge kjønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn tror jo ikke på kvinner når de skriver at de ikke får særlig med oppmerksomhet. Da må de være stygg, feit eller veldig kresen, men det er ikke nødvendigvis grunnen. I tillegg skrives det alltid om at alle kvinner får 200 meldinger hver eller noe sånt helt usannsynlig for helt vanlige kvinner i hvert fall.

 

Anonymkode: 15915...e64

Joda, jeg tror på enkeltkvinner som sier det. Jeg tror bare ikke at kvinner generelt sett får lite oppmerksomhet. De fleste kvinner jeg kjenner har flere beilere etter seg nesten alltid, enten det gjelder nett eller real life. Men så har man jo selvfølgelig enkelte som ikke har det. 

Anonymkode: bfc22...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg tror på enkeltkvinner som sier det. Jeg tror bare ikke at kvinner generelt sett får lite oppmerksomhet. De fleste kvinner jeg kjenner har flere beilere etter seg nesten alltid, enten det gjelder nett eller real life. Men så har man jo selvfølgelig enkelte som ikke har det. 

Anonymkode: bfc22...a0e

Kan du definere ‘beiler’?

Anonymkode: 06b29...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...