Gå til innhold

Varig forhøyet crp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos legen litt i det siste. Ved hver time har hun rutinemessig målt crp, og den har hele tiden vært litt forhøyet. Har holdt seg jevnt mellom 20-30. «Lurer på hvorfor det» sa legen sist. Tok blodprøver i dag, crp var 27. Føler meg frisk. Skal tilbake på torsdag, da til legen. Skal dit for noe annet, men skal spørre litt om crp også.

Har noen andre hatt forhøyet crp over lang tid? Det er snakk om snart ett år.. hva var det som feilte dere? Virker ikke som hun bryr seg så hardt, så er sikkert ikke farlig, men man begynner jo å lure.

Anonymkode: d1b07...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo ikke en spesielt høy CRP, Ts. Altså: den er over normalen, men under verdier der en ville tenke at du har en kronisk betennelsessykdom. Forhøyet CRP er et tegn på bakteriell betennelse. Intet annet. Du har altså en marginal betennelse gående. Er kosthold, dagsform, treningsnivå og stressnivå normalt godt så ville jeg bare lagt fra meg tanken på CRP. Dersom dette ikke er optimalt: optimaliser og du vil trolig oppleve bedring. 

Dersom du har problemer med ledd, urinveier, mage- tarm, luftveier eller annet som kan være betennelsesrelatert: få det utredet. Da vet du i det minste årsaken.

Anonymkode: f6bfa...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke en spesielt høy CRP, Ts.Forhøyet CRP er et tegn på bakteriell betennelse. Intet annet. Du har altså en marginal betennelse gående. Er kosthold, dagsform, treningsnivå og stressnivå normalt godt så ville jeg bare lagt fra meg tanken på CRP. Dersom dette ikke er optimalt: optimaliser og du vil trolig oppleve bedring. 

Dersom du har problemer med ledd, urinveier, mage- tarm, luftveier eller annet som kan være betennelsesrelatert: få det utredet. Da vet du i det minste årsaken.

Anonymkode: f6bfa...2c5

Nei. Hvorfor svarer du på ting du ikke vet noe om, uten å legge ved kilder slik at hi kan vurdere svaret ditt, særlig når et enkelt googlesøk beviser at du tar feil? 

CRP er et protein som produseres i leveren som respons på inflammasjon. Det kan være pga virus, bakterier, parasitter, ikke-infeksiøse inflammatoriske tilstander som feks leddgikt, og etter operasjoner. http://nevro.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/crp/

HI, det kan være mange grunner til det, så du må nesten ta det med legen din videre. Hr du feks leddplager? 

Anonymkode: d4304...b03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hvorfor svarer du på ting du ikke vet noe om, uten å legge ved kilder slik at hi kan vurdere svaret ditt, særlig når et enkelt googlesøk beviser at du tar feil? 

CRP er et protein som produseres i leveren som respons på inflammasjon. Det kan være pga virus, bakterier, parasitter, ikke-infeksiøse inflammatoriske tilstander som feks leddgikt, og etter operasjoner. http://nevro.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/crp/

HI, det kan være mange grunner til det, så du må nesten ta det med legen din videre. Hr du feks leddplager? 

Anonymkode: d4304...b03

Tja, har ganske vondt i fingerleddene. Er også konstant kvalm, det har jeg vært i rundt 4-6 mnd. Har også lave jernverdier, men har gått på jerntabletter, da holder det seg fint. Slutta nå for å sjekke, men da er de lave igjen.. 

Anonymkode: d1b07...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...