Gå til innhold

Hjelp! Skal på spinning om en time ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så nervøs ... er veldig stille og sjenert, og det er åresvis siden jeg har vært på treningssenter. Jeg vet ikke hvor jeg skal gå, hvor toalett/garderoben er osv. :( 

Anonymkode: a28f8...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møt opp tidlig og spør deg fram eller se deg rundt :)

Anonymkode: 0d9e4...66a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint. Spørr de som jobber der, er nok flere nye på denne tiden av året.

kos deg

Anonymkode: daeed...647

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligvis er skranke på slike steder med en bak som kan være til hjelp. Ellers så er du der en halvtime før og "følger strømmen"

Anonymkode: 15f87...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør ansatte! Det er helt normalt å spørre, de har nok svart på det flere ganger i dag :)

Endret av lykkefuglen57
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange jeg kjenner der også, men de kjenner ikke meg igjen ... Rykter spres som ild i tørt gress ... vurderer å avlyse men jeg mååå ned i vekt. 

Anonymkode: a28f8...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er så mange jeg kjenner der også, men de kjenner ikke meg igjen ... Rykter spres som ild i tørt gress ... vurderer å avlyse men jeg mååå ned i vekt. 

Anonymkode: a28f8...a66

Når det kommer til vektnedgang så er kosthold uendelig mye viktigere enn trening. Det er ved endring av kostholdet man ser den største vektnedgangen/oppgangen og ikke ved trening

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen er alltid dritskummelt!

Når du først har kommet i gang, så er det gøy! :) Du må bare igjennom første gang 1 gang! Det klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du går litt tidlig på timen og får hjelp til innstillinger med sykkelen. Sett deg gjerne bak i rommet, slik at du har utsyn, men andre ikke har innsyn. 
På spinning tråkker alle med sin egen motstand og er opptatt av seg selv. Ingen kan se hvor mye motstand du har på eller hvor hardt du jobber. 

Ta det rolig i begynnelsen, slik at du ikke går tom for energi halvveis inn i timen. 

Håper du liker spinning - lykke til! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg har gått ned 45 kg hittil. Oppstramming og noen få kg igjen ... er ikke vekten som gjør at jeg kvir meg. 

Anonymkode: a28f8...a66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker spinning ... det er selve senteret og folk som skremmer meg. 

Anonymkode: a28f8...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker spinning ... det er selve senteret og folk som skremmer meg. 

Anonymkode: a28f8...a66

Føler så utrolig med deg. Noen ganger må man bare.
Hvis det er folk man kjenner til er det ofte vanskelig.

Håper du får en fiiiin opplevelse.
Det vil mest sansynelighvis føles værre om du ikke drar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går så fint :klemmer:
1. Møt opp i god tid.
2. Hvis du ikke vet hvor ting er, ikke vær redd for å spørre de i skranken, og hvis det ikke er skranke (som her), så ikke vær redd for å spørre de som er i bygningen fra før av. 
3. Bli godt kjent med garderobene, hvor de ligger hen, hvor spinning rommet er, hvordan syklene virker og hvordan det skal stilles inn. Hva med å ringe treningssenteret, og spørre om en liten privat undervisning, i stilling av sykkel osv 15.30 min før timen? Spør også om omvisning :) 

 

Første gangen er alltids litt skummelt :) Håper spinning faller i smak :) Og lykke til med prosjektet ditt. Du virker til å ha vært utrolig flink!! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, WubWub said:

Når det kommer til vektnedgang så er kosthold uendelig mye viktigere enn trening. Det er ved endring av kostholdet man ser den største vektnedgangen/oppgangen og ikke ved trening

Hvis definisjonen av trening er to ganger 30 minutter med moderat intensitet på spinningsykkel per  uke: Ja. Hvis man derimot er i aktivitet, ikke nødvendigvis trening, minst en time per dag (kan enkelt oppnås ved å sykle til og fra skole/jobb) og i tillegg trener 2-3 ganger i uka, f. eks. en brukar joggetur e.l., da vil straks hvileforbrenningen øke markant. Man vil forbrenne mye mer også når man ikke er i aktivitet. Det kan fort utgjøre noen kg vektnedgang. 

I følge tidsangivelsen er det nå en time siden det var en time til TS skulle på spinning. Jeg håper h*n sitter på spinningsykkelen nå og har funnet ut at det ikke var skummelt i det hele tatt, og at h*n vil gjenta det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Det gikk greit. Var ingen i skranken, men en jente sa til meg hvor det var og at jeg måtte registrere meg (noe jeg ikke visste). Sykkelen var klønete, men fikk det til. På veg ut holdt jeg på å gå på trynet i det jeg sa hadet (snublet ned et steg). Ble kjørt hjem av en nabo som var der sånn at jeg slapp å gå på trynet på isen også. Neste er dansekurs ... aner ikke hvor jeg skal møte, men det går vel bra ... håper jeg. 

Anonymkode: a28f8...a66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...