Gå til innhold

Har du noen gang anmeldt en voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Isåfall, hvor lenge etter voldtekten anmeldte du? Ble saken henlagt eller etterforsket? Ble det rettsak? Ble han dømt eller frikjent? 

Jeg skal anmelde en voldtekt som skjedde for 6,5 år siden. Jeg har skaffet meg en bistandsadvokat som skal hjelpe meg. Jeg vet at sjansen er stor for at saken blir henlagt siden det er minimalt med bevis nå som det har gått så mange år, men jeg håper på at han skal tilstå. 

Jeg vil allikevel høre deres historier uansett utfall. Dette er en vanskelig og tung tid for meg, men det hadde hjulpet å høre andre sin historie sånn at jeg kan forberede meg litt på hva jeg har i vente. 

Anonymkode: ca34e...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men jeg har ei venninne som har det. Det ble henlagt, som så mange voldtektssaker og det var en stor påkjenning, men hun er glad hun gjorde det, av prinsipp. Hvis andre nå anmelder ham en gang, så er han allerede "i systemet". Lykke til!

Anonymkode: b7574...c38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Håper det ordner seg for deg, lykke til og stå på. Måtte det svinet få sin straff om ikke karma gjør det.

Anonymkode: 7ab69...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Nei. Idiotisk å anmelde så mange år senere. Voldtekt skal anmeldes med en gang hvis du vil at idioten skal få sin straff. Etter så mange år er du jævlig heldig hvis saken ikke blir henlagt og sjansen for at han tilstår er helvetes liten. Lykke til uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Isåfall, hvor lenge etter voldtekten anmeldte du? Ble saken henlagt eller etterforsket? Ble det rettsak? Ble han dømt eller frikjent? 

Jeg skal anmelde en voldtekt som skjedde for 6,5 år siden. Jeg har skaffet meg en bistandsadvokat som skal hjelpe meg. Jeg vet at sjansen er stor for at saken blir henlagt siden det er minimalt med bevis nå som det har gått så mange år, men jeg håper på at han skal tilstå. 

Jeg vil allikevel høre deres historier uansett utfall. Dette er en vanskelig og tung tid for meg, men det hadde hjulpet å høre andre sin historie sånn at jeg kan forberede meg litt på hva jeg har i vente. 

Anonymkode: ca34e...e3c

Anmeldte to år etter hendelsen. Hadde "beviser" fra hvem jeg snakket med rett før og etter voldtekten. Hadde bevis fra lege, psykolog og helsesøster om hvordan psyken min fælt etter hendelsen. Bevis fra skolen på karakterer og fravær sett før og etter hendelsen. Hadde fullt navn, alder og bosted på mannen så han ble jo kalt inn til avhør. Han innrømmet å ha manipulert meg hjem til seg ved bruk av falskt navn og alder. Han innrømmet ovenfor politiet at hvis han hadde sagt riktig alder og navn så ville jeg ikke kommet. Han innrømmet å ha brukt falske bilder "av seg selv" på nett. 

Saken ble likevel henlagt fordi man ikke kunne bevise at selve sexen var mot min vilje. 

Jeg følte meg trodd av politiet da jeg fikk lese hans forklaringer. Følte meg trodd da de hadde hentet ut bevis på nakenbilder av unge jenter liggende på diverse harddisker i leiligheten hans. Jeg ble trodd på voldsoffererstatning. 

Med advokat sendte jeg inn klage på henleggelsen. Selve klagen klarte politiet å rote bort så innen vi fikk vite at klagen var rotet bort hadde fristen for å klage gått ut. Og det var det.

Brukte mye tid på å gå tilbake til skole, helsestasjonen, psykolog, lege, venner, lærere, etc å hente ut vitne erklæringer og bevis. Har en bunke med papirer på hva vi gjorde for å skaffe bevisene. Har innom advokaten selv en håndfull av ganger og resten foregikk over telefon og mail. 

Anonymkode: 83de5...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, og det kommer jeg aldri til å gjøre.

Anonymkode: 6a579...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg anmeldte to jævla afghanere som voldtok meg og de ble først siktet og så ble det henlagt. Anmeldte umiddelbart etterpå, dro på overgrepsmottaket neste dag og samlet DNA bevis. De påstod det var frivillig og at jeg danset seksuelt og skrek etter mer. Selv om de sendte SMS der de nektet for sex med meg som politiet fikk. Men den sendte de liksom fordi han ene likte venninnen min så hun ikke skulle tro noe var skjedd.

 

fatter ikke at de gikk fri.

men har navnene deres så en dag blir det hevn

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg har ei venninne som har det. Det ble henlagt, som så mange voldtektssaker og det var en stor påkjenning, men hun er glad hun gjorde det, av prinsipp. Hvis andre nå anmelder ham en gang, så er han allerede "i systemet". Lykke til!

Anonymkode: b7574...c38

Det er nettopp av den grunn jeg vil anmelde. Selv om han ikke får noen straff for det han har gjort, så ligger det ihvertfall i systemet at han har blitt anmeldt for det samme før om han gjør det igjen mot noen andre.

Anonymkode: ca34e...e3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, aiba skrev:

Ja jeg anmeldte to jævla afghanere som voldtok meg og de ble først siktet og så ble det henlagt. Anmeldte umiddelbart etterpå, dro på overgrepsmottaket neste dag og samlet DNA bevis. De påstod det var frivillig og at jeg danset seksuelt og skrek etter mer. Selv om de sendte SMS der de nektet for sex med meg som politiet fikk. Men den sendte de liksom fordi han ene likte venninnen min så hun ikke skulle tro noe var skjedd.

 

fatter ikke at de gikk fri.

men har navnene deres så en dag blir det hevn

Så utrolig fryktelig at så mange voldtektssaker blir henlagt og voldtektsmennene får gå fri. Men det var bra du var lurere enn meg og samlet DNA bevis med en gang og anmeldte. 

Håper de får sin straff en dag for det de gjorde mot deg! 

Anonymkode: ca34e...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Isåfall, hvor lenge etter voldtekten anmeldte du? Ble saken henlagt eller etterforsket? Ble det rettsak? Ble han dømt eller frikjent? 

Jeg skal anmelde en voldtekt som skjedde for 6,5 år siden. Jeg har skaffet meg en bistandsadvokat som skal hjelpe meg. Jeg vet at sjansen er stor for at saken blir henlagt siden det er minimalt med bevis nå som det har gått så mange år, men jeg håper på at han skal tilstå. 

Jeg vil allikevel høre deres historier uansett utfall. Dette er en vanskelig og tung tid for meg, men det hadde hjulpet å høre andre sin historie sånn at jeg kan forberede meg litt på hva jeg har i vente. 

Anonymkode: ca34e...e3c

Veldig bra at flest mulig anmelder! Da blir vedkommende konfrontert med hva han har gjort.

👍🏻

 

Anonymkode: 2a6ec...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig fryktelig at så mange voldtektssaker blir henlagt og voldtektsmennene får gå fri. Men det var bra du var lurere enn meg og samlet DNA bevis med en gang og anmeldte. 

Håper de får sin straff en dag for det de gjorde mot deg! 

Anonymkode: ca34e...e3c

Advokaten min sa jeg hadde oppnådd å skremme de skikkelig!

Endret av aiba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anmeldte to år etter hendelsen. Hadde "beviser" fra hvem jeg snakket med rett før og etter voldtekten. Hadde bevis fra lege, psykolog og helsesøster om hvordan psyken min fælt etter hendelsen. Bevis fra skolen på karakterer og fravær sett før og etter hendelsen. Hadde fullt navn, alder og bosted på mannen så han ble jo kalt inn til avhør. Han innrømmet å ha manipulert meg hjem til seg ved bruk av falskt navn og alder. Han innrømmet ovenfor politiet at hvis han hadde sagt riktig alder og navn så ville jeg ikke kommet. Han innrømmet å ha brukt falske bilder "av seg selv" på nett. 

Saken ble likevel henlagt fordi man ikke kunne bevise at selve sexen var mot min vilje. 

Jeg følte meg trodd av politiet da jeg fikk lese hans forklaringer. Følte meg trodd da de hadde hentet ut bevis på nakenbilder av unge jenter liggende på diverse harddisker i leiligheten hans. Jeg ble trodd på voldsoffererstatning. 

Med advokat sendte jeg inn klage på henleggelsen. Selve klagen klarte politiet å rote bort så innen vi fikk vite at klagen var rotet bort hadde fristen for å klage gått ut. Og det var det.

Brukte mye tid på å gå tilbake til skole, helsestasjonen, psykolog, lege, venner, lærere, etc å hente ut vitne erklæringer og bevis. Har en bunke med papirer på hva vi gjorde for å skaffe bevisene. Har innom advokaten selv en håndfull av ganger og resten foregikk over telefon og mail. 

Anonymkode: 83de5...239

Jeg vet ikke hvor lenge dette er siden du opplevde dette. Det er en skikkelig påkjenning å oppleve en voldtekt, og en stor påkjenning på nytt igjen og skulle anmelde. Håper du har hatt gode folk å snakke med, og at du har det bedre nå. 

Anonymkode: ca34e...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, aiba skrev:

Advokaten min sa jeg hadde oppnådd og skremme de skikkelig!

Bra!! 

Anonymkode: ca34e...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble voldtatt for 15 år siden.. var under den seksuelle lavalder og han var over (dog ikke mye da han var 17). Jeg anmeldte ikke.. det var et helvete for meg den gang. Det var en "kjent sak" at vi hadde hatt sex og jeg var for ung til å forstå at det ikke var greit at han tvang seg på enda jeg gråt og sa klart og tydelig nei. Ble mye mobbet for denne hendelsen i min ungdomstid og kalt for "hore", fordi historien gutten fortalte var en helt annen enn hva som egentlig skjedde. Jeg ble voksen før jeg turte å si hva som egentlig hadde skjedd til noen som helst og desverre oppfattet ikke mine foreldre at noe hadde skjedd i tiden etterpå selv om jeg gikk kjapt inn i en dyp depresjon preget av selvskading rett etterpå. Angrer voldsomt på at det ikke ble anmeldt. Skulle gjerne gjort noe med det den dag i dag, men det blir litt for sent nå. 

Anonymkode: ea077...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble voldtatt for 15 år siden.. var under den seksuelle lavalder og han var over (dog ikke mye da han var 17). Jeg anmeldte ikke.. det var et helvete for meg den gang. Det var en "kjent sak" at vi hadde hatt sex og jeg var for ung til å forstå at det ikke var greit at han tvang seg på enda jeg gråt og sa klart og tydelig nei. Ble mye mobbet for denne hendelsen i min ungdomstid og kalt for "hore", fordi historien gutten fortalte var en helt annen enn hva som egentlig skjedde. Jeg ble voksen før jeg turte å si hva som egentlig hadde skjedd til noen som helst og desverre oppfattet ikke mine foreldre at noe hadde skjedd i tiden etterpå selv om jeg gikk kjapt inn i en dyp depresjon preget av selvskading rett etterpå. Angrer voldsomt på at det ikke ble anmeldt. Skulle gjerne gjort noe med det den dag i dag, men det blir litt for sent nå. 

Anonymkode: ea077...fb8

Utrolig trist å lese at dette har skjedd med deg : ( 

Jeg var også for ung til å skjønne at jeg burde anmelde med en gang. Men det er heldigvis ikke for sent nå 6 år etter. 

I noen saker kan man fortsatt anmelde 15 år etter, så det synes jeg du burde gjøre hvis du ønsker det. Om det ikke gjøres noe fordi de mener at det har gått for lang tid, så kan det uansett være at andre jenter har anmeldt han for det samme, og da gjør du deres historie mye mer troverdig. Det kan fortsatt komme noe godt ut av å anmelde. 

Anonymkode: ca34e...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Nei. Håper det ordner seg for deg, lykke til og stå på. Måtte det svinet få sin straff om ikke karma gjør det.

Anonymkode: 7ab69...80b

Tusen takk! Jeg håper selvfølgelig han får sin straff. Hvis ikke så får vi satse på at karma ordner opp. 

Anonymkode: ca34e...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 16 da det skjedde så jeg valgte å ikke gjøre det fordi det ville være en alt for stor påkjenning for meg i forhold til at saken sannsynligvis ville bli henlagt. 

Hadde politiet brukt mer ressurser på det (ala at staten skulle budsjettert mer penger til politiet sånn at det ble mer ressurser) og flere hadde fått straff for det så kunne det kanskje blitt sånn at flere vil anmelde. Jeg bøyer meg i støvet for de med guts nok til å anmelde jævlene. 

Anonymkode: 310b8...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...