Gå til innhold

Han dater fler enn meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Så romantisk du... Er det krise å ikke ha noen å date til enhver tid?

Du har fremdeles ikke skjønn det ser jeg... "Til enhver tid". Jeg skrev at om man skal ta en og en i rekkefølge når det er vanskelig å få seg en date i utgangspunktet så kan det gå flere år før du får napp. (jeg uthevet det får deg slik at du kanskje etter noen gjennomlesninger har en ørliten mulighet for å få det med deg).

 

La oss sette opp et lite fiktivt regnestykke (ikke at jeg tror du kommer til å forstå det heller men)

  • Atle sender ut meldinger i snitt i 2 uker mellom hver gang noen svarer.
  • For hvert svar er det en 10% mulighet for en date, og i snitt 4 uker med meldinger frem og tilbake før daten er i boks (husk at man også må legge til varigheten av de samtalene som ikke fører noen sted hvis han skal være eksklusiv).
  • For hver date er det en 15% mulighet for et forhold til slutt, og en dateperiode som fører til forhold varer i snitt 5 mnd før forholdet er i boks (igjen husk at man må legge til tiden på de datingperiodene som ikke fører noe sted hvis han skal være eksklusiv).

Vil det lønne seg for Atle å være eksklusiv med alle som svarer på melding fra han helt til siste slutt før han lanserer seg på nytt på markedet? Han vil jo i så fall være en gammel grå mann før han får seg et forhold...

Anonymkode: 2d1e0...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Maleficenta skrev:

Er fint lite føleri i ansettelsessaker. Dermed ingen følelser som blir lekt med.

Du kan aldri ha deltatt i intervjuer og vurderinger av kandidater.

Anonymkode: 2d1e0...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fremdeles ikke skjønn det ser jeg... "Til enhver tid". Jeg skrev at om man skal ta en og en i rekkefølge når det er vanskelig å få seg en date i utgangspunktet så kan det gå flere år før du får napp. (jeg uthevet det får deg slik at du kanskje etter noen gjennomlesninger har en ørliten mulighet for å få det med deg).

 

La oss sette opp et lite fiktivt regnestykke (ikke at jeg tror du kommer til å forstå det heller men)

  • Atle sender ut meldinger i snitt i 2 uker mellom hver gang noen svarer.
  • For hvert svar er det en 10% mulighet for en date, og i snitt 4 uker med meldinger frem og tilbake før daten er i boks (husk at man også må legge til varigheten av de samtalene som ikke fører noen sted hvis han skal være eksklusiv).
  • For hver date er det en 15% mulighet for et forhold til slutt, og en dateperiode som fører til forhold varer i snitt 5 mnd før forholdet er i boks (igjen husk at man må legge til tiden på de datingperiodene som ikke fører noe sted hvis han skal være eksklusiv).

Vil det lønne seg for Atle å være eksklusiv med alle som svarer på melding fra han helt til siste slutt før han lanserer seg på nytt på markedet? Han vil jo i så fall være en gammel grå mann før han får seg et forhold...

Anonymkode: 2d1e0...58a

Men å få napp. Om du mener kun sex så er det jo lett om man multidater men om det er noe seriøst man vil ha, da er det ikke noe lettere å få napp om man dater flere. Man kan ikke bare få kjæreste som på postordre. Du må jo pleie kontakten med dsten å bli kjent med vedkommende. Da blir det jo distraherende for akkurat den relasjonen om du treffer 5 andre samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fascinerende, synes jeg, å se hvor vidt forskjellig syn vi mennesker kan ha på dette med dating. Noen tenker kvantitet mens andre tenker kvalitet... Å velge seg ut en god date må være bedre enn å gå på 30 dårlige synes jeg, ingen grunn til at noen skal komme inn i et mønster med mange misslykkede og dårlige dater.

Selv er jeg mer selektiv, og da har jeg jo utelukkende bare vært på koselige dater som har gått over all forventning bra. Har derfor aldri trengt å date mange og det føles i grunn befriende. Jeg har valgt kvalitet fremfor kvantitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har fremdeles ikke skjønn det ser jeg... "Til enhver tid". Jeg skrev at om man skal ta en og en i rekkefølge når det er vanskelig å få seg en date i utgangspunktet så kan det gå flere år før du får napp. (jeg uthevet det får deg slik at du kanskje etter noen gjennomlesninger har en ørliten mulighet for å få det med deg).

 

La oss sette opp et lite fiktivt regnestykke (ikke at jeg tror du kommer til å forstå det heller men)

  • Atle sender ut meldinger i snitt i 2 uker mellom hver gang noen svarer.
  • For hvert svar er det en 10% mulighet for en date, og i snitt 4 uker med meldinger frem og tilbake før daten er i boks (husk at man også må legge til varigheten av de samtalene som ikke fører noen sted hvis han skal være eksklusiv).
  • For hver date er det en 15% mulighet for et forhold til slutt, og en dateperiode som fører til forhold varer i snitt 5 mnd før forholdet er i boks (igjen husk at man må legge til tiden på de datingperiodene som ikke fører noe sted hvis han skal være eksklusiv).

Vil det lønne seg for Atle å være eksklusiv med alle som svarer på melding fra han helt til siste slutt før han lanserer seg på nytt på markedet? Han vil jo i så fall være en gammel grå mann før han får seg et forhold...

Anonymkode: 2d1e0...58a

Herregud, hva slags virkelighet er det du lever i? Jeg blir helt svimmel. Hvorfor alt det stresset? Hva med å ta seg tid til å bli kjent med mennesker? Handler virkelig livet om å «få seg et forhold» så fort som mulig, koste hva det koste vil? Uten å ta hensyn til menneskene man høvler over fysisk og psykisk på sin vei? Man utvikler ikke reelle følelser ved å holde på slik. Man blir kynisk og følelsesmessig avstumpet, og ikke minst blind. Fy flate så avtennende... Glad jeg fant noen som ikke stresset på den måten, men tok seg tid til å bli kjent med meg uten å tenke på tusen andre jenter samtidig (ja, vi hadde hele tiden åpen kommunikasjon rundt forventninger etc..).

Jeg forstår at du ikke kommer noen vei, men tror ikke du noen gang kommer til å innse hvorfor... Du virker ødelagt.

Anonymkode: 0f1bd...e26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hva slags virkelighet er det du lever i? Jeg blir helt svimmel. Hvorfor alt det stresset? Hva med å ta seg tid til å bli kjent med mennesker? Handler virkelig livet om å «få seg et forhold» så fort som mulig, koste hva det koste vil? Uten å ta hensyn til menneskene man høvler over fysisk og psykisk på sin vei? Man utvikler ikke reelle følelser ved å holde på slik. Man blir kynisk og følelsesmessig avstumpet, og ikke minst blind. Fy flate så avtennende... Glad jeg fant noen som ikke stresset på den måten, men tok seg tid til å bli kjent med meg uten å tenke på tusen andre jenter samtidig (ja, vi hadde hele tiden åpen kommunikasjon rundt forventninger etc..).

Jeg forstår at du ikke kommer noen vei, men tror ikke du noen gang kommer til å innse hvorfor... Du virker ødelagt.

Anonymkode: 0f1bd...e26

Helt enig. Man blir jo velt fucka i hodet av å holde på slik og jeg tenker at man hele tiden vil tenke at de fins noen som er litt bedre, slik at man til slutt ender med å ikke satse på noen, for tenk om man kunne funnet en annen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snabeldyr skrev:

Litt fascinerende, synes jeg, å se hvor vidt forskjellig syn vi mennesker kan ha på dette med dating. Noen tenker kvantitet mens andre tenker kvalitet... Å velge seg ut en god date må være bedre enn å gå på 30 dårlige synes jeg, ingen grunn til at noen skal komme inn i et mønster med mange misslykkede og dårlige dater.

Selv er jeg mer selektiv, og da har jeg jo utelukkende bare vært på koselige dater som har gått over all forventning bra. Har derfor aldri trengt å date mange og det føles i grunn befriende. Jeg har valgt kvalitet fremfor kvantitet.

Nettopp. Over tre år var jeg på date med fire menn, hvorav jeg fant drømmemannen i den fjerde. Nå er jeg lykkelig som singel også, så datet fordi jeg hadde lyst, ikke fordi jeg var stresset. Møtte bare flotte menn, og er som nevnt i et veldig fint forhold nå. :)

Om man dater «samlebånd»-style er man jo dømt til å mislykkes. Man får jo ikke tid til å kjenne etter hva man selv føler.

Anonymkode: 0f1bd...e26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 13.11, AnonymBruker skrev:

Det var trist å lese.. Jeg forstår ikke hva man ønsker å oppnå med å holde på sånn, er man ikke interessert i et forhold så hold deg til og møt andre som ikke er det også da vel! Og hvorfor er man i forhold i det hele tatt om man trenger variasjon og er der at man vil date? Det virker på meg som at mennesker bare blir mer og mer selvopptatte og ikke bryr seg en halv centimeter om andres følelser.. Det er så fint å kunne lese din historie, jeg forstår godt at man kan havne der at man blir såret og lei nok til at man mister motet og ikke bryr seg lenger. Ingen tar hensyn til deg, så hvorfor skal du ta hensyn til dem på en måte. Ble det at du såret noen en tankevekker for deg?

Jeg håper jo fortsatt at det ikke er noe spesielt, men føler jo at det er det. Det er ordentlig dårlig gjort om det er tilfelle, og jeg har fulgt et råd jeg fikk her tidligere; Å ha spørsmål og tanker klare, slik at vi får snakket ordentlig om det. Jeg har til og med skrevet ned i stikkord i tilfelle jeg blir satt ut..

Jeg liker lykkelige slutter, og det gjør meg så glad at det har ordnet seg for deg! Det finnes kanskje en drømmemann for alle der ute, jeg håper fortsatt på at det er ham jeg har møtt og at det hele har blitt en slags gedigen misforståelse. Men det er vanskelig å holde på den tanken når jeg som sagt egentlig har sett små tegn hele veien, og som nå har toppet seg. Hvis det viser seg at det er flere med i bildet så mister jeg troen på manndommen for en god stund altså, for da har jeg opplevd tidenes skuespill på nært hold :unsure: Drømmen er å være jackpot for noen, den ene i hele verden.. Ord og handling vet jeg ikke om jeg tør å stole på lenger, det er tydeligvis altfor lett å drive skuespill som sagt :( 

Anonymkode: 0de8f...d95

Folk er desverre egoistiske og setter egne behov foran andres. Og det er trist at det har blitt slik (for mange) at det å ha sex, er viktigere enn å være ærlig, eller trofast. Det er noe av det styggeste man kan gjøre, leke med andres følelser bevisst! 

Ja, det ble på en måte sånn til slutt, alle andre bare lurer og driter i folk, så hvorfor skal jeg bry meg liksom..

Det satte en tankevekker i meg ja, at jeg såret en annen. Jeg tok det rett og slett ikke på alvor at han gav alle tegn på at han var interessert i noe mer, men jeg ignorerte, og tenkte at det var piss fra ende til annen, for å få meg på kroken/lure meg. Innen jeg forsto at det ikke var slik, var det for seint. Så jeg tok det til meg, at hvis folk sier eller gir tegn på at de vil noe annet enn meg, må jeg si i fra! Det gjelder begge veier. 

Dog var jeg såpass skremt og skeptisk etter så mye surr, at jeg valgte selv å være singel, også heller holde øynene oppe hvis jeg skulle komme over noen som var interessant for forhold. Men i utgangspunktet ønsket jeg ikke forhold. (jeg var vel egentlig ikke klar). Men det gjorde jo at jeg nesten gikk glipp av kjæresten jeg har nå, jeg var så innstilt på å date mange (ikke nødvendigvis sex),  for det gjorde jo mannfolk og, bare nyte oppmerksomheten, være singel. Og jeg koste meg egentlig med det. Gikk i grunn ut i fra at kjæresten også var en sånn luring, frem til han eventuelt motbeviste det. Og det gjorde han heldigvis til gangs :) han var ikke redd for å vise meg at han likte meg, og virkelig ønsket dette, og gav meg den tiden jeg trengte. :) vi hadde en litt keitete start, da vi begge egentlig ikke var på jakt etter noe forhold (på en måte var vi jo det, men på hver våres måte ikke og), så vi skulle bare være venner, frem til han ikke klarte å holde det inni seg, å plumpet ut med at han virkelig ønsket å date meg eksklusivt 😂😊

Min erfaring med mine tidligere, og nåværende kjæreste, er at hvis de virkelig liker en, så er de ikke redd for å vise det. Man tviler ikke. Det er ikke er spill. Min erfaring med playere, er at man gjerne går å tviler, man er usikker, og får ikke nok bekreftelser, at meningene svinger, eller slike ting. Varmt og kaldt. Av og på. 

En ting jeg har lært meg; ikke se å hva de sier, se på hva de gjør..! Det er egentlig helt sant, alle kan si pene ting, men handling er viktigste. 

Anonymkode: 4d0f2...849

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk er desverre egoistiske og setter egne behov foran andres. Og det er trist at det har blitt slik (for mange) at det å ha sex, er viktigere enn å være ærlig, eller trofast. Det er noe av det styggeste man kan gjøre, leke med andres følelser bevisst! 

Ja, det ble på en måte sånn til slutt, alle andre bare lurer og driter i folk, så hvorfor skal jeg bry meg liksom..

Det satte en tankevekker i meg ja, at jeg såret en annen. Jeg tok det rett og slett ikke på alvor at han gav alle tegn på at han var interessert i noe mer, men jeg ignorerte, og tenkte at det var piss fra ende til annen, for å få meg på kroken/lure meg. Innen jeg forsto at det ikke var slik, var det for seint. Så jeg tok det til meg, at hvis folk sier eller gir tegn på at de vil noe annet enn meg, må jeg si i fra! Det gjelder begge veier. 

Dog var jeg såpass skremt og skeptisk etter så mye surr, at jeg valgte selv å være singel, også heller holde øynene oppe hvis jeg skulle komme over noen som var interessant for forhold. Men i utgangspunktet ønsket jeg ikke forhold. (jeg var vel egentlig ikke klar). Men det gjorde jo at jeg nesten gikk glipp av kjæresten jeg har nå, jeg var så innstilt på å date mange (ikke nødvendigvis sex),  for det gjorde jo mannfolk og, bare nyte oppmerksomheten, være singel. Og jeg koste meg egentlig med det. Gikk i grunn ut i fra at kjæresten også var en sånn luring, frem til han eventuelt motbeviste det. Og det gjorde han heldigvis til gangs :) han var ikke redd for å vise meg at han likte meg, og virkelig ønsket dette, og gav meg den tiden jeg trengte. :) vi hadde en litt keitete start, da vi begge egentlig ikke var på jakt etter noe forhold (på en måte var vi jo det, men på hver våres måte ikke og), så vi skulle bare være venner, frem til han ikke klarte å holde det inni seg, å plumpet ut med at han virkelig ønsket å date meg eksklusivt 😂😊

Min erfaring med mine tidligere, og nåværende kjæreste, er at hvis de virkelig liker en, så er de ikke redd for å vise det. Man tviler ikke. Det er ikke er spill. Min erfaring med playere, er at man gjerne går å tviler, man er usikker, og får ikke nok bekreftelser, at meningene svinger, eller slike ting. Varmt og kaldt. Av og på. 

En ting jeg har lært meg; ikke se å hva de sier, se på hva de gjør..! Det er egentlig helt sant, alle kan si pene ting, men handling er viktigste. 

Anonymkode: 4d0f2...849

Det er veldig fascinerende å lese tankene og historien din. Og det er alltid så fint med en lykkelig slutt, er det ikke et ordtak som sier at ting skjer når du minst venter det? Det kan hende det er noe i den teorien :) 

Jeg fikk til en prat med han jeg dater på fredag, og den ble både dyp og intens. Det viser seg at han har møtt noen andre samtidig, han fikk kontakt med oss ganske likt og ble/var betatt av oss begge. Han ble litt tatt på senga når jeg tok opp temaet med ham, og prøvde først å legge fokus på at jeg hadde sett en melding jeg ikke hadde noe med å se. jeg fortalte som sant var, telefonen lyste ved siden av meg og det gikk litt automatisk at jeg leste. Jeg sa også at det navnet jeg så ikke var på noen venneliste han har, så jeg visste at det ikke var et familiemedlem for eksempel. Han ga opp forsøket på å arrestere meg for snoking etter litt, og vi snakket mye om dette med forventninger og tanker rundt både hverandre og dating. Hva vi ønsker og vil frem til, hvordan vi ser ting foran oss. Han var ærlig på at der og da visste han ikke, så kvelden endte litt trist. Vi skulle ta en pause fra hverandre frem til mandag ettermiddag, for å kjenne litt og tenke litt på situasjonen.

Jeg reiste avgårde for å koble ut litt (et flott råd fra noen her inne!), og fikk melding av ham allerede søndag formiddag. Han skrev at det egentlig ikke var noe å tenke på, for han klarte ikke la være å tenke på meg og ville bare være i samme rom som meg. Han kom opp på plassen der jeg var, hadde med seg en liten sekk med kakao og Essoboller og vi tok en rolig gåtur. Vi snakket masse igjen, og ble absolutt enige om å være eksklusive for hverandre og også å kalle oss for kjærester :)  Tanken på at jeg skulle bli borte for ham var uaktuell, og han føler nok som jeg en ganske gryende forelskelse. Selv om tanken på hun andre er vond så har vi møtt hverandre i veldig kort tid, og han sier han ikke har vært fysisk med henne annet enn noen hadetkyss.

Det at han kom opp til meg bikket nok lasset for min del, for som du sier så er handling mye mer enn bare ord. Jeg føler han tok et skikkelig initiativ, og har virket veldig oppstemt på oss to. Så får jeg følge magefølelsen og se hvor det bærer :) 

Anonymkode: 0de8f...d95

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent håndtert, TS!

Lykke til videre, håper det fortsetter like fint som det startet!

Anonymkode: 239b4...12e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...