Gå til innhold

Hva synes du om denne søknaden. Trenger tilbakemeldinger....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søknad på stilling som butikkmedarbeider .........

Jeg viser til annonse på varner.com og vil med denne søknaden presentere meg selv som en potensiell kandidat for denne stillingen. 

Jeg er en 24 år gammel kvinne som bor i Oslo og er utdannet .... Som nevnt i min CV har jeg tidligere jobbet i 7 år på Storsenter. Etter mange flotte år i (mitt forrige yrke), er jeg nå ute etter en annen jobb med nye utfordringer. For tiden jobber jeg som vikar på barnehage og det er rett og slett helt katastrofe. Jeg er definitivt ett servicemenneske, så denne barnehagejobben blir helt feil for meg. Jeg vil derfor tilbake til serviceyrket og ser på dette som en flott mulighet for meg å få være den jeg er og ha en jobb jeg synes er meningsfull. 

Utifra mine tidligere arbeidserfaringer har jeg erfart at jeg trives best i ett hektisk arbeidsmiljø, jeg liker at det skjer mye og ser på meg selv som veldig effektiv. Jeg har opparbeidet meg erfaring innen salg og kundeservice som jeg mener vil være godt til gode for deres bedrift. Jeg har tidligere hatt ansvar for resepsjonstjenester og kassearbeid, kasseoppgjør med låseansvar av butikk, salg av varer og vareplassering, bestilling av varer samt hvor dagene har bestått av å jobbe tett på kunder. 
Som mine personlige egenskaper vil jeg nevne at jeg er lojal, selvstendig og samarbeidsvillig. Jeg er glad i mennesker, sosial og åpen av natur. For meg er en god arbeidsplass der kollegaer samarbeider godt sammen og stiller opp for hverandre med en god dose humor og smil om munnen. 

 Å få jobbe i en av Skandinavias største klesbutikker vil være veldig spennende for meg da jeg interesserer meg innen skjønnhet og mote. Som .... har jeg alltid fulgt med og oppdatert meg innen nye trender. Jeg ser på denne stillingen som en stor mulighet for å utvikle meg både som selger og i andre aspekter innen butikk og varehandel. Som (i denne stillingen) vil jeg ha mye ansvar både for personale, varer og at butikken ser innbydende ut til enhver tid og er ikke redd for å ta i ett tak ved ytterligere arbeidsoppgaver. Jeg vil være en ressurs i deres butikk på bakgrunn av mine personlige evner og arbeidserfaringer. Jeg er godt kjent med arbeidstidene på senter og de fungerer utmerket for meg da jeg er ett B menneske og ikke fungerer tidlig på morningen. 

Jeg stiller gjerne opp til ett intervju med referanse og attester. Jeg kan nås på tlf og epost

mvh ble blæ blæ

Jeg må si at jeg sliter veldig med å skrive jobbsøknad. Fordi at jeg føler at når jeg skriver en søknad å prøver å fremheve meg selv så får jeg det aldri til. Den eneste måten jeg får til å fremheve meg selv er å skrive det jeg sier ril meg selv. Men så er jeg redd for at noen av setningene kanskje blir litt for vulgære. Jeg vet ikke..... 

Anonymkode: 0e725...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søknad på stilling som butikkmedarbeider .........

Jeg viser til annonse på varner.com og vil med denne søknaden presentere meg selv som en potensiell kandidat for denne stillingen. 

Jeg er en 24 år gammel kvinne som bor i Oslo og er utdannet .... Som nevnt i min CV har jeg tidligere jobbet i 7 år på Storsenter. Etter mange flotte år i (mitt forrige yrke), er jeg nå ute etter en annen jobb med nye utfordringer. For tiden jobber jeg som vikar på barnehage og det er rett og slett helt katastrofe. Jeg er definitivt ett servicemenneske, så denne barnehagejobben blir helt feil for meg. Jeg vil derfor tilbake til serviceyrket og ser på dette som en flott mulighet for meg å få være den jeg er og ha en jobb jeg synes er meningsfull. 

Utifra mine tidligere arbeidserfaringer har jeg erfart at jeg trives best i ett hektisk arbeidsmiljø, jeg liker at det skjer mye og ser på meg selv som veldig effektiv. Jeg har opparbeidet meg erfaring innen salg og kundeservice som jeg mener vil være godt til gode for deres bedrift. Jeg har tidligere hatt ansvar for resepsjonstjenester og kassearbeid, kasseoppgjør med låseansvar av butikk, salg av varer og vareplassering, bestilling av varer samt hvor dagene har bestått av å jobbe tett på kunder. 
Som mine personlige egenskaper vil jeg nevne at jeg er lojal, selvstendig og samarbeidsvillig. Jeg er glad i mennesker, sosial og åpen av natur. For meg er en god arbeidsplass der kollegaer samarbeider godt sammen og stiller opp for hverandre med en god dose humor og smil om munnen. 

 Å få jobbe i en av Skandinavias største klesbutikker vil være veldig spennende for meg da jeg interesserer meg innen skjønnhet og mote. Som .... har jeg alltid fulgt med og oppdatert meg innen nye trender. Jeg ser på denne stillingen som en stor mulighet for å utvikle meg både som selger og i andre aspekter innen butikk og varehandel. Som (i denne stillingen) vil jeg ha mye ansvar både for personale, varer og at butikken ser innbydende ut til enhver tid og er ikke redd for å ta i ett tak ved ytterligere arbeidsoppgaver. Jeg vil være en ressurs i deres butikk på bakgrunn av mine personlige evner og arbeidserfaringer. Jeg er godt kjent med arbeidstidene på senter og de fungerer utmerket for meg da jeg er ett B menneske og ikke fungerer tidlig på morningen. 

Jeg stiller gjerne opp til ett intervju med referanse og attester. Jeg kan nås på tlf og epost

mvh ble blæ blæ

Jeg må si at jeg sliter veldig med å skrive jobbsøknad. Fordi at jeg føler at når jeg skriver en søknad å prøver å fremheve meg selv så får jeg det aldri til. Den eneste måten jeg får til å fremheve meg selv er å skrive det jeg sier ril meg selv. Men så er jeg redd for at noen av setningene kanskje blir litt for vulgære. Jeg vet ikke..... 

Anonymkode: 0e725...384

Nei, Nei, neeeeeeiiiiii....du bruker ikke ord som katastrofe osv. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Søknad på stilling som butikkmedarbeider .........

Jeg viser til annonse på varner.com og vil med denne søknaden presentere meg selv som en potensiell kandidat for denne stillingen. 

Jeg er en 24 år gammel kvinne som bor i Oslo og er utdannet .... Som nevnt i min CV har jeg tidligere jobbet i 7 år påSstorsenter. Etter mange flotte år i (mitt forrige yrke), er jeg nå ute etter en annen jobb med nye utfordringer. For tiden jobber jeg som vikar på barnehage og det er rett og slett helt katastrofe. Jeg er definitivt ett servicemenneske, så denne barnehagejobben blir helt feil for meg. Barnehagejobben har vist meg at jeg definitivt er et servicemenneske, derfor vil tilbake til serviceyrket. Jeg ser på det som en flott mulighet for r å få være den jeg er til å dra nytte av mine beste egenskaper og ha en jobb jeg synes er meningsfull. 

Utifra mine tidligere arbeidserfaringer har jeg erfart at jeg trives best i ett hektisk arbeidsmiljø. Jeg liker at det skjer mye og ser på meg selv som veldig effektiv. Jeg har opparbeidet meg erfaring innen salg og kundeservice som jeg mener vil være godt til gode for passe i deres bedrift. Jeg har tidligere hatt ansvar for resepsjonstjenester og kassearbeid, kasseoppgjør med låseansvar av butikk, salg av varer og vareplassering, bestilling av varer samt hvor dagene har bestått av å jobbe tett  med kunder. 
Som Blant mine personlige egenskaper vil jeg nevne at jeg er lojal, selvstendig og samarbeidsvillig. Jeg er glad i mennesker, sosial og åpen av natur. For meg er en god arbeidsplass et sted der kollegaer samarbeider godt sammen og stiller opp for hverandre med en god dose humor og smil om munnen. 

 Å få jobbe i en av Skandinavias største klesbutikker vil være veldig spennende for meg da jeg interesserer meg innen skjønnhet og mote. Som .... har jeg alltid fulgt med og oppdatert meg innen nye trender. Jeg ser på denne stillingen som en stor mulighet for å utvikle meg både som selger og i andre aspekter innen butikk og varehandel. Som (i denne stillingen) vil jeg ha mye ansvar både for personale, varer og at butikken ser innbydende ut til enhver tid. Jeg er ikke redd for å ta i ett tak ved ytterligere arbeidsoppgaver. Jeg vil være en ressurs i deres butikk på bakgrunn av mine personlige evner og arbeidserfaringer. Jeg er godt kjent med arbeidstidene på senter og de fungerer utmerket for meg da jeg er ett B menneske og ikke fungerer tidlig på morningen. 

Jeg stiller gjerne opp til ett intervju med referanse og attester. Jeg kan nås på tlf og epost

mvh ble blæ blæ

 

Anonymkode: 0e725...384

Se forslag over til endringer. 

Husk at "ett" kun betyr 1 (f.eks. ikke 2 hus, ikke 3 hus, ikke 4 hus, men ett (1) eneste hus). Et er ubestemt artikkel (et arbeidsmiljø, et storsenter).

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 For tiden jobber jeg som vikar på barnehage og det er rett og slett helt katastrofe. Jeg er definitivt ett servicemenneske, så denne barnehagejobben blir helt feil for meg

 

 

NEI NEI NEI NEI!  Ellers bra men ikke skriv dette!  Skriv heller noe slikt som  'for tiden jobber jeg i barnehage og det er svært givende, blant annet lærer jeg å vise omsorg og forholde meg til foreldre på en positiv måte. Likevel tenker jeg at jeg gjerne vil jobbe innenfor salg fordi ... etc...'

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søknad på stilling som butikkmedarbeider .........

Jeg viser til annonse på varner.com og vil med denne søknaden presentere meg selv som en potensiell kandidat for denne stillingen. 

Jeg er en 24 år gammel kvinne som bor i Oslo og er utdannet .... Som nevnt i min CV har jeg tidligere jobbet i 7 år på Storsenter. Etter mange flotte år i (mitt forrige yrke), er jeg nå ute etter en annen jobb med nye utfordringer. For tiden jobber jeg som vikar på barnehage og det er rett og slett helt katastrofe. Jeg er definitivt ett servicemenneske, så denne barnehagejobben blir helt feil for meg. Jeg vil derfor tilbake til serviceyrket og ser på dette som en flott mulighet for meg å få være den jeg er og ha en jobb jeg synes er meningsfull. 

Utifra mine tidligere arbeidserfaringer har jeg erfart at jeg trives best i ett hektisk arbeidsmiljø, jeg liker at det skjer mye og ser på meg selv som veldig effektiv. Jeg har opparbeidet meg erfaring innen salg og kundeservice som jeg mener vil være godt til gode for deres bedrift. Jeg har tidligere hatt ansvar for resepsjonstjenester og kassearbeid, kasseoppgjør med låseansvar av butikk, salg av varer og vareplassering, bestilling av varer samt hvor dagene har bestått av å jobbe tett på kunder. 
Som mine personlige egenskaper vil jeg nevne at jeg er lojal, selvstendig og samarbeidsvillig. Jeg er glad i mennesker, sosial og åpen av natur. For meg er en god arbeidsplass der kollegaer samarbeider godt sammen og stiller opp for hverandre med en god dose humor og smil om munnen. 

 Å få jobbe i en av Skandinavias største klesbutikker vil være veldig spennende for meg da jeg interesserer meg innen skjønnhet og mote. Som .... har jeg alltid fulgt med og oppdatert meg innen nye trender. Jeg ser på denne stillingen som en stor mulighet for å utvikle meg både som selger og i andre aspekter innen butikk og varehandel. Som (i denne stillingen) vil jeg ha mye ansvar både for personale, varer og at butikken ser innbydende ut til enhver tid og er ikke redd for å ta i ett tak ved ytterligere arbeidsoppgaver. Jeg vil være en ressurs i deres butikk på bakgrunn av mine personlige evner og arbeidserfaringer. Jeg er godt kjent med arbeidstidene på senter og de fungerer utmerket for meg da jeg er ett B menneske og ikke fungerer tidlig på morningen. 

Jeg stiller gjerne opp til ett intervju med referanse og attester. Jeg kan nås på tlf og epost

mvh ble blæ blæ

Jeg må si at jeg sliter veldig med å skrive jobbsøknad. Fordi at jeg føler at når jeg skriver en søknad å prøver å fremheve meg selv så får jeg det aldri til. Den eneste måten jeg får til å fremheve meg selv er å skrive det jeg sier ril meg selv. Men så er jeg redd for at noen av setningene kanskje blir litt for vulgære. Jeg vet ikke..... 

Anonymkode: 0e725...384

Jeg ville helt unngått å snakke ned tidligere og nåværende jobb. Setninger som: «For tiden jobber jeg som vikar på barnehage og det er rett og slett helt katastrofe.» bør unngås helt. Det er forskjell på hvordan du kan ordlegge deg til venner og hva du bør skrive til en fremtidig leder. Husk at jobben du søker nå, en gang kan være en jobberfaring, og en eventuelt fremtidig leder er ikke interessert i å bli snakket ned i dine fremtidig jobbsøknader.
Fortell objektivt om hva du har drevet med tidligere, og så fremhever du dine gode egenskaper og ferdigheter UTEN å snakke ned noe annet, og knytt egenskapene til hvorfor akkurat denne jobben passer til deg. Unngå også å gjøre det for langt.

Og så heter det «vikar barnehage», ikke på.

Er enig i det de andre skriver her også.

 

Endret av Morgenrøden
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke si at du er dame eller hvor gammel du er. Det står i CV'en som er vedlagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv heller ikke at du er B menneske. Jeg er daglig leder i en klesbutikk og dette hadde vært et stort rødt flagg for meg. 

Anonymkode: 70377...ded

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at den som tar imot søknaden og skal vurdere den ikke leser igjennom alt det du har skrevet der. Skriv en presis søknad på hvorfor du er egnet til denne jobben, hvorfor skal de ansette akkurat deg, hvem er du. og litt om dine kvaliteter og deg selv. De bryr seg ikke så mye om hvor du jobber nå, det spør de om eventuelt på et intervju. 

Anonymkode: 11bfa...a75

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig langt og mye urelevant, M. 

Anonymkode: 8fe75...df3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mangeårig leder så hadde denne søknaden gått rett i søpla. 

Ikke skriv mer enn en A4 side. Og ikke gjenta ting som man kan lese seg frem til i cv’n din. 

Søknaden skal være en kort interessevekker for meg som leser til å ønske å bli mer kjent med deg(les: ta deg inn til jobbintervju). Fokuser på hvorfor DU er den rette til denne ledige stillingen!!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må da være en tullesøknad.

Anonymkode: 83961...c77

Nei? De fleste er ikke flink i å skrive søknad. Det er dessverre ikke noe man lærer spesielt mye av på skolen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sphynx skrev:

Nei? De fleste er ikke flink i å skrive søknad. Det er dessverre ikke noe man lærer spesielt mye av på skolen.

Enig! Vil si ca 80% av alle søknader jeg har mottatt som leder opp igjennom årene er ganske lik denne. Folk aner ikke hvor lett de kunne kommet seg til et jobbintervju hvis de bare hadde tatt seg bryet med å lage gode søknadsbrev og CV.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sphynx skrev:

Nei? De fleste er ikke flink i å skrive søknad. Det er dessverre ikke noe man lærer spesielt mye av på skolen.

Bruker man sunn fornuft og tenker seg om,vet man innerst inne at det ikke er lurt å omtale sin nværende jobb som "en katastrofe" Akkurat det trenger man ikke gå på skole for å lære.

Anonymkode: 83961...c77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker man sunn fornuft og tenker seg om,vet man innerst inne at det ikke er lurt å omtale sin nværende jobb som "en katastrofe" Akkurat det trenger man ikke gå på skole for å lære.

Anonymkode: 83961...c77

Haha joda, men likevel er det kanskje en gjenganger. Mottar veldig mange rare søknader selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, dk73 skrev:

Enig! Vil si ca 80% av alle søknader jeg har mottatt som leder opp igjennom årene er ganske lik denne. Folk aner ikke hvor lett de kunne kommet seg til et jobbintervju hvis de bare hadde tatt seg bryet med å lage gode søknadsbrev og CV.

 

Nettopp det det ikke er for veldig mange. Selv jeg sliter med å skrive en bra nok søknad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at den som tar imot søknaden og skal vurdere den ikke leser igjennom alt det du har skrevet der. Skriv en presis søknad på hvorfor du er egnet til denne jobben, hvorfor skal de ansette akkurat deg, hvem er du. og litt om dine kvaliteter og deg selv. De bryr seg ikke så mye om hvor du jobber nå, det spør de om eventuelt på et intervju. 

Anonymkode: 11bfa...a75

Riktig. Jeg skreiv 5 jobbsøknader på søndag med sånn 3 linjer i hver søknad der jeg kun skreiv helt kort hvorfor jeg søkte på stillingen og henviste til attester som beskrev meg med forskjellige positive ting. Ble innkalt til jobbintervju 12 timer senere. 

Anonymkode: 681e0...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier som regel å fatte meg i stor korthet. "Ansett meg, ellers vil du angre, de syv bibelske plager vil ramme deg og alle dine nærmeste. Sees på mandag". Denne pleier å funke på sør og sør-vestlandet. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...