Gå til innhold

Ullprogram på vaskemaskin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg vasker på ullprogram i vaskemaskinen min, så går trommelen knapt rundt. Hver gang jeg er inne og kikker til den, så bare ligger plaggene helt i ro. Er dette normalt for alle ullprogram? Jeg blir litt skeptisk

Anonymkode: 00eca...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ull skal ikke tromles mye, det er det som tover ullklær. Derfor vil heller ikke ullklær være like tørre som sndre klær når vasken er ferdig.

Anonymkode: 3a3a5...746

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye hviletid på ullprogram, - trommelen går bare rundt innimellom. Jeg vasker alt av superwash på 40 graders finvask isteden. Plagg man er redd for at skal tove, vasker jeg for hånd i litt kjølig vann med gallesåpe, - den såpen gjør plagget rent selv om det er lav temperatur. Gallesåpe har jeg kjøpt på Clas Ohlson.

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg vasker på ullprogram i vaskemaskinen min, så går trommelen knapt rundt. Hver gang jeg er inne og kikker til den, så bare ligger plaggene helt i ro. Er dette normalt for alle ullprogram? Jeg blir litt skeptisk

Anonymkode: 00eca...5d8

Det heter ullvugge og det er korrekt. Ull skal ikke beveges når det er vått 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ull skal ikke tromles mye, det er det som tover ullklær. Derfor vil heller ikke ullklær være like tørre som sndre klær når vasken er ferdig.

Anonymkode: 3a3a5...746

Med unntak av ullundertøy. Det synes jeg er tørt etter vask, mens hjemmestrikk alltid er veldig vått.

Endret av N-Nøff
N skulle være m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har ullvugge, som er ekstra skånsom. Jeg bruker det bare til strikkeklær (vasker alt av strikkede klær i alle mulige garn der, fordi jeg vet den er så skånsom) og enkelte av mine kjøpte ullgensere, ullkjoler o.l. Bruker gallesåpe først ved flekker. Vasker ullundertøy på finvask, i vaskepose. Når jeg har forsøkt ullvasken på ullundertøy barna har brukt i barnehagen, blir det ikke ordentlig rent, syns jeg, og jeg gidder ikke stå med gallesåpe på alt det tøyet, når jeg vet det blir helt rent på finvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt riktig og kan nesten sammenlignes med å kjærlig og forsiktig vugge et lite babybarn. :laugh: 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...