Gå til innhold

Venter og venter på kontakt som ikke kommer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjor møtte jeg og var med en mann over noen måneder. Vi var ikke blitt kjærester, men jeg trodde det var det vi holdt på med mens han tenkte noe annet.. Jeg slet veldig etter det, mer enn da den første kjæresten min gjorde det slutt. Ting ble gradvis bedre, før han tok litt kontakt igjen i anledning en fest han lurte på om jeg skulle på og etter den festen gikk det ille for meg igjen, prøvde desperat å få kontakt med han igjen. Nå har vi hatt null kontakt i et par måneder men jeg sitter fortsatt og venter...

Jeg tenkte nå før jul at han kanskje startet opp en samtale med meg igjen, høre hva jeg skulle i julen, ønske meg god jul osv. Når det ikke kom tenkte jeg at han kanskje sender det på julaften. Kanskje 1. juledag, 2. juledag... Nyttårsaften da, kanskje han ønsker meg et godt nytt år.. Ingenting. Det gir jo ingen mening i at han skulle gjort det, men likevel satt jeg og håpet. Og det gjør jeg fremdeles.. Venter og venter. Jeg prøver å ikke tenke på det men det går ikke for tankene bare dukker opp. Prøver å tenke at vi kanskje ikke passet sammen uansett. Likevel savner jeg han og tenker på han hver dag og skulle så ønske han bare kunne sende meg en liten melding... Eller en snap eller noe som helst. Jeg har da blitt dumpet og avvist før også uten at jeg har slitt som jeg har gjort nå, aldri hatt problemet med å kutte kontakten tvert og ikke slitt så mye med vonde følelser i ettertid som jeg har nå. 

Jeg vet at det ikke er noe jeg kan gjøre annet enn å la tiden gjøre jobben sin og at det vil bli bedre. Men jeg føler meg så patetisk som sitter her og venter, trenger bare å lufte tankene litt. Noen her som er igjennom det samme nå? 

Anonymkode: d7a9f...197

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror, Ts, at du m forsøke å snu tankegangen din rundt egen rolle i livet. Det er DITT liv. Det er ergo du som er den utøvende, praktiske og handlende personen i historien. Dersom du ønsker kontakt med noen, så må du innstille hjernen din på at det er du som skal ta denne kontakten. Det er du som skal initiere samtale, du som skal be ut. Du som skal si nei eller ja og du som driver handlingen fremover. 

Jobb med deg selv i 2018. Ingen mann skal være den handlende kraft i en kvinnes liv. Det er en veldig ugrei måte å tenke på, selv om mange foreldre desverre fortsatt oppdrar jenter til passiv mislykkethet der de er forventet å vente på at en mann tar seg bryet. 

Denne karen bør ikke nå opp til dine kriterier. Det er du som setter lista, ikke han. Så sett den. Og lev etter den.

Anonymkode: b5c26...d6c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror, Ts, at du m forsøke å snu tankegangen din rundt egen rolle i livet. Det er DITT liv. Det er ergo du som er den utøvende, praktiske og handlende personen i historien. Dersom du ønsker kontakt med noen, så må du innstille hjernen din på at det er du som skal ta denne kontakten. Det er du som skal initiere samtale, du som skal be ut. Du som skal si nei eller ja og du som driver handlingen fremover. 

Jobb med deg selv i 2018. Ingen mann skal være den handlende kraft i en kvinnes liv. Det er en veldig ugrei måte å tenke på, selv om mange foreldre desverre fortsatt oppdrar jenter til passiv mislykkethet der de er forventet å vente på at en mann tar seg bryet. 

Denne karen bør ikke nå opp til dine kriterier. Det er du som setter lista, ikke han. Så sett den. Og lev etter den.

Anonymkode: b5c26...d6c

Jeg har ikke noe problem med å være den som tar initiativ. Han vil ikke være med meg og ønsker nok ikke kontakt. Det jeg kanskje burde ha skrevet er at jeg venter på at han skal ønske det, angre seg eller bare ønske kontakt.. Jeg ble dumpet

Anonymkode: d7a9f...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre at så lenge du fortsatt tenker på han, så kommer han ikke til å ta kontakt.

Du er nødt til å fokusere på andre ting. Ha en spa-dag, dra ut med venninner, fullfør et prosjekt, REIS, begynn og dans, registrert deg på en datingside og snakk med andre - you name it. Du er avhengig av han, og hjertet ditt må på avrusning. Skriv ned en liste med alle hans negative egenskaper, og TENK på dem hvis du tar deg selv i å savne han. 

Jeg går igjennom litt det samme som det du gjør nå, bortsett fra at jeg i dette tilfellet var den som dumpa. Uansett har det vært vanskelig, men jeg kjenner på meg at jeg begynner å komme over han. Jeg blokket han fra alt av sosiale medier. Og har du ikke gjort det, så råder jeg deg til å gjøre det. Da sitter du ikke og venter håpløst på en melding. Da vet du ikke om han har prøvd å ta kontakt, eller ikke. Du slipper å forholde deg til det :) Og vet du hva: det er det du skal gjøre. Du skal ikke ha noe mer med han og gjøre. Hvis at du er likegyldig. Du fortjener en fyr som vil ha deg som sin kjæreste. 

Og hvis han finner en eller annen måte å kontakte deg på om en stund, så har du faktisk kommet såpass langt at du denne gangen kan være den som avviser: "Sorry, jeg har ikke lengre følelser for deg. Lykke til videre!" :fnise:

Klem

Anonymkode: 1d348...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt innlegg over meg. Men jeg vil gjerne tilføye et alternativ, som egentlig kan være en gaaanske dårlig ide, men som kanskje kan gi deg en kjapp avslutning.. 

Hva med å be han om å gi deg en avslutning?

Det skjedde med meg engang og det hjalp å vite at det virkelig var over. Det var selvfølgelig litt kleint og jeg har aldri vært så oppgitt over meg selv :P Men samtidig var det befriende å vite at jeg hadde gjort mitt og fått ordentlig avslutning.

Hvis han har hatt kjærlighetssorg selv (noe de fleste av oss har?) og hvis han er så fantastisk som du sier, så er han sikkert human nok til å gi deg en ordentlig avslutning hvis det er det du trenger for å komme deg helt videre?

Anonymkode: 688d1...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også litt sånn at hvis han bare koser seg med at du trenger en avslutning og leker med deg i sånn omstendighet, kan du faktisk innse at han ikke er så fin og bra som du tenker at han kanskje er? 

Og hvis han gir deg ei god avslutning fordi han ikke er interessert, så kan du gå videre å vite at han var en flott person men dessverre ikke interessert og nå vet du det hvertfall 100%.

Anonymkode: 688d1...210

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig godt innlegg over meg. Men jeg vil gjerne tilføye et alternativ, som egentlig kan være en gaaanske dårlig ide, men som kanskje kan gi deg en kjapp avslutning.. 

Hva med å be han om å gi deg en avslutning?

Det skjedde med meg engang og det hjalp å vite at det virkelig var over. Det var selvfølgelig litt kleint og jeg har aldri vært så oppgitt over meg selv :P Men samtidig var det befriende å vite at jeg hadde gjort mitt og fått ordentlig avslutning.

Hvis han har hatt kjærlighetssorg selv (noe de fleste av oss har?) og hvis han er så fantastisk som du sier, så er han sikkert human nok til å gi deg en ordentlig avslutning hvis det er det du trenger for å komme deg helt videre?

Anonymkode: 688d1...210

Jeg har prøvd å få en avslutning eller bare noe som helst fra han, men har ikke fått det. Innser nå at jeg aldri kommer til å få det og prøver å bare legge det fra meg og ikke bry meg. Det går greit uten en avslutning nå, men for noen måneder siden var jeg helt desperat etter det. Jeg prøver å tenke på de negative tingene og sidene ved han, men det er ikke så lett det heller. Prøver mest nå å ikke tenke i det hele tatt, verken positivt eller negativt. Men likevel sitter jeg og venter og håper på at en melding skal tikke inn... Følger han ikke på sosiale medier så jeg holder meg ikke oppdatert på han på noen måte, det skjer bare i hodet mitt og der er det ikke så enkelt å blokkere.

Anonymkode: d7a9f...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en som står på motsatt side av deg, vil jeg si at det aldri kommer til å bli dere 2.

Veien til en kvinnes hjerte, er å vise at du ikke trenger henne, men slik du beskriver situasjonen så er han ikke interessert heller. Her er det bare å avslutte kapittelet med mindre du trives med å synes synd på deg selv. Da kan du fortsette å håpe.

Anonymkode: a4aa7...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Veien til en kvinnes hjerte, er å vise at du ikke trenger henne

Anonymkode: a4aa7...19d

wrong

Anonymkode: 0664e...3e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er noe annet du kan gjøre. Fylle dagene med ulike aktiviteter etc så tankene ikke får dvele over tid.

Et triks er å akseptere at tanken og følelsen dukket opp. Men du må også si til deg st du skal kun bruker en viss tid på de. Så skal de bort, med tiden tar dette kortere og kortere, fordi du blir flinkere til det rett og slett. I starten får du det til ved å gjøre noe fysisk. Bryte sv tankemøbsteret med f.eks en gåtur. Etterhvert vil det skje naturlig. Hjernen er muskel og blir god på det du trener den til.

Endret av Onar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der selv. Ikke en god følelse. Tilgir han aldri å bare ghoste meg. Er så sint på han. Samtidig savner jeg han

Anonymkode: d5305...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...