Gå til innhold

Tannkrem anbefaling? Sliter med hull i tennene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har en god tannkrem å anbefale? ( som ikke er så sterk for tenner og tannkjøtt, som f.eks oral B og sånne ting) Jeg har svake tenner og sliter hull i tennene hele tiden. 

Hilsen jente 21 år 

Anonymkode: 7baaa...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker zendium og/eller sensodyne. Det er eneste tannkremene jeg har funnet som ikke gir meg munnsår og sårt tannkjøtt

Anonymkode: d24f1...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Bruk tanntråd.

2: Bruk tannkrem med fluor. Ikke skyll munnen med vann etter du har pusset dem, bare spytt ut tannkremen. Hvis du MÅ skylle, bruk fluorskyll.

Jeg liker solidox med sink.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
5 minutter siden, Professor Orm skrev:

1: Bruk tanntråd.

2: Bruk tannkrem med fluor. Ikke skyll munnen med vann etter du har pusset dem, bare spytt ut tannkremen. Hvis du MÅ skylle, bruk fluorskyll.

Jeg liker solidox med sink.

 

Noen sier en skal skylle før en pusser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Neinøff skrev:

Noen sier en skal skylle før en pusser.

 

Jeg ELSKER at du heter Neinøff. En personlig favoritt fra da jeg var liten.

Akkurat det å skylle før man pusser vet jeg ikke noe om. Men man skal i alle fall ikke skylle munnen med vann etter å ha spyttet ut tannkremen for da skyller man vekk fluoren og mister den beskyttende effekten mot karies.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
44 minutter siden, Professor Orm skrev:

Jeg ELSKER at du heter Neinøff. En personlig favoritt fra da jeg var liten.

Akkurat det å skylle før man pusser vet jeg ikke noe om. Men man skal i alle fall ikke skylle munnen med vann etter å ha spyttet ut tannkremen for da skyller man vekk fluoren og mister den beskyttende effekten mot karies.

 

Takk! Jeg elsker det, jeg og.

Ja, det er noe med det.. tannkremen skal få virke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har en god tannkrem å anbefale? ( som ikke er så sterk for tenner og tannkjøtt, som f.eks oral B og sånne ting) Jeg har svake tenner og sliter hull i tennene hele tiden. 

Hilsen jente 21 år 

Anonymkode: 7baaa...c34

På apotek 1 har de nå tilbud på den fluorskyllen jeg bruker og har fått anbefalt av min tannlege, siden jeg har så mange hull pga munntørrhet. Det er den munnskyllen med desidert mest fluor i. En stor  hvit avlang flaske, med grønn skrift om du liker mintsmak, de har en helt uten smak også. Koster nå 62 kroner, vanligvis det dobbelte. En veldig god investering, og bruk den gjerne både morgen og kveld i ett minutt. Bruker du denne, har tannkremen mindre å si. Løp og kjøp!

Anonymkode: 2d9d3...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På apotek 1 har de nå tilbud på den fluorskyllen jeg bruker og har fått anbefalt av min tannlege, siden jeg har så mange hull pga munntørrhet. Det er den munnskyllen med desidert mest fluor i. En stor  hvit avlang flaske, med grønn skrift om du liker mintsmak, de har en helt uten smak også. Koster nå 62 kroner, vanligvis det dobbelte. En veldig god investering, og bruk den gjerne både morgen og kveld i ett minutt. Bruker du denne, har tannkremen mindre å si. Løp og kjøp!

Anonymkode: 2d9d3...ff2

jeg hadde forresten 12 hull før jeg begynte på den, etter jeg begynte på den har jeg ikke hatt hull.

Anonymkode: 2d9d3...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg hadde forresten 12 hull før jeg begynte på den, etter jeg begynte på den har jeg ikke hatt hull.

Anonymkode: 2d9d3...ff2

Oi Shit :O da må jeg prøve den! Jeg har sykt mange hull hver eneste gang jeg er hos tannlegen. Men hva heter den? Er det «listerine» eller noe? Eller blander jeg nå? 😅 ... og har den uten smak like bra effekt? 

-TS

Anonymkode: 7baaa...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanntråd, fluorskyll hver dag og zendium (mildest for tannkjøttet). Ikke puss for hardt og Evt invester i en elektrisk tannbørste. 

Jeg hadde som deg mange hull når jeg var på din alder. Veldig fortvilendes. Etter jeg begynte med fluorskyll ble det bedre. Pusser desverre for hardt så mine tenner bærer nå preg av dette. 

Så sjekk tannpusserutinene dine. 😊. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sensi skrev:

Tanntråd, fluorskyll hver dag og zendium (mildest for tannkjøttet). Ikke puss for hardt og Evt invester i en elektrisk tannbørste. 

Jeg hadde som deg mange hull når jeg var på din alder. Veldig fortvilendes. Etter jeg begynte med fluorskyll ble det bedre. Pusser desverre for hardt så mine tenner bærer nå preg av dette. 

Så sjekk tannpusserutinene dine. 😊. 

Ja jeg får også alltid tilbakemelding om at jeg pusser for hardt 😬 .... jeg prøver bare å være flink 😅 er redd for å ikke få pussa de godt nok liksom. Men er zendium bra i forhold til å ikke få hull og sånt ? Eller hva er den tannkremen for holdt jeg på si? Motvirker hull, tannstein, plakk og alt det der? 

-TS

Anonymkode: 7baaa...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er det du får hull i tennene? Jeg slet en periode med en del hull og alltid mellom tennene. Tannlegen tipset meg om å droppe tanntråd (virker best på de som har det litt trangt mellom tennene) og heller bruke mellomromstannbørster dyppet i tannskyll og pusse mellom alle tennene hver kveld før vanlig tannpuss og så skylle med fluorskyll etterpå. Etter det har jeg hatt null hull!

Anonymkode: 262fb...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det du får hull i tennene? Jeg slet en periode med en del hull og alltid mellom tennene. Tannlegen tipset meg om å droppe tanntråd (virker best på de som har det litt trangt mellom tennene) og heller bruke mellomromstannbørster dyppet i tannskyll og pusse mellom alle tennene hver kveld før vanlig tannpuss og så skylle med fluorskyll etterpå. Etter det har jeg hatt null hull!

Anonymkode: 262fb...c31

Før når jeg var mindre fikk jeg hull oppi/ inni tennene, men nå under siste har jeg begynt å få hull på utsiden av tennene. Med kanten/ overgangen mellom tenner og tannkjøtt. 

-TS

Anonymkode: 7baaa...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cocosa skrev:

Bruker du tanntråd? -Nesten- viktigere enn tannpussen i seg selv. 

Ja jeg bruker tanntråd 

-TS

Anonymkode: 7baaa...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det du får hull i tennene? Jeg slet en periode med en del hull og alltid mellom tennene. Tannlegen tipset meg om å droppe tanntråd (virker best på de som har det litt trangt mellom tennene) og heller bruke mellomromstannbørster dyppet i tannskyll og pusse mellom alle tennene hver kveld før vanlig tannpuss og så skylle med fluorskyll etterpå. Etter det har jeg hatt null hull!

Anonymkode: 262fb...c31

Jeg har det veldig trangt mellom tennene. Har måttet trekke noen tenner (når jeg var litt mindre) fordi det var ikke plass. Men det er fortsatt veldig trangt. Så jeg må bruke tanntråd 

-TS

Anonymkode: 7baaa...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problemet som deg, hull hver eneste gang jeg var hos tannlegen, men nå er det heldigvis mye bedre. Tannlegen sa at det er fordi jeg er blitt eldre, forhåpentligvis gjelder det deg også etterhvert:) Jeg bruker Fluorid som har mest fluor i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Noen som har en god tannkrem å anbefale? ( som ikke er så sterk for tenner og tannkjøtt, som f.eks oral B og sånne ting) Jeg har svake tenner og sliter hull i tennene hele tiden. 

Hilsen jente 21 år 

Anonymkode: 7baaa...c34

I stedet for å fokusere på tannkrem, - har du tenkt over hva du spiser og drikker? Drikker du mye brus/syre bør du skylle munnen i vann mellom hver runde. Unngå smådrikking og småspising. 

Bruk tanntråd! Og forhør deg med tannlegen din. Gå jevnlig til tannlege slik at hullene kan oppdages før de blir så store at du trenger å gjøre noe.

Anonymkode: 83fa7...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...