Gå til innhold

Lettbrus og vektoppgang.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen mener man går opp i vekt av lettbrus også, men hvordan er det mulig? Er jo nesten ikke noe emergi i det?

Anonymkode: 4ab0e...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt utenfor tema, men jeg går opp i vekt av lettbrus (og vanlig brus, farris og flaskevann) fordi jeg er allergisk mot den nye typen flasker. Det er så latterlig tragisk at jeg bare må le av det 😂

Anonymkode: 80803...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vås. Det er 0 kalorier i det. De som mener mangår opp i vekt argumenterer ofte med at det fører til økt søtsug og at man ender opp med å spise mer søtt, men dette er det ikke noe hold i i vitenskapen. 

 

Anonymkode: 852e0...b89

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innholder jo fortsatt kunstige søtstoffer, vil jeg tro.

Anonymkode: 3821c...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det innholder jo fortsatt kunstige søtstoffer, vil jeg tro.

Anonymkode: 3821c...f70

Disse kunstige søtningstoffene er det lite eller ingen kcal i. 

Anonymkode: 4ab0e...b41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det innholder jo fortsatt kunstige søtstoffer, vil jeg tro.

Anonymkode: 3821c...f70

Ja, og så? Det er ikke kalorier i det.

Anonymkode: 852e0...b89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at mange går opp i vekt når de drikker lettbrus er fordi det hos mange øker sultfølelsen. For meg har det motsatt effekt, jeg blir mindre sugen på noe om jeg har pepsi max’en min 💙 

Anonymkode: 00c10...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Litt utenfor tema, men jeg går opp i vekt av lettbrus (og vanlig brus, farris og flaskevann) fordi jeg er allergisk mot den nye typen flasker. Det er så latterlig tragisk at jeg bare må le av det 😂

Anonymkode: 80803...47c

Det er umulig å gå opp i vekt (fett) av en allergi mot plast gitt.

Nei, man legger ikke på seg av lettbrus.

Anonymkode: bd578...793

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt utenfor tema, men jeg går opp i vekt av lettbrus (og vanlig brus, farris og flaskevann) fordi jeg er allergisk mot den nye typen flasker. Det er så latterlig tragisk at jeg bare må le av det 😂

Anonymkode: 80803...47c

Man legger ikke på seg av allergi. Det er fysisk umulig.

Anonymkode: 00c10...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de tykkeste jeg kjenner bøtter ned på med lettbrus. Lesttbrus inneholder muligens ingen kcl men den gjør iallfall noe med kroppen. En god venninne av meg veide 120 kg og drakk 2 flasker coca cola light om dagen. Hun sluttet å drikke light brusen og veier i dag 80 kg, så jeg er overbevist om at det fører til fedme.

Anonymkode: 03681...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25-30 overvektig, og har drukket Pepsi Max (først pepsi light) - opptil 2,5 liter for dagen på det verste - i 25 år. Jeg er IKKE overvektig pga. brusen. Jeg er overvektig fordi jeg spiser for mye chips, pasta, brød, og legger lett på meg. I tillegg har jeg i alle år kun spist 1-2 måltider pr. dag, og da overspiser jeg. Nå holder jeg på å redusere vekta, og drikker Pepsi Max ved siden av. Så lenge jeg spiser ofte nok, blir søtsuget regulert av seg selv. Har ingenting med brusen å gjøre.

Anonymkode: bd34b...050

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av de tykkeste jeg kjenner bøtter ned på med lettbrus. Lesttbrus inneholder muligens ingen kcl men den gjør iallfall noe med kroppen. En god venninne av meg veide 120 kg og drakk 2 flasker coca cola light om dagen. Hun sluttet å drikke light brusen og veier i dag 80 kg, så jeg er overbevist om at det fører til fedme.

Anonymkode: 03681...9a2

Hmm jeg drikker pepsimax hver dag, (ikke at det på noen som helst måte er sunt), men har gått ned fra 70 til 59 kilo. 

Så tror venninnadi har gjort noe annet med kostholdet også annet enn å slutte å drikke brus. 

Anonymkode: 4ab0e...b41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen av de tykkeste jeg kjenner bøtter ned på med lettbrus. Lesttbrus inneholder muligens ingen kcl men den gjør iallfall noe med kroppen. En god venninne av meg veide 120 kg og drakk 2 flasker coca cola light om dagen. Hun sluttet å drikke light brusen og veier i dag 80 kg, så jeg er overbevist om at det fører til fedme.

Anonymkode: 03681...9a2

Det er nok ikke lettbrusen som fører til vektoppgang, men det kan føre til en rettferdiggjøring i eget hode av usunne valg. "Jeg drikker jo bare lettbrus, så da kan jeg unne meg litt mer sjokolade"

Anonymkode: bd578...793

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke lettbrusen som fører til vektoppgang, men det kan føre til en rettferdiggjøring i eget hode av usunne valg. "Jeg drikker jo bare lettbrus, så da kan jeg unne meg litt mer sjokolade"

Anonymkode: bd578...793

Noe annet enn å slutte å drikke lettbrus må nok venninna også ha gjort :-) 

Anonymkode: 4ab0e...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vås. Det er 0 kalorier i det. De som mener mangår opp i vekt argumenterer ofte med at det fører til økt søtsug og at man ender opp med å spise mer søtt, men dette er det ikke noe hold i i vitenskapen. 

 

Anonymkode: 852e0...b89

Det gjør at man blir mer sulten og spiser mer mat jo

Anonymkode: a2eb4...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør at man blir mer sulten og spiser mer mat jo

Anonymkode: a2eb4...0f8

Hvordan gjør det det? 

Anonymkode: 4ab0e...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg merker tydelig at jeg får søtsug av å drikke cola zero. Sjansen for at jeg kjøper meg noe sjokolade eller annet søtt er mye større når jeg drikker cola zero på jobb enn når jeg drikker vann.

Anonymkode: 999c6...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør det det? 

Anonymkode: 4ab0e...b41

Hos mange blir blodsukkeret «lurt» av lettbrus. Kroppen tror at den får sukker. Å når den da ikke får sukker (men lettbrus som ikke virker inn på blodsukker) vil mange få mer «cravings» etter noe søtt for å regulere blodsukkeret som er på bærtur. 

Anonymkode: 00c10...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør det det? 

Anonymkode: 4ab0e...b41

Ikke vet jeg hvordan, men søtningsstoff gjør et eller annet med kroppen min, slik at jeg får en veldig sultfølelse. Gjelder ikke bare brus, men også tyggis, pastiller o.l. Måtte slutte med sånne lettprodukter helt på grunn av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er umulig å gå opp i vekt (fett) av en allergi mot plast gitt.

Anonymkode: bd578...793

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man legger ikke på seg av allergi. Det er fysisk umulig.

Anonymkode: 00c10...674

Flaskene er ikke laget av plast, de er laget av mais. 

En kroppsvekt består av mer enn fett. Den består også av vann. 

Anonymkode: 80803...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...