Gå til innhold

Nora Mørk sint på herrelandslaget, krever unnskyldning fra forbundet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare for å snu litt på det....

Si at Bjarte Myrhol på herrelandslaget, hadde tatt et nakenbilde av seg selv, og det på et eller annet vis hadde blitt spredd.

Hadde dette bildet dukket opp på en mobil i garderoben til kvinnelandslaget, så hadde garantert mobilen gått på rundgang, om ikke bildet hadde blitt videresendt. 

Er temmelig sikker på at det ikke hadde blitt samme oppstyr som nå med Nora Mørk. Hva er forskjellen??

I mitt hodet er det same, same!!

Anonymkode: d9648...2e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare for å snu litt på det....

Si at Bjarte Myrhol på herrelandslaget, hadde tatt et nakenbilde av seg selv, og det på et eller annet vis hadde blitt spredd.

Hadde dette bildet dukket opp på en mobil i garderoben til kvinnelandslaget, så hadde garantert mobilen gått på rundgang, om ikke bildet hadde blitt videresendt. 

Er temmelig sikker på at det ikke hadde blitt samme oppstyr som nå med Nora Mørk. Hva er forskjellen??

I mitt hodet er det same, same!!

Anonymkode: d9648...2e4

Det burde være det samme. At det man reagerer lite på det ene betyr ikke at man ikke skulle reagere på det andre.

Jeg heier på Nora og håper hun kjemper denne kampen lenge. Selv om bildene aldri blir borte fra nettet gjør hun en kjempeviktig jobb for alle andre som får frastjålet sine bilder!

Anonymkode: 6b1f0...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å snu litt på det....

Si at Bjarte Myrhol på herrelandslaget, hadde tatt et nakenbilde av seg selv, og det på et eller annet vis hadde blitt spredd.

Hadde dette bildet dukket opp på en mobil i garderoben til kvinnelandslaget, så hadde garantert mobilen gått på rundgang, om ikke bildet hadde blitt videresendt. 

Er temmelig sikker på at det ikke hadde blitt samme oppstyr som nå med Nora Mørk. Hva er forskjellen??

I mitt hodet er det same, same!!

Anonymkode: d9648...2e4

Var det som skjedde med Kåre Conradi, de bildene ble spred i norske media og vist på humor programmer på NRK.

Anonymkode: ce15d...9e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må har jeg sett et av bildene. Hun ser sykt bra ut synes jeg.

*jente*

Anonymkode: ec6fe...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nå har hun forhåpentligvis fått seg en lærepenge:

 Aldri, aldri, aldri oppbevarprivate ting på en sånn måte at hvem som helst kan finne dem...

Anonymkode: c839b...bf0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må har jeg sett et av bildene. Hun ser sykt bra ut synes jeg.

*jente*

Anonymkode: ec6fe...84d

Jeg synes hun er oppskrytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, padawan skrev:

Jeg synes hun er oppskrytt. 

Det spiller vel ingen rolle hva du synes.

Har spillere på landslaget spredd bildene burde de gå i seg selv og be henne om unnskyldning. 

Når det er sagt,virker det som om mange har søkt etter disse bildene først etter alle uttalelsene hun selv har hatt.

Anonymkode: 32564...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller vel ingen rolle hva du synes.

Siden folk uansett hadde begynt å fortelle hva de synes gav jeg min mening uansett om du ville ha den eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Det spiller vel ingen rolle hva du synes.

 Har spillere på landslaget spredd bildene burde de gå i seg selv og be henne om unnskyldning. 

 Når det er sagt,virker det som om mange har søkt etter disse bildene først etter alle uttalelsene hun selv har hatt.

 Anonymkode: 32564...bd2

Har de faktisk vært med på å spre disse bildene da?

Eller har de bare mottatt bildene (uten å ha bedt om dem!) og uten å sende eller vise dem til noen amdre? 

Anonymkode: c839b...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de faktisk vært med på å spre disse bildene da?

Eller har de bare mottatt bildene (uten å ha bedt om dem!) og uten å sende eller vise dem til noen amdre? 

Anonymkode: c839b...bf0

Vet ikke,men enig i at det utgjør en forskjell 

Anonymkode: 32564...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller vel ingen rolle hva du synes.

Har spillere på landslaget spredd bildene burde de gå i seg selv og be henne om unnskyldning. 

Når det er sagt,virker det som om mange har søkt etter disse bildene først etter alle uttalelsene hun selv har hatt.

Anonymkode: 32564...bd2

Nå har de vel ikke spredd bildene - i følge det som er kommet fram, har noen MOTTATT bildene. Det var også det Elden sa i intervju. Og de hadde også tatt kontakt med henne, når bildene ble mottatt. Og da slettet de også bildene, etter samtale med Nora. Og de kom med støtte til henne. Så hva mer ønsker hun?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene spres rundt
Så klart, en veldig trist sak for NM, full forståelse for det. 

Det jeg reagerer på, er hvordan hun anklager herrelandslaget for seksuell trakassering!
Noen mottok bilder, og noen flere av gutta fikk se de (ikke alle, men noen). Men, de har ikke sendt de videre selv, etter det som kom fram fra Elden, og fra Myrhol. Er det seksuell trakassering å se på bilder du har mottatt?
De slettet også bildene etter samtale med NM, når de tok kontakt for å melde fra om at bilder spredtes rundt. 

http://www.tv2.no/a/9621781/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, tonebelinda skrev:

Bildene spres rundt
Så klart, en veldig trist sak for NM, full forståelse for det. 

Det jeg reagerer på, er hvordan hun anklager herrelandslaget for seksuell trakassering!
Noen mottok bilder, og noen flere av gutta fikk se de (ikke alle, men noen). Men, de har ikke sendt de videre selv, etter det som kom fram fra Elden, og fra Myrhol. Er det seksuell trakassering å se på bilder du har mottatt?
De slettet også bildene etter samtale med NM, når de tok kontakt for å melde fra om at bilder spredtes rundt. 

http://www.tv2.no/a/9621781/

Det samme skjedde med Kåre Conradi men da var det helt greit.

Anonymkode: ce15d...9e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det samme skjedde med Kåre Conradi men da var det helt greit.

Anonymkode: ce15d...9e9

Med Rune Rudberg også husker jeg. 

I tillegg ble bildet av KC brukt i et humorprogram på NRK mener jeg å huske. 

Men da var det de som var dumme, og fortjente det. Nå er visst låten en helt annen....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, January 19, 2018 den 11.28, tonebelinda skrev:

 Med Rune Rudberg også husker jeg. 

 I tillegg ble bildet av KC brukt i et humorprogram på NRK mener jeg å huske. 

 Men da var det de som var dumme, og fortjente det. Nå er visst låten en helt annen....

 

 Er det dete som heter "likestilling" i dagens moderne samfunn? :ac:

Anonymkode: c839b...bf0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Nora Mørk med stort mot og klokskap tar en kamp vi alle kvinner bør takke henne for. 

Det er et overgrep å spre bilder uten samtykke, og det er faen ikke greit at kollegaer sprer dem og ikke ser alvoret bak hennes rygg. 

Jeg synes reaksjonen til Mørk er helt på sin plass, og tenk hvor viktig motet hennes er for alle andre som har opplevd noe lignende og kjent på skammen. 

Om noen år vil vi se tilbake på dette som en heltemodig håndtering. Altfor mange kvinner får livene ødelagt av slike saker. 

Jeg håper vi en dag kan se tilbake på denne tiden som et mørkt kapittel om hvor lite respekt enkelte har for kvinner. 

Bildene er private, ingen skal se dem eller spre dem. Ingen bør oppleve å bli krenket slik Mørk opplevde. 

At håndballgutta ikke forsto det, er en stor skam og et alvorlig tillitsbrudd og overgrep mot Mørk.

Anonymkode: 2db66...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/19/2018 at 12:23 PM, AnonymBruker said:

Det samme skjedde med Kåre Conradi men da var det helt greit.

Anonymkode: ce15d...9e9

Det var da aldri greit?? Hvilken verden lever du i? 

Anonymkode: 2db66...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2018 at 11:56 AM, tonebelinda said:

Bildene spres rundt
Så klart, en veldig trist sak for NM, full forståelse for det. 

Det jeg reagerer på, er hvordan hun anklager herrelandslaget for seksuell trakassering!
Noen mottok bilder, og noen flere av gutta fikk se de (ikke alle, men noen). Men, de har ikke sendt de videre selv, etter det som kom fram fra Elden, og fra Myrhol. Er det seksuell trakassering å se på bilder du har mottatt?
De slettet også bildene etter samtale med NM, når de tok kontakt for å melde fra om at bilder spredtes rundt. 

http://www.tv2.no/a/9621781/

Ja, det er faktisk seksuell trakassering. De skulle meldt ifra øyeblikkelig og spredningen hadde tatt slutt. Det er straffbart å forholde seg passivt til sånt. 

Anonymkode: 2db66...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2018 at 11:30 AM, tonebelinda said:

Nå har de vel ikke spredd bildene - i følge det som er kommet fram, har noen MOTTATT bildene. Det var også det Elden sa i intervju. Og de hadde også tatt kontakt med henne, når bildene ble mottatt. Og da slettet de også bildene, etter samtale med Nora. Og de kom med støtte til henne. Så hva mer ønsker hun?

De skulle varslet øyeblikkelig, gitt et sterkt signal i miljøet om at spredningen var uakseptabelt og straffbart. Noen har spredt bildene. de havner ikke bare i innboksen til folk på landslaget uten en avsender. 

Dersom mannfolka hadde vært mannfolk hadde de sagt ifra til ledelsen, anmeldt saken og begrenset skadeomfanget. 

Hvorfor er det så jævlig vanskelig for dere her inne å forstå?? 

Anonymkode: 2db66...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2018 at 10:52 AM, AnonymBruker said:

 Nå har hun forhåpentligvis fått seg en lærepenge:

 Aldri, aldri, aldri oppbevarprivate ting på en sånn måte at hvem som helst kan finne dem...

Anonymkode: c839b...bf0

Ja, tusenvis av jenter årlig får den lærerpengen. Takket være uvedkommende som sprer bildene og lager et helvete i etterkant. Hvem er problemet egentlig? 

Vi må ta et oppgjør med denne kvinnefiendtlige holdningen som gjør at bildene blir spredt. La oss sende et sterkt signal til venner og bekjente om at det ikke er greit. Anmeld alle avsendere. Neste gang er det kanskje noen du har kjær som opplever dette. Og ikke alle takler det like bra. Det er masse eksempler på jenter og gutter som tar livet sitt etter en slik krenkelse. 

Anonymkode: 2db66...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...