Gå til innhold

Fått sti på øyet - gå på jobb??


origin

Anbefalte innlegg

Hei jeg har fått sti på øyet og jobber som renholder. Hatt dette før men det har gått over i løpet av en uke. Prøver i mellomtiden å ikke gni meg i øynene og er nøye med håndvask noe jeg også er i fra før. Men jeg er så hoven på begge øynene og ser nesten ikke. Skyller/vasker øynene med lunket vann gjevnlig. Har også en sjef som blir sur og sier at vi skal gå på jobb med sti på øynene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke farlig å gå på jobb med sti på øyet. Det kan jo være smittsomt. Men sånn er det bare. Barn som går i barnehage/skole må ikke være hjemme for betennelser på øyet lengre så lenge de har det fint uten feber og med bra allmenntilstand. 

Anonymkode: bb76c...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke farlig å gå på jobb med sti på øyet. Det kan jo være smittsomt. Men sånn er det bare. Barn som går i barnehage/skole må ikke være hjemme for betennelser på øyet lengre så lenge de har det fint uten feber og med bra allmenntilstand. 

Anonymkode: bb76c...b83

Ja som sagt bare vanskelig å åpne øynene med masse versk og ser ikke ut i ansiktet ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke farlig å gå på jobb med sti på øyet. Det kan jo være smittsomt. Men sånn er det bare. Barn som går i barnehage/skole må ikke være hjemme for betennelser på øyet lengre så lenge de har det fint uten feber og med bra allmenntilstand. 

Anonymkode: bb76c...b83

Barn må være hjemme med øyebetennelse til det er i behandling. Det er ekstremt smittsomt og skal behandles med en gang.

Men det er ikke nødvendigvis det samme som en sti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, origin said:

Har og rødsprengte øyer

Øyne. Øyne. Øyne. Ikke øyer.

Det er ikke farlig med rødsprengte øyne, men hvis du har vondt og ikke får gjort jobben din, så får du går til legen eller i hvert fall bli hjemme...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Neinøff said:

Kjøp saltvannsdråper på apoteket og skyll med det. 

Holder på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sti på øyet er noe annet enn øyebetennelse. Øyebetennelse kommer like ofte av virus som bakterier, derfor så sier man nå at saltvann er like bra som antibiotikadråper. Da antibiotikaen ikke fungerer på virus. 

Man kan ikke nekte å barn lenger å komme i bhg ved øyebetennelse, selv om man ikke bruker antibiotika. 

Anonymkode: 6124c...695

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å ta en dag vekke fra jobb er fortsatt syk men skal på jobben min alikevel i kveld. Må jeg ha lege erklering på gårsdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 7.16, Måbarefåsiat... skrev:

Barn må være hjemme med øyebetennelse til det er i behandling. Det er ekstremt smittsomt og skal behandles med en gang.

Men det er ikke nødvendigvis det samme som en sti. 

Det der er bare tull og en veldig misforstått oppfatning. Øyebetennelse er vanligviv virus, og virus går over av seg selv etter en stund. Vask med rent vann og ha god håndhygiene så er det behandlig god nok. 

Og man går på jobb med sti på øyet, å ta egenmelding for det er bare en bekreftelse på for god sykelønnsordning i Norge, og hvorfor det er behov for karensdag. 

Anonymkode: 5ff60...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, origin skrev:

Jeg valgte å ta en dag vekke fra jobb er fortsatt syk men skal på jobben min alikevel i kveld. Må jeg ha lege erklering på gårsdagen?

Det er ikke lov å sykmelde i fortid, du må ta egenmelding,eventuelt få skoft dersom du ikke sa fra klart til sjefen din etter arbeidsavtalen. 

Anonymkode: 017c6...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Det der er bare tull og en veldig misforstått oppfatning. Øyebetennelse er vanligviv virus, og virus går over av seg selv etter en stund. Vask med rent vann og ha god håndhygiene så er det behandlig god nok. 

Og man går på jobb med sti på øyet, å ta egenmelding for det er bare en bekreftelse på for god sykelønnsordning i Norge, og hvorfor det er behov for karensdag. 

Anonymkode: 5ff60...9d6

Så bra du sier det. Da skal jeg oppdatere fastlegen vår med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...