Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Maleficenta said:

Tror det er flere som meg der ute når det kommer til slike ting

ikke i de trådene jeg har lagt ut, og heller ikke denne tråden, grunnen til at det kanskje virker sånn er fordi du kom inn flere timer senere på side 4 eller noe, og vil ikke gi det med diskusjonen/holdt lengst ut.

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

ikke i de trådene jeg har lagt ut, og heller ikke denne tråden, grunnen til at det kanskje virker sånn er fordi du kom inn flere timer senere på side 4 eller noe, og vil ikke gi det med diskusjonen/holdt lengst ut.

Anonymkode: 04153...646

eller fra side en, sorry (du hadde en lang pause i midten, og det er ikke altid like lett å huske hvem skriver i tråden) og du har holdt ut lengst, og ser man på likes så ser man hva majoriteten mener..

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om bursdagsbarnet betaler for maten, og ønsker seg penger i gave? Kan det være en løsning?

Anonymkode: 11e7d...1ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om bursdagsbarnet betaler for maten, og ønsker seg penger i gave? Kan det være en løsning?

Anonymkode: 11e7d...1ca

Ja sant 😊. Men sp var det jo sykt frekt da å ønske seg spesifikke ting i gave. Om gamle tante olga ønsker å kjøpe en stygg vase så må hun jo få lov til det heller enn å gi penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke i de trådene jeg har lagt ut, og heller ikke denne tråden, grunnen til at det kanskje virker sånn er fordi du kom inn flere timer senere på side 4 eller noe, og vil ikke gi det med diskusjonen/holdt lengst ut.

Anonymkode: 04153...646

Det er fordi kg bestpr av smålige og sære mennesker. Er mang en gang jeg blir overrasket over hva så mange her inne får seg til å mene. Og det er meninger ingen andre jeg kjenner har...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bestemmer du da helt selv. Vi har vært i flere bursdager som har blitt feiret på restaurant, hvor den som hadde bursdag har betalt for hele gildet. Men de har også fått gaver i tillegg da, men det er jo ikke poenget her. Hvis du vil feire på restaurant, så gjør du det. Ikke bry deg om hva samboeren din sier. Dette er hva du ønsker og det er det som teller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er din bursdag og da bestemmer du hvordan du vil den skal feires. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste ville si at det de synes det er ok, men tenkt og ment det motsatte. 

Anonymkode: bc682...33b

Vel, hvis man ikke klarer være ærlig med nær familie (10-15 stk antar jeg betyr søsken, foreldre osv), så får man vel bare stå i hundrelappene.. For all del; kontekst betyr jo litt her. Altså om man normalt sett gir gaver i dette prisleiet, om den som inviterer bare er gniten eller eksempelvis er student osv..

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var en OK løsning og hadde gjerne kommet på restaurant og betalt for meg selv. Gøy å finne på ting sammen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.1.2018 at 1:59 AM, CrystalGold said:

Vi er ca 10 stk, og har aldri kommet på mer en ca 2000-2500 og det er på dyrere Resturanter. Man kan jo invitere på tapas Resturant. Og man trenger jo ikke å ta desserten ute man kan ta kake/dessert hjemme, det sparer man penger på.

Det vil jeg ikke akkurat kalle dyrere resturant. 

Anonymkode: add2c...067

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste ville si at det de synes det er ok, men tenkt og ment det motsatte. 

Anonymkode: bc682...33b

Det verste jeg vet er folk som sier ting er ok, uten å mene det. Hva i alle dager er det for slags strutsetaktikk? Det må da være bedre at du sier det som det er, enn at hele din sosiale omgangskrets skal gå rundt deg på eggeskall og GJETTE på hva du egentlig mener.

Du er sikkert en sånn som blir furten også, når folk rundt deg ikke er tankelesere og gjetter at du ønsker det motsatte av det du uttrykker.

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, ViljaH said:

Jeg hadde syntes det var en OK løsning og hadde gjerne kommet på restaurant og betalt for meg selv. Gøy å finne på ting sammen.

Hadde du synes det om du var gift og hadde 3 barn?

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er jo kjempe dårlig til opptadereg/gi info, men siden det er snakk om å invitere 15 stk familiemeldemmer , går jeg utifra at det sikkert er noen barnefamilier inn i her.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

Synes ikke dette er en grei løsning. Da bestemmer man faktisk hva gaven blir, og for et par/familie så blir fort den middagsregningen mye høyere enn en gave. En familie på 4 kommer fort opp i mye penger,

Nei inviterer man på middag, så betaler man den. Noe annet er veldig frekt synes iallfall jeg.

Anonymkode: bc682...33b

-

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har feiret på restarant med familie, men da har det vært store dager. Som 50, 60 og 80 år.

Jeg har vært invitert i bursdag, det var på restaurant.  Jeg trodde ærlig at jubilanten betalte.  Hun betalte et glass vin til alle, men maten måtte vi betale selv. Jeg måtte si at jeg hadde spist før jeg gikk hjemmefra. Jeg hadde ikke råd til å bestille noe.

 

Anonymkode: 43e15...6ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS er jo kjempe dårlig til opptadereg/gi info, men siden det er snakk om å invitere 15 stk familiemeldemmer , går jeg utifra at det sikkert er noen barnefamilier inn i her.

Anonymkode: 04153...646

Jeg har da svart flere ganger?! 

Dessuten er det interessant med en generell diskusjon rundt temaet synes jeg, og jeg vet ikke helt hva slags detaljer du trenger? Jeg har skrevet at jeg hadde tenkt til å be foreldre og søsken med barn. Jeg har også skrevet at jeg heller mest mot å droppe det, siden samboeren min ikke synes det er en god idé. 

Jeg er overrasket over hvor mange som er negative til å bli bedt med ut på restaurant for å markere en bursdag. Interessant å lese hvor mye en slik invitasjon kan tolkes hit og dit og hvor mye problemer som kan oppstå av noe jeg ikke syntes var noen "big deal". 

Denne tråden viser ihvertfall at det er stor forskjell på kultur i familier, om hva som er sosialt akseptert eller ikke. 

Den trenger ikke nødvendigvis handle om meg. 

TS

Anonymkode: 39a97...045

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har da svart flere ganger?! 

 

TS

Anonymkode: 39a97...045

Nei, det har du ikke, du har "svart" generelt om du ikke kunne skjønne at denne tråden skulle bli populær og etch. 

Du har ikke svart noe forhold til hva vi diskutert, ikke noen informasjon enn at det er din familie og samboer familie, ingenting om det er f eks prat om søsken som har giftet seg med barn, eller om det er tanter og onkler osv. Og når du ikke gjør det blir det selvsagt spekulasjoner. 

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da svart flere ganger?! 

Dessuten er det interessant med en generell diskusjon rundt temaet synes jeg, og jeg vet ikke helt hva slags detaljer du trenger? Jeg har skrevet at jeg hadde tenkt til å be foreldre og søsken med barn. Jeg har også skrevet at jeg heller mest mot å droppe det, siden samboeren min ikke synes det er en god idé. 

Jeg er overrasket over hvor mange som er negative til å bli bedt med ut på restaurant for å markere en bursdag. Interessant å lese hvor mye en slik invitasjon kan tolkes hit og dit og hvor mye problemer som kan oppstå av noe jeg ikke syntes var noen "big deal". 

Denne tråden viser ihvertfall at det er stor forskjell på kultur i familier, om hva som er sosialt akseptert eller ikke. 

Den trenger ikke nødvendigvis handle om meg. 

TS

Anonymkode: 39a97...045

Synes det er synd at du ikke klarer å se at det er folk som kanskje ikke har råd til å være med iselskapet.

Du skriver at du har mange rimelige resturanter der du bor, enda har du ikke skrevet noe om hvor mye det er snakk om at gjestene må bruke-.

klarer du ikke se at det forskjell mellom 100 kr og 1000 kr,. eller om det er en liten familie på 5 i deres familie som da ikke bare betaler for en person?

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spandere maten, men be om at drikke betales av den enkelte? Er det en mulighet å spise på en enkel pizzarestaurant hvor du betaler? Kanskje ikke spesielt classy, men ofte veldig greit når det er barn med...Alternativt si at gjestene betaler sin egen mat og at du ordner med kaffe og kaker hjemme.

Anonymkode: 17318...11b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er synd at du ikke klarer å se at det er folk som kanskje ikke har råd til å være med iselskapet.

Du skriver at du har mange rimelige resturanter der du bor, enda har du ikke skrevet noe om hvor mye det er snakk om at gjestene må bruke-.

klarer du ikke se at det forskjell mellom 100 kr og 1000 kr,. eller om det er en liten familie på 5 i deres familie som da ikke bare betaler for en person?

Anonymkode: c60c8...744

Seriøst? Det er synd du ikke klarer å lese det innlegget du siterer. Da hadde du oppdaget at den eneste som hevder de tingene du skriver, er deg selv. 

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...