Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så enig med TS at jeg klarer nesten ikke å forstå problemstillingen. Skikkelig overraska over hvor mange som er enige med samboeren :fnise:

Synes det høres innmari koselig ut å feire med en middag ute. Og sååå deilig å slippe gavegreiene. TS skrive også at alle har ok råd. Skulle det være feil, så kan faktisk vedkommende takke nei til invitasjonen eller bare kjøpe seg en forrett/ suppe/ øl/brus. 

Hadde blitt kjempeglad for en slik bursdagsinvitasjon, selvom jeg ikke er stinn i penger.

Og uhøflig/ uhørt?!? Nei, ærlig talt!!!!

Anonymkode: ba3d4...25b

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ok for en vennegjeng, men ville nok ikke gjort det med familie. 

Anonymkode: cdeae...5b1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje det blir litt feil. Men det er jo pga min familiekultur. Dere må nesten se an deres familier. Virker jo kanskje som at familien til samboeren din ikke er helt der siden han er ukomfortabel med å bringe en slik invitasjon til dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Maleficenta said:

Og det er ikke dyrt syns du?

Hva har det med saken å gjøre?

Den som inviterer betaler, egentlig og greit.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Maleficenta said:

For bursdag til en voksen person syns jeg det er mye, da jeg mener en slik bursdag ikke er viktig egentlig. Og det samsvarer ikke å spandere 2000 når man i andre bursdager gjerne bare får kaffe og kake som koster langt mindre

Så drit i inviter på resturant da vel! Ha seslskap hjemme!

 

 

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Forundret.. said:

Det høres veeeldig lite ut, mat og drikke for 250 per person på en dyrere restaurant?

Må det være på en dyrere resturant?

Mamma og pappa feiret 30 års bryllups dag på Fridays, og 70 års dagen deres på O`realleyes (den grønne nye resturanten)

Min bror feiret 40 årsdagen sin på Ekeberg resturanten, og det er selvsagt en del dyrer.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Priyanka

Nå er vel en middag på restaurant dyrere enn hva jeg som søster hadde brukt på gave fra meg og mannen til et søsken, men jeg hadde selvfølgelig kommet. Bare vær oppmerksom på at foruten foreldre, så blir det dyrere for de fleste. Selv hadde jeg enten invitert færre, eller tatt det hjemme, hvis jeg var TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må det være på en dyrere resturant?

Mamma og pappa feiret 30 års bryllups dag på Fridays, og 70 års dagen deres på O`realleyes (den grønne nye resturanten)

Min bror feiret 40 årsdagen sin på Ekeberg resturanten, og det er selvsagt en del dyrer.

Anonymkode: 04153...646

Disse stedene er både dårlige (fastfood) og overpriset. Det er billigere å spise på Dinner bare for å trekke en sammenligning og det sier sitt. 

Til TS jeg ser ikke problemet med å invitere ut på middag hvor gjestene betaler selv. Hadde ikke reagert på det. Hadde det vært den "eldre" generasjonen som mine foreldre som inviterte og som også har mer penger ville det vært mer naturlig at de betalte alt. Det kan være at samboeren din kommer fra en familie hvor det ikke er normalt og at det er der skoen trykker for hans del. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Atheena said:

Disse stedene er både dårlige (fastfood) og overpriset. Det er billigere å spise på Dinner bare for å trekke en sammenligning og det sier sitt. 

Til TS jeg ser ikke problemet med å invitere ut på middag hvor gjestene betaler selv. Hadde ikke reagert på det. Hadde det vært den "eldre" generasjonen som mine foreldre som inviterte og som også har mer penger ville det vært mer naturlig at de betalte alt. Det kan være at samboeren din kommer fra en familie hvor det ikke er normalt og at det er der skoen trykker for hans del. 

 

Dette er jo total avsporing, og handler ikke om hva ts spør om en gang, vil hun invitere på bursdag selskap på peppes eller egon, så har hun lov til det, uavhengig om spisestedet er bra eller ikke. Man må ikke på dyre resturanter, man kan på billige asiatiske resturanter f eks. Da klarer man fint, veldig fint å holde seg under 250 kr.

 

Men jeg skal gi deg at jeg synes ikke det er passende med burger king eller mcdonalds, men det kan virkelig ikke sammenlignes med en ordenlig resturant (uavhengig hva du(jeg mener om kvalitet eller pris).

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som en kjempeplan jeg. Jeg har både invitert til sånne lag og blitt invitert til sånne lag.

Jeg har aldri hørt om noen som har vært uenig i dette selskapskonseptet, før nå når jeg leser denne tråden.

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo total avsporing, og handler ikke om hva ts spør om en gang, vil hun invitere på bursdag selskap på peppes eller egon, så har hun lov til det, uavhengig om spisestedet er bra eller ikke. Man må ikke på dyre resturanter, man kan på billige asiatiske resturanter f eks. Da klarer man fint, veldig fint å holde seg under 250 kr.

 

Men jeg skal gi deg at jeg synes ikke det er passende med burger king eller mcdonalds, men det kan virkelig ikke sammenlignes med en ordenlig resturant (uavhengig hva du(jeg mener om kvalitet eller pris).

Anonymkode: 04153...646

Jeg er enig i at det er en avsporing, men du avsporer like mye selv i ditt eget innlegg. Du får nesten lese innlegget jeg siterte og innlegget mitt en gang til siden du nesten repeterer det jeg skrev. Fridays er ikke noe billig sted å spise, det er fastfood til en dyr penge. Hvor TS ønsker å ta med seg familien sin ut å spise har jeg ingen formening om. Jeg påpekte bare i innlegget jeg siterte at Fridays og O`learys er dyre fastfoodkjeder og at en anerkjent restaurant som Dinner (asiatisk mat) faktisk er billigere bare for å trekke en sammenligning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen! 

Takk for mange svar. Jeg er også litt overrasket over hvor mange som er enige med samboeren min. 

Dette var jo ikke ment frekt fra min side i det hele tatt, var bare for å markere bursdagen min. Tenkte også det kunne være ok med noe annet enn disse "kake-selskapene" for en gangs skyld. Men det er en fare for at svigerfamilien også deler min samboers holdning, og jeg vil ikke fornærme dem. Dropper det antakelig.

Takk for råd ⚘

Anonymkode: 39a97...045

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har invitert venninner på slike middager før.  Familien min har noen ganger invitert til resturangmiddager. Da betaler de fleste for egen drikke og tips, mens den som har dagen betaler resten. Svigerfamilien min kunne jeg aldri invitert på noe slikt! De hadde følt at de "måtte " ta hele regningen. Det gjør de også dersom de er gjester hos oss en helg og vi spiser lunsj e.l. ute.

Anonymkode: 2145d...ef8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her igjen! 

Takk for mange svar. Jeg er også litt overrasket over hvor mange som er enige med samboeren min. 

Dette var jo ikke ment frekt fra min side i det hele tatt, var bare for å markere bursdagen min. Tenkte også det kunne være ok med noe annet enn disse "kake-selskapene" for en gangs skyld. Men det er en fare for at svigerfamilien også deler min samboers holdning, og jeg vil ikke fornærme dem. Dropper det antakelig.

Takk for råd ⚘

Anonymkode: 39a97...045

Men kan dere ikke prøve å finne rimelige resturanter da til en rimnelig pris?

Hvor er du i fra? Oslo?

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter familien til bursdag, men husk å presisere at de alle betaler middagen sin selv. Og at isteden for en gave til deg, er deres nærvær viktigst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjør det med familie siden vi har så liten plass hjemme. Men kun hele og halve tall.

Anonymkode: ec43e...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Xanadus said:

Inviter familien til bursdag, men husk å presisere at de alle betaler middagen sin selv. Og at isteden for en gave til deg, er deres nærvær viktigst. 

Hadde vi gjort det min familie de hadde blitt blodig fornærmet seriøst, mens min samboers familie kunne vi ha gjort det med.

Jeg hadde ikke gjort det av den grunn at det hadde blitt sur stemmning fra min familie,de er veldig opptat kotyme.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du sender melding til samtlige og hører om det ville vært aktuelt for dem å heller gå ut å spise sammen, som en alternativ bursdagsfeiring. På den måten vet de intensjonen. Sier alle ja, vel, hvorfor ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, nordlending skrev:

Jeg foreslår at du sender melding til samtlige og hører om det ville vært aktuelt for dem å heller gå ut å spise sammen, som en alternativ bursdagsfeiring. På den måten vet de intensjonen. Sier alle ja, vel, hvorfor ikke?

Enig, det er dumt å avlyse uten å sjekke om det er greit for de du skal invitere.

Anonymkode: c3403...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...