Gå til innhold

Normalt å være tett bare i ett nesebor???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ☺️ 

Har nettopp vært forkjøla, vært frisk i fem dager, så har jeg begynt med tett og rennende nese, men bare i d ene neseboret, er d normalt? 

Anonymkode: c3f7d...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er heldigvis helt normalt. Nesen vår har en syklus med at venstre og høyre nesebor bytter på å være det aktive neseboret. Husker ikke helt hvor ofte de bytter, men tror det er hver syvende time eller noe sånt. Det er derfor denne situasjonen kan oppstå med kun ett tett nesebor.

Anonymkode: 7a27b...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er heldigvis helt normalt. Nesen vår har en syklus med at venstre og høyre nesebor bytter på å være det aktive neseboret. Husker ikke helt hvor ofte de bytter, men tror det er hver syvende time eller noe sånt. Det er derfor denne situasjonen kan oppstå med kun ett tett nesebor.

Anonymkode: 7a27b...8f2

Det viste jeg faktisk ikke, jeg nyser og er tett i venstre nesebor, kjempe irreterer de, når jeg nettopp er blitt bra av en forkjølelse 😚

Anonymkode: c3f7d...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal skje. Det er fordi det hele tiden trekkes inn bakterier, virus og slikt gjennom nesen som må bekjempes. Husk at det går veldig mye luft gjennom og nesen har faktisk en enorm påkjenning med å være en åpning i kroppen som skal ta inn luft, men samtidig holde åpningen fri for infeksjoner og irritasjoner. Så den stenger ned vekselvis for å rense hver bihule.

Anonymkode: 80cc1...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal skje. Det er fordi det hele tiden trekkes inn bakterier, virus og slikt gjennom nesen som må bekjempes. Husk at det går veldig mye luft gjennom og nesen har faktisk en enorm påkjenning med å være en åpning i kroppen som skal ta inn luft, men samtidig holde åpningen fri for infeksjoner og irritasjoner. Så den stenger ned vekselvis for å rense hver bihule.

Anonymkode: 80cc1...acf

Hva mener du, når du skrev:det skal skje? ☺️ ☺️ 

Anonymkode: c3f7d...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan også ha skjev neseskillevegg, noe jeg tror jeg har. Hele døgnet og året, puster jeg best med ett nesebor.

Anonymkode: 7ce9a...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan også ha skjev neseskillevegg, noe jeg tror jeg har. Hele døgnet og året, puster jeg best med ett nesebor.

Anonymkode: 7ce9a...bbd

Det er riktig. Hvis det er kronisk, så er det mest sannsynlig at det er en skjevhet inni nesen eller man har store nesemuslinger el. 

Anonymkode: 147ce...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 1.41, AnonymBruker skrev:

Hva mener du, når du skrev:det skal skje? ☺️ ☺️ 

Anonymkode: c3f7d...3f8

Tja, "skal og skal".. Kanskje litt klønete formulert :-) Det jeg mente å formidle var at det ikke er unormalt, og at det har en hensikt. Ellers kunne vi bare hatt et stort hull midt i fjeset.

Anonymkode: 80cc1...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...