Gå til innhold

Unngå at vinduer smeller opp og igjen når det blåser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får ikke sove skikkelig uten frisk, kald luft på soverommet, men det blåser egentlig hele tiden her. Nå i det siste har det vært kraftig vind også, så vinduet beveger seg konstant og smeller igjen for ofte til at jeg klarer å sovne. Har vurdert å ha på en krok, men da blir det sånn ekkel "gnikke" lyd når vindretningen snur og vinduet beveger seg. Har kikket litt på Pinterest etc. etter en løsning som får vinduet til å holde seg helt i ro når det er på gløtt, men finner egentlig ingenting. Noen som har et godt forslag?😁

Anonymkode: 0971d...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type vindu har du? Alle vinduer jeg har vært borti, har en slik "dings" som holder vinduet på gløtt...

Anonymkode: 79301...0b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type vindu har du? Alle vinduer jeg har vært borti, har en slik "dings" som holder vinduet på gløtt...

Anonymkode: 79301...0b0

Dingsen heter vindushaspe eller vindusholder https://www.byggmax.no/vinduer/vindusbeslag/vindushaspe/vindusholder-habo-55-hvit-p7220238

Er ikke dine vinduer utstyrt med dette?

Anonymkode: 79301...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke sove skikkelig uten frisk, kald luft på soverommet, men det blåser egentlig hele tiden her. Nå i det siste har det vært kraftig vind også, så vinduet beveger seg konstant og smeller igjen for ofte til at jeg klarer å sovne. Har vurdert å ha på en krok, men da blir det sånn ekkel "gnikke" lyd når vindretningen snur og vinduet beveger seg. Har kikket litt på Pinterest etc. etter en løsning som får vinduet til å holde seg helt i ro når det er på gløtt, men finner egentlig ingenting. Noen som har et godt forslag?😁

Anonymkode: 0971d...0fd

Har vinduet sånn barnesikring? Kan du ta en trekloss eller noe og kile det åpent i luftestilling med barnesikringen på?

Anonymkode: d3378...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sammenrullet avis gjør jobben tilnærmet gratis. Kjil den inn i sprekken øverst. 

Anonymkode: 3f82a...a3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stormkrok og "Stoppy" dørstopper fra Clas Ohlson ble redninga her. En slik en:

Bilderesultat for stoppy door stop

Anonymkode: 3c8bc...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...