Gå til innhold

Hvordan integrere tanker, følelser og kropp samtidig? (Traumer)


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat

Da jeg var 11 fikk jeg diagnosen Asperger syndrom. Jeg er 19 år nå, og har nettopp vært gjennom en ny utredning med spesialister på autismespekterforstyrrelser. Jeg fikk svar idag på at jeg ikke har Asperger, og jeg er så ekstremt lettet! Utrolig god følelse. 

Da vi hadde koordinasjonsøvelser siste året på VGS slet jeg veldig med å gjennomføre dem. Jeg brukte all energien på å observere hvordan de andre bevegde beina. Jeg klarte ikke gjøre det fort nok, og det var som om hjernen ikke sendte signaler til kroppen om å bevege seg. Det gikk hvertfall ikke an å utføre øvelsen på en ordentlig måte. Jeg ble stående å se på for å prøve å koordinere det mentalt, men da jeg skulle gjøre øvelsen stokket alt seg og jeg hang virkelig ikke med.

Noen flere som har problemer med å integrere kroppsdeler, tanker, følelser til å bli ett? Kunne det funket med kognitiv terapi for å øve opp disse evnene? Noe hokus pokus er det ikke, men man må kunne gjøre noe. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har ikke svaret på alt du spør om, men det kan virke som du hører for mye på alle disse som har diagnostisert deg opp gjennom årene. Kanskje du er frisk, men har blitt påvirket av de miljøene du har vært i.

Kanskje du kan øve på koordinasjon og konsentrasjon. Utfra det du skriver, (jeg vet ikke om du har andre diagnoser), ville jeg ha prøvd friluftsliv. Eks. turer i skog og mark med bruk av kart og kompass. 

Anonymkode: 2c241...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...