Gå til innhold

Forslag til hobby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å prøve ut litt forskjellige ting i år for å finne en interesse og en hobby som jeg kan drive med, eller flere. Tenker å melde meg på kurs ol. for å prøve og se om jeg finner noe som passer meg. Jeg har ingen å gjøre dette med, så det er fint om det er noe som er litt sosialt hvor jeg kan få noen faste å gjøre dette med når jeg finner noe jeg vil fortsette med, men det må ikke være sosialt heller. Er 25 år. Har sett litt på og tenkt på:

- Brettseiling og kajakk.

- Keramikkurs og sykurs eller andre håndarbeidsting.

- Tenkt noe skyting. Finner informasjon om bueskyting, men har og tenkt litt på skyting med gevær/pistol på blink og har ikke funnet så mye info om det.

- Jegerbevis. Har ingen interesse av å jakte, så kanskje litt unødvendig å ta.

- Dykking. Er litt redd/nervøs for dette da jeg hadde en venninne som mistet moren sin i en dykkeulykke, men så lenge det ikke går for langt under vann burde det ikke være noe problem.

- Poledance.

- Fotografering av litt merkelige steder, som igjengrodde/litt falleferdige steder. Synes det er vanskelig å finne informasjon om hvor slike steder kan være.

 

Noen her som har drevet med noe av dette og har noen tips, råd, anbefalinger av kursarrangør eller muligheter for å møte andre som man kan drive med disse tingene med? Eller tips om andre morsomme ting å prøve ut som jeg ikke har nevnt? I Akershus/Oslo/Østfold. 

Anonymkode: 7072b...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det burde være uproblematisk å teste deg fram.

Om du er dame er dykking problematisk fordi damer har en tendens til å stole på at andre har klargjort utstyret deres. Om du begynner med dykking, er en ufravikelig regel at du uansett hvem som klargjør for deg, skal sjekke over eget utstyr før dykk.

Fotografering av falleferdige steder, byer og bygg er en egen sjanger, men jeg vet ikke hvor du finner andre fotografer som liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle/falleferdige steder kan kanskje et historielag/slektshistorielag komme med tips om? Eller så kan du jo Google fotoklubb og se om du får opp noen som er i nærheten av deg.

Husflidslag har forskjellige håndarbeidskurs.

Anonymkode: 643ab...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil slå et slag for gaming. Ufattelig undervurdert av oss kvinner.

 

 

Anonymkode: 6556b...92d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brettspill og gaming. Idag finner du alle slags type pc spill, du kan spille som en detektiv som går rundt og forsøker løse mordmysterium (uten å slåss eller skyte). Du kan være en ulv i et eventyrland basert på kinesisk mytologi der du skal overvinne en ond drage. Du kan bygge små landsbyer der du må passe på de har nok mat. Du kan være en dykker som utforsker dype vann. Der er skrekkspill der du går rundt og forsøker unnslippe skumle monstre mens du løser mysteriumet med hva som har skjedd. Der er også spill du kan spille sammen med eller mot venner. 

Mange brettspill har også mye mer dypde enn Monopol og Yatzi. 

Anonymkode: f98c8...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Sparkling_Pink skrev:

Det burde være uproblematisk å teste deg fram.

Om du er dame er dykking problematisk fordi damer har en tendens til å stole på at andre har klargjort utstyret deres. Om du begynner med dykking, er en ufravikelig regel at du uansett hvem som klargjør for deg, skal sjekke over eget utstyr før dykk.

Fotografering av falleferdige steder, byer og bygg er en egen sjanger, men jeg vet ikke hvor du finner andre fotografer som liker det.

Unnskyld meg, men dette er ikke min erfaring. Jeg driver med klatring, og er det noen som slurver med utstyrssjekken så er det mannfolka. 

Anonymkode: 6293c...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajakkpadling er utrolig morsomt! Er mange klubber rundt om i landet som arrangerer felles padleturer, gjerne med en nistepause underveis hvor man kan bli bedre kjent. Kan også anbefale vindsurfing/brettseiling. Var medlem i en seileklubb for noen år tilbake, veldig trivelig miljø :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være med på spørreundersøkelser og litt forskjellig over Internett, for eksempel You Gov eller KupongKode og så er det mulig å tjene opp "poeng" og få gavekort som "super-gavekort" fra Gavekorttorget dott no. 

Etterhvert kan du kjøpe ting du har lyst på, eller bruk for. Som dataspill, bøker, eller klær....

Anonymkode: 4d0a2...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...