Gå til innhold

Har dere merket at norsk media nå, mer enn tidligere, bare skriver om det som tjener den "progressive" sak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her vil jeg betegne "progressiv" som ønsket om å ta inn mye innvandring, helst at de skal bli i flertall i Norge, og en feministisk politikk som videre bedrer kvinners posisjon på menns bekostning, selv om kvinner allerede leder over menn på alle punkt utenom lønn (som skyldes at menn tar helsødeleggende, fysisk krevende, risikofulle og uattraktive jobber).  

De har totalt sluttet å skrive om problemene med innvandring og konsekvensene av det. De skriver aldri om progressive politikere som driver med seksuelle overgrep. Slik som Trine Skei Grande, som hadde sex med en 16 år gammel gutt, som hadde det tungt etterpå, når hun var nær 40. De skriver ikke om ulike terrorangrep i Europa lenger. De skriver ikke om overgrep mot jentunger av innvandrergjenger. De skriver aldri noe om de negative konsekvensene statlig politikk relatert til feminisme. Progressiv politikk er absolutt perfekt.

Hvordan har dette seg? De har totalt stoppet å melde om noe som går i mot ideologien. Før var det i alle fall litt.

Anonymkode: a0a53...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du lager bortimot identiske tråder hver dag om innvandrere, kvinner, feminisme. Det kan umulig være sunt å være så oppslukt.

Anonymkode: 907e7...1e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lager bortimot identiske tråder hver dag om innvandrere, kvinner, feminisme. Det kan umulig være sunt å være så oppslukt.

Anonymkode: 907e7...1e4

Men det er det.

Anonymkode: a0a53...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er det.

Anonymkode: a0a53...31f

Nei, det er ikke sunt sånn som du holder på.

Anonymkode: 5630b...58b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terence

Du kan trøste deg med at de aller fleste av landets innbyggere nok har fått med seg dette. Tilliten til media er generelt på et historisk bunnpunkt. Du kan også trøste deg med at mainstream media blir mer og mer irrelevant for hva folk mener og tenker rundt omkring, da folk i større og større grad finner seg alternative kilder til informasjon å supplere med. Og når folk først får noen andre inputs enn den offisielle narrative, da er det uungåelig at man åpner øynene etter hvert for hvor manipulert man blir av de største mediehusene, hva de velger å informere om, hva de ikke velger å informere om o.s.v. Så ikke ta det så tungt. Media som først og fremst lever på statlig pressestøtte lever på lånt tid.

Endret av Terence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Terence skrev:

Du kan trøste deg med at de aller fleste av landets innbyggere nok har fått med seg dette. Tilliten til media er generelt på et historisk bunnpunkt. Du kan også trøste deg med at mainstream media blir mer og mer irrelevant for hva folk mener og tenker rundt omkring, da folk i større og større grad finner seg alternative kilder til informasjon å supplere med. Og når folk først får noen andre inputs enn den offisielle narrative, da er det uungåelig at man åpner øynene etter hvert for hvor manipulert man blir av de største mediehusene, hva de velger å informere om, hva de ikke velger å informere om o.s.v. Så ikke ta det så tungt. Media som først og fremst lever på statlig pressestøtte lever på lånt tid.

Godt skrevet!

Anonymkode: a0a53...31f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig ganske uenig. For omkring ti år siden synes jeg det var mye verre, og vi hadde jo tidligere eksempelvis "ambulansesaken" der en kunne konkludere med rasisme uten bevis. Nå snakker vi i større grad om problemene, "multikultur" er ikke lenger noe mål i seg selv men innvandrere skal "integreres" i samfunnet, noe mange før ville beskrevet som sjåvinistisk. Ikke minst har vi fått øynene opp for, og omtaler, de katastrofale tilstandene som hersker i mange områder som har opplevd høy innvandring, særlig i Sverige.

Med tanke på feminisme osv. er det nok fortsatt et stykke å gå før mediene opptrer voksent nok, og det er direkte pinlig å lese mange av sakene der det i liten grad stilles kritiske oppfølgingsspørsmål og der påstander får stå uimotsagt, men med tanke på at de aller færreste er feminister men de fleste er for like rettigheter tror jeg nok også dette vil endre seg i takt med at de som har bygd seg liv og karrière på å forkynne middelklassekvinners vanskelige situasjon forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
40 minutter siden, herzeleid skrev:

Egentlig ganske uenig. For omkring ti år siden synes jeg det var mye verre, og vi hadde jo tidligere eksempelvis "ambulansesaken" der en kunne konkludere med rasisme uten bevis. Nå snakker vi i større grad om problemene, "multikultur" er ikke lenger noe mål i seg selv men innvandrere skal "integreres" i samfunnet, noe mange før ville beskrevet som sjåvinistisk. Ikke minst har vi fått øynene opp for, og omtaler, de katastrofale tilstandene som hersker i mange områder som har opplevd høy innvandring, særlig i Sverige.

Jeg er ganske uenig med deg, og det er ganske sjelden, faktisk.  Jeg tror grunnen til at du tror media skriver MYE om Sverige er at du er her inne og leser. De skriver generelt lite om Sverige, og alle andre land som har svenske tilstander. Situasjonen i England, Frankrike, Tyskland, Hellas og Italia skrives det sjelden/aldri om. Og når det først gjør det er det en tåredryppende historie fra en overfylt flyktningleir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Terence said:

Du kan trøste deg med at de aller fleste av landets innbyggere nok har fått med seg dette. Tilliten til media er generelt på et historisk bunnpunkt. Du kan også trøste deg med at mainstream media blir mer og mer irrelevant for hva folk mener og tenker rundt omkring, da folk i større og større grad finner seg alternative kilder til informasjon å supplere med. Og når folk først får noen andre inputs enn den offisielle narrative, da er det uungåelig at man åpner øynene etter hvert for hvor manipulert man blir av de største mediehusene, hva de velger å informere om, hva de ikke velger å informere om o.s.v. Så ikke ta det så tungt. Media som først og fremst lever på statlig pressestøtte lever på lånt tid.

Du er ganske naiv. Stortingsvalget går helt mot det du sier. Jeg var ikke av de som trodde FrP skulle få 20% oppslutning. Valgresultatet ble litt dårligere enn jeg trodde, og man berget regjeringen med bare en håndfull stemmer.

Så mange velgere leser ikke KG, ikke Document, ikke artikler i media som handler om noe annet enn Farmen (ungdommer) lokalnyhetene (eldre).

Eldre er en stor velgergruppe, og de fortsetter å stemme helt til de dør. De ser typisk på Dagsrevyen og Tv2. De leser lokalavisen og VG noen ganger. De stemmer Ap fordi de alltid har gjort det. De sitter mye inne og ser ikke hvordan innvandrergjenger tar over sentrum. Når de leser om kriminalitet, så nevnes ikke etnisitet. De tror derfor det er norske ungdommer som har blitt mer voldelige.

Ungdommen er et produkt av skolegang hvor lærere og skolebøker produserer holdninger om at alle er like, alle vil ha demokrati, menneskerettigheter er noe alle vil ha, alle er snille, og de som ikke er snille, er det synd på, og de må hjelpes. Ta eksemplet med 12-åringen som ble voldtatt. Hun hadde gått til en leilighet med 4 unge menn fra østafrika. Typisk risikoadferd.

Voldsutviklingen i skolen og seksuelle overgrep vil bidra til å jevne ut det, men det vil ta mange år før de etnisk norske som opplever innvandrerrelatert vold vil nå alderen der de har stemmerett. Disse årene vil bli brukt til å ta inn mer flyktninger, mer asylsøkere, mer familiegjenforening.

Nå er ungdommen enten tufser som ikke bryr seg om å stemme, ikke interessert i politikk, leser kun kjendisnyheter og blogger med mote og interiør, eller leser ingen ting, men spiller dataspill. Disse gidder selvsagt ikke å stemme.

Resten av ungdommene er i kretser som er positive til mer innvandring og som nekter å tro noe negativt om islam. For de er Muhammed bare en annen Jesus, Hijab er kvinnefrigjørende, all islamkritikk er ikke religionskritikk men rendyrket rasisme. Og ungdomspartiene er mye mer ekstreme i disse holdningene enn partiene. Deres religion er miljøet, og deres kampsaker er at vi i Norge er så rike, vi må ta imot flere og flere fra Afrika og Midtøsten fordi det er så synd på de, og vi må slutte å bore etter olje. Og disse bruker stemmeretten.

De middelaldrende er opptatt av å fronte de riktige verdiene for å opprettholde sin status. Å støtte Refugees welcome, å støtte NOAS. Man må ikke ha holdninger som kan sette karrieren i fare. De kan uttrykke misnøye i meningsmålinger, men de stemmer "riktig".

Derfor er jeg skeptisk til meningsmålinger. De er bare et uttrykk for protest.

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13
37 minutter siden, ops2 skrev:

Du er ganske naiv. Stortingsvalget går helt mot det du sier. Jeg var ikke av de som trodde FrP skulle få 20% oppslutning. Valgresultatet ble litt dårligere enn jeg trodde, og man berget regjeringen med bare en håndfull stemmer.

Så mange velgere leser ikke KG, ikke Document, ikke artikler i media som handler om noe annet enn Farmen (ungdommer) lokalnyhetene (eldre).

Eldre er en stor velgergruppe, og de fortsetter å stemme helt til de dør. De ser typisk på Dagsrevyen og Tv2. De leser lokalavisen og VG noen ganger. De stemmer Ap fordi de alltid har gjort det. De sitter mye inne og ser ikke hvordan innvandrergjenger tar over sentrum. Når de leser om kriminalitet, så nevnes ikke etnisitet. De tror derfor det er norske ungdommer som har blitt mer voldelige.

Ungdommen er et produkt av skolegang hvor lærere og skolebøker produserer holdninger om at alle er like, alle vil ha demokrati, menneskerettigheter er noe alle vil ha, alle er snille, og de som ikke er snille, er det synd på, og de må hjelpes. Ta eksemplet med 12-åringen som ble voldtatt. Hun hadde gått til en leilighet med 4 unge menn fra østafrika. Typisk risikoadferd.

Voldsutviklingen i skolen og seksuelle overgrep vil bidra til å jevne ut det, men det vil ta mange år før de etnisk norske som opplever innvandrerrelatert vold vil nå alderen der de har stemmerett. Disse årene vil bli brukt til å ta inn mer flyktninger, mer asylsøkere, mer familiegjenforening.

Nå er ungdommen enten tufser som ikke bryr seg om å stemme, ikke interessert i politikk, leser kun kjendisnyheter og blogger med mote og interiør, eller leser ingen ting, men spiller dataspill. Disse gidder selvsagt ikke å stemme.

Resten av ungdommene er i kretser som er positive til mer innvandring og som nekter å tro noe negativt om islam. For de er Muhammed bare en annen Jesus, Hijab er kvinnefrigjørende, all islamkritikk er ikke religionskritikk men rendyrket rasisme. Og ungdomspartiene er mye mer ekstreme i disse holdningene enn partiene. Deres religion er miljøet, og deres kampsaker er at vi i Norge er så rike, vi må ta imot flere og flere fra Afrika og Midtøsten fordi det er så synd på de, og vi må slutte å bore etter olje. Og disse bruker stemmeretten.

De middelaldrende er opptatt av å fronte de riktige verdiene for å opprettholde sin status. Å støtte Refugees welcome, å støtte NOAS. Man må ikke ha holdninger som kan sette karrieren i fare. De kan uttrykke misnøye i meningsmålinger, men de stemmer "riktig".

Derfor er jeg skeptisk til meningsmålinger. De er bare et uttrykk for protest.

Det var et nokså generaliserende blikk på samfunnet. Jeg er nysgjerrig på hvor vi høyt utdannede innvandrere kommer inn i ligningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke sunt sånn som du holder på.

Anonymkode: 5630b...58b

Ignorance is bliss?

Anonymkode: a8ded...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Elseby13 said:

Det var et nokså generaliserende blikk på samfunnet. Jeg er nysgjerrig på hvor vi høyt utdannede innvandrere kommer inn i ligningen din.

"Elseby"? Tilgi meg for å se ditt nick som noe en norsk kvinne ville valgt. Så du er en høyt utdannet innvandrer.

Skjevdeling innebærer at vi tar inn en større og større andel av menn med et større potensiale for vold, og en ballast av holdninger som ikke er kompatible med et sekulært samfunn. I tillegg har de ikke utdanning som arbeidsmarkedet etterspør.

Hadde andelen av disse holdt seg liten, så ville de tas opp i samfunnet mye bedre. Utviklingen går dessverre motsatt vei. Vi ble fortalt at syrerne for eksempel, ville være berikende for Norge. Hittil utmerker de seg heller motsatt. https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/artikler-og-publikasjoner/flyktninger-i-og-utenfor-arbeidsmarkedet-2016

Syriske menn har en sysselsetting på 15,9%, og syriske kvinner 9%.

Kan jeg bare få spørre om ditt opphav? Øst-europa, Latinamerika og det fjerne østen ligger godt an på statistikker over sysselsetting. Afrika sør for Sahara og det islamske beltet i Midtøsten desidert dårligst. Tallene for Somalia og Syria er spesielt bekymringsfulle, siden somaliere allerede er en stor gruppe, og syrerne, de som øker mest.

Mange vil si at dette er rasisme. Men vi lever i et land hvor arbeidsplasser som ikke krever lang utdannelse, forsvinner. Når tre fjerdedeler fra Somalia og Eritrea kun har grunnskoleutdannelse, så sier det seg at vi har et problem.

Arbeidsgivere ansetter heller arbeidstagere som snakker norsk, rett og slett fordi de ikke har ressurser til å stille opp som tolk og lærer. En kjøpmann som driver en butikk på kommisjon fra en varehuskjede, legger allerede mye mer enn 37,5 timer ned i jobben. Å anklage han for rasisme, når han velger en med norsk språk og erfaring fra lignende arbeid, er svært urettferdig. Norske sliter også stort på arbeidsmarkedet, og søker på jobber uten å få svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, ops2 skrev:

"Elseby"? Tilgi meg for å se ditt nick som noe en norsk kvinne ville valgt. Så du er en høyt utdannet innvandrer.

Hvorfor tror du at kallenavnet hennes peker på at hun er innvandrer? Lurer oppriktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rosetelys skrev:

Jeg er ganske uenig med deg, og det er ganske sjelden, faktisk.  Jeg tror grunnen til at du tror media skriver MYE om Sverige er at du er her inne og leser. De skriver generelt lite om Sverige, og alle andre land som har svenske tilstander. Situasjonen i England, Frankrike, Tyskland, Hellas og Italia skrives det sjelden/aldri om. Og når det først gjør det er det en tåredryppende historie fra en overfylt flyktningleir.

Jeg er enig i at det ikke skrives nok om situasjonen, men sammenlignet med for få år siden, da frp nærmest ble latterliggjort for å mene at det fantes slike områder i Sverige, og at disse skulle tjene til skrekk og advarsel, har det åpenbart skjedd mye. Vi har tross alt kommet dit der det er relativt bred enighet om at vi ikke bør bli som Sverige, og det er i det minste noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16/01/2018 at 9:27 AM, ops2 said:

Du er ganske naiv. Stortingsvalget går helt mot det du sier. Jeg var ikke av de som trodde FrP skulle få 20% oppslutning. Valgresultatet ble litt dårligere enn jeg trodde, og man berget regjeringen med bare en håndfull stemmer.

Så mange velgere leser ikke KG, ikke Document, ikke artikler i media som handler om noe annet enn Farmen (ungdommer) lokalnyhetene (eldre).

Eldre er en stor velgergruppe, og de fortsetter å stemme helt til de dør. De ser typisk på Dagsrevyen og Tv2. De leser lokalavisen og VG noen ganger. De stemmer Ap fordi de alltid har gjort det. De sitter mye inne og ser ikke hvordan innvandrergjenger tar over sentrum. Når de leser om kriminalitet, så nevnes ikke etnisitet. De tror derfor det er norske ungdommer som har blitt mer voldelige.

 

Ja, tror nok vi som er på nettforumer lett blir på virket til å tro at de vi diskuterer med her er reperesentative for gjennomsnittvelgeren. Men sånn er det jo ikke. 

Anonymkode: c9e2f...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg, og min mor, er kvinner begge to, men vi er fra en ulik tid. 

Feminister begge to! 

Fordi vi er feminister er vi begge sterkt i mot den kvinne undertrykkelse som finnes i Islam! 

Ingen av oss er begeistret for ar denne kvinnefiendtlighet som dominerer i Islam får komme til uttrykk uutfordret!

Hun stemmer høyre, som hun alltid har gjort. Det er ikke der mine politiske sympatier ligger. Jeg er sosialist.

Vi synes begge at innvandringen bør begrenses til arbeidsinnvandring. Basert på allerede eksisterende avtaler som EØS, og utover det åpnes opp ved behov. 

Flyktninger og asylsøkere, de som kommer hit pga eget behov for hjelp, mener vi begge helst bør hjelpes i egne nærområder. Vi er også begge for å hjelpe undertrykte i sitt eget land. At Norge bør bidra militært mot alle kvinne- og menbeskerettighets fiendtlige regimer.

Ingen Dubai tur på noen av oss! 

Anonymkode: d0282...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/16/2018 at 10:30 AM, AnonymBruker said:

Ignorance is bliss?

Anonymkode: a8ded...4b3

?

Anonymkode: 5630b...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 23.52, AnonymBruker skrev:

De skriver aldri om progressive politikere som driver med seksuelle overgrep. Slik som Trine Skei Grande, som hadde sex med en 16 år gammel gutt, som hadde det tungt etterpå, når hun var nær 40.

De skriver ikke om dette fordi det bare er rykter, i motsetning til alle de andre situasjonene de har skrevet om.

Bruk hodet. Dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media er triggered.

Hahahahahaahhahahaahaha

Ikke les avisen den suger nesten like mye som se og hør.

Seriøst til slutt, ikke betal skatt det er det eneste du kan påvirke med.

Anonymkode: 1003d...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...