Gå til innhold

5pp, begynner å bli gaaal


Lillepanda2

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gir den der riktige tall? Totalen av den der blir 330%. Hva vil de tallene blitt om man regnet ut fra en total på 100%?

Anonymkode: 64b75...74b

Altså..

Innen 6 mnd inkluderer også de som ble gravide innen 1 mnd. Osv. Så innen et år er 80 % av de som har prøvd blitt gravide. Uavhengig av hvilken PP det klaffet. Du kan altså ikke legge sammen de prosentene.

Anonymkode: 8a8f8...756

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar tid, er jo bare 20-25 % sjans hver mnd - når man treffer eggløsning osv. Ikke alle egg befruktes, mange befruktes med så utvikler det seg aldri videre osv. Dette er naturens måte å ordne at resultatet som tilslutt kommer er så godt som mulig. Derfor kan det ta litt tid selv om ingenting er galt. Ang kjerringråd, for meg virket det å spise ananas mellom mens og el. Virker lett blodfortynnende og kan se ut til at det ga gunstigere forhold her. En hel skive hver dag, enkelt og greit. Man kan jo prøve litt diverse mens man venter iaf, hehe. Men også lurt å tempe for å finne ut når du faktisk har el så dere vet at timingen er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, oppdaget en spott med brunt blod på trusa igår kveld! Tror dere det kunne vært festeblødning? Forventer TR om ca 1 uke, og idag er det ingen TR, så det var bare en lett blødning igår.. idag føles nedre delen av halsen litt tjukk(ikke halsbrann). Tror dere dette kan være noen symptomer? Muligens jeg innbiller meg ekstra, hahahaha.. blir helt sprø av symptomjakten og all frustrasjon som følger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillepanda2 skrev:

Forresten, oppdaget en spott med brunt blod på trusa igår kveld! Tror dere det kunne vært festeblødning? Forventer TR om ca 1 uke, og idag er det ingen TR, så det var bare en lett blødning igår.. idag føles nedre delen av halsen litt tjukk(ikke halsbrann). Tror dere dette kan være noen symptomer? Muligens jeg innbiller meg ekstra, hahahaha.. blir helt sprø av symptomjakten og all frustrasjon som følger :(

Det er klin umulig for noen å svare deg på...

Anonymkode: 9c4c8...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klin umulig for noen å svare deg på...

Anonymkode: 9c4c8...d85

Ja, det vet jeg jo. Men tenker kanskje noen som er gravide og hadde sånne symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 19.53, AnonymBruker skrev:

5pp er ingenting nei. Det er en grunn til at man ikke får utredning før det har gått 1 år. Man hører som oftest kun om de som blir gravide med en gang, mens de som må prøve lengre ikke snakker så høyt om det. 

Du må nok smøre deg med tålmodighet og ikke stresse :) Jeg har prøvd siden april 2016 (snart 2 år), og er endelig gravid i snart uke 7 etter to spontanaborter. Det har vært en lang og tøff vei, men det er verdt det :)

 

Anonymkode: e7bf7...244

:hjerte: Det var en motiverende historie :) 

Anonymkode: 25d3a...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.1.2018 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Altså..

Innen 6 mnd inkluderer også de som ble gravide innen 1 mnd. Osv. Så innen et år er 80 % av de som har prøvd blitt gravide. Uavhengig av hvilken PP det klaffet. Du kan altså ikke legge sammen de prosentene.

Anonymkode: 8a8f8...756

:hoho:

SOrry, men jeg måtte le litt. «Det blir 300%» :P 

 

Anonymkode: 25d3a...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90

Har prøvd selv siden august og jeg begynner å bli stressa. Ja jeg vet at det ikke er lenge, men jeg vil bli gravid nå!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Hvordan gir den der riktige tall? Totalen av den der blir 330%. Hva vil de tallene blitt om man regnet ut fra en total på 100%?

Anonymkode: 64b75...74b

Kumulativt🙂

Anonymkode: 0d137...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 23.35, Lillepanda2 skrev:

Hei! Jeg og mannen har prøvd siden september 2017 fram til nå, og enda ingen baby på vei :-( 

Jeg er 25, han 29. Har gått på p-pillen i 7 år, p-plaster i 2 år. Sluttet i september og fikk mensen ca 32 dager etter prevensjonsslutt. Syklusen har vært regelmessig med ca 32-33 Max 34 dager mellom hvert mens. Har også prøvd CB eggløsningstest og har fått positivt EL. Prøvd å ha samleie før, under og etter EL uten hell :-( 

må også informere om en klamydiainfeksjon tidligere (hadde ingen anelse hvor lenge jeg gikk med det), så tror dere det kan ha noe å si? Tette eggledere elns pga det? Vurderer nesten å dra til gynekolog snart, begynner å bli helt gal :(

Ja, klamydia (og overvekt) er vel den vanligste årsaken til ufrivillig barnløshet. Hvis du vet at du har gått en stund med en ubehandlet infeksjon på et tidspunkt bør du ta en tur til legen. Kjipt å prøve i ett helt år før man får hjelp  når du vet at noe kan være galt, selvom det så klart er mye mulig at alt er i orden.  

Anonymkode: 196bf...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 9.06, AnonymBruker skrev:

Da kan du bruke din venn google, så ser du raskt at du føler feil... 

https://www.babyverden.no/prover/hvor-lang-tid-tar-det/

Der ser du: 

Innen 1 måned: 25 prosent

Innen 6 måneder: 60 prosent
Innen 9 måneder: 75 prosent
Innen 12 måneder: 80 prosent
Innen 18 måneder: 90 prosent

Anonymkode: 9c4c8...d85

Disse  tallene går mye igjen på nettet men det finnes lite belegg for å si at dette stemmer. De aller fleste friske kvinner som har sex med en partner med frisk sperm har mye høyere sjanse for å bli gravide hver mnd enn 25%! Blir man ikke gravid innen noen mnd. kan man ha grunn til å tro at noe er galt. Kan være stress, ubehandlet klamydiainfeksjon (som i dette tilfellet), overvekt, undervekt, hardtrening, spermkvalitet, sex på feil tidspunkt eller sikkert 100 andre ting også. Ja man kan bli gravid selv om noe er galt, og de fleste blir det til slutt, men kjipt å vente et helt år på utredning om man kunne ha fått hjelp tidligere for noen få tusenlapper ved en privatklinikk? 

Anonymkode: 196bf...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Hvordan gir den der riktige tall? Totalen av den der blir 330%. Hva vil de tallene blitt om man regnet ut fra en total på 100%?

Anonymkode: 64b75...74b

Dagens! :fnise::fnise::fnise:

Anonymkode: 196bf...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...