Gå til innhold

Sarotex mot smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som kan fortelle om sine erfaringer med Sarotex? :) Fikk dere noen effekt, hvor lang tid det tok før dere merket virkningen og fikk dere noen/mange bivirkninger? Det er i første omgang snakk om 30 mg mot kroniske ryggsmerter.

Anonymkode: 83214...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde god effekt av dette mot hodepine og nakkesmerter.

start med lav dose, du vil bli veldig trøtt av de. Jeg tror jeg startet på 5 mg

Endret av karella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, karella said:

Jeg hadde god effekt av dette mot hodepine og nakkesmerter.

start med lav dose, du vil bli veldig trøtt av de. Jeg tror jeg startet på 5 mg

Takk for svar :) Har tatt 10 mg i tre dager nå men skal trappe opp. Blir ikke trøtt men har ikke så mye annen effekt heller :fnise: Hvor høy dose brukte du da du merket bedring?

Anonymkode: 83214...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som kan fortelle om sine erfaringer med Sarotex? :) Fikk dere noen effekt, hvor lang tid det tok før dere merket virkningen og fikk dere noen/mange bivirkninger? Det er i første omgang snakk om 30 mg mot kroniske ryggsmerter.

Anonymkode: 83214...4d5

Jeg er interessert i å vite det samme som ts. Har blant annet kronisk muskelsmertesyndrom og legen anbefalte Sarotex. Sliter også med depresjon. Har startet på 10 mg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Her er en nyttig video om nervemedisiner.

 

Anonymkode: 64079...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det i 1,5 år for kronisk hodepine. Brukt mellom 20-40 mg.  30-40 mg har best effekt men blir trett/døsig og får for stor matlyst. Tar 20 mg vanligvis. Noen ganger 30 mg.  En annen bivirkning er munntørrhet. Merkes spesielt når man legger seg.  Sørg får å ha en munngel på nattbordet. 

For depresjon skrives det ut mye større doser, helt opp til 100 mg med opptrapping naturligvis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei

Her er en nyttig video om nervemedisiner.

 

Anonymkode: 64079...ef2

Hvordan er denne videoen relevant i somatikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det. På grunn av nevropatiske smerter. Den fjerner ikke smertene, men den modulerer dem. Begynte på 10 mg og trappet gradvis opp til 45 mg daglig. Har enda vondt, men det er levelig. Uten fungerer jeg ikke i hverdagen. Har tidligere gått på noritren, den hjalp litt, men bivirkningene var for store.

Anonymkode: 356d6...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hvordan er denne videoen relevant i somatikken?

Hei

Det er beklagelig hvis du ikke har sett eller forstår videoen.

Anonymkode: 64079...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde de,men la på meg mye. De hjalp, men pga vekten sluttet jeg. 

Anonymkode: b4c28...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Det er beklagelig hvis du ikke har sett eller forstår videoen.

Anonymkode: 64079...ef2

Jeg har sett og forstår videoen og spør om det samme igjen.  Hvordan er videoen relevant til HI og somatikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Peonjenta said:

Jeg har brukt det i 1,5 år for kronisk hodepine. Brukt mellom 20-40 mg.  30-40 mg har best effekt men blir trett/døsig og får for stor matlyst. Tar 20 mg vanligvis. Noen ganger 30 mg.  En annen bivirkning er munntørrhet. Merkes spesielt når man legger seg.  Sørg får å ha en munngel på nattbordet. 

For depresjon skrives det ut mye større doser, helt opp til 100 mg med opptrapping naturligvis. 

 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tar det. På grunn av nevropatiske smerter. Den fjerner ikke smertene, men den modulerer dem. Begynte på 10 mg og trappet gradvis opp til 45 mg daglig. Har enda vondt, men det er levelig. Uten fungerer jeg ikke i hverdagen. Har tidligere gått på noritren, den hjalp litt, men bivirkningene var for store.

Anonymkode: 356d6...ac1

Tusen takk for svar dere! :)

Jeg forsto heller ikke hva videoen hadde å gjøre med hva jeg spurte om :klo:

Anonymkode: 83214...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg prøvde de,men la på meg mye. De hjalp, men pga vekten sluttet jeg. 

Anonymkode: b4c28...39b

Takk for svar. Fikk du mye større matlyst eller var det vannvekt, altså væskeansamlinger?

Anonymkode: 83214...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/16/2018 at 1:34 AM, AnonymBruker said:

hei

Her er en nyttig video om nervemedisiner.

 

Anonymkode: 64079...ef2

Så den samme videoen i en tråd om innsovningstabletter. Hva er egentlig vitsen med å poste noe som ikke er relevant i det hele tatt?

Anonymkode: 10a75...6d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så den samme videoen i en tråd om innsovningstabletter. Hva er egentlig vitsen med å poste noe som ikke er relevant i det hele tatt?

Anonymkode: 10a75...6d2

Den er kanskje relevant ift sovemedisiner men ikke ift smertelindrende medikamenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Sarotex mot vestibulitt. Jeg startet med 10 mg hver kveld i to uker, så trappet jeg gradvis opp til 30 mg hver kveld, etter avtale med lege. Den eneste bivirkningen jeg merket var at jeg ble innmari trøtt. Først tok  jeg de to timer før planlagt sengetid, som anbefalt. Men da sov jeg langt forbi da jeg ville stå opp. Så jeg tok de heller 12 timer før jeg skulle stå opp. Det edte stort sett med at jeg sovnet på sofaen i åtte-ni-tida, og sov omkring 10-11 timer. Det var vel verdt det for å bli kvitt smertene, men litt kjedelig å føle at jeg nesten sov bort et halvt år.

Anonymkode: bd94c...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg brukte den lenge mot kronisk hodepine og den hjalp meg veldig godt. Jeg måtte slutte pga andre helseproblemer som gjør at jeg ikke kan bruke den og har slitt med å finne noe annet som hjelper meg like godt. Jeg ble veldig trøtt i starten, men det ga seg etter hvert. 

Anonymkode: 4edb1...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte den lenge mot kronisk hodepine og den hjalp meg veldig godt. Jeg måtte slutte pga andre helseproblemer som gjør at jeg ikke kan bruke den og har slitt med å finne noe annet som hjelper meg like godt. Jeg ble veldig trøtt i starten, men det ga seg etter hvert. 

Anonymkode: 4edb1...a7d

Ja i starten kunne jeg sovne på de, nå merker jeg nesten ikke noe til de.  Ihvertall ikke om jeg bare tar 20 mg.  Sovner nok hvis jeg tar 40 men da sover jeg til gjengjeld i 10-12 timer hvis jeg har fri og får hangover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 2.13, Peonjenta skrev:

Jeg har brukt det i 1,5 år for kronisk hodepine. Brukt mellom 20-40 mg.  30-40 mg har best effekt men blir trett/døsig og får for stor matlyst. Tar 20 mg vanligvis. Noen ganger 30 mg.  En annen bivirkning er munntørrhet. Merkes spesielt når man legger seg.  Sørg får å ha en munngel på nattbordet. 

For depresjon skrives det ut mye større doser, helt opp til 100 mg med opptrapping naturligvis. 

Jeg tar sarotex og sliter veldig med munntørrhet! Hadde ikke koblet det med medisinen engang faktisk.
Denne munngelen, jeg har kjøpt den, men hvordan bruker man den?
Jeg har bare prøvd to ganger og da ruller jeg gelen rundt i munnen i noen minutter og spytter ut? Syns det var veldig ubehagelig for skjønte ikke om jeg kunne svelge eller om jeg skulle la det være der og unngå å svelge eller hvordan bruke?

Anonymkode: 9eb13...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar sarotex og sliter veldig med munntørrhet! Hadde ikke koblet det med medisinen engang faktisk.
Denne munngelen, jeg har kjøpt den, men hvordan bruker man den?
Jeg har bare prøvd to ganger og da ruller jeg gelen rundt i munnen i noen minutter og spytter ut? Syns det var veldig ubehagelig for skjønte ikke om jeg kunne svelge eller om jeg skulle la det være der og unngå å svelge eller hvordan bruke?

Anonymkode: 9eb13...598

Jeg vendte meg til munngel men måtte også spytte den ut de første gangene, bare prøvd zendium sin da.  Jeg tar en ertestor str i munnen og lar det bare være der.  Man må ikke ta for mye.  Man kan også smøre litt på tennene.  Det finnes også munnspray og spesielle pastiller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...