Gå til innhold

Har fått alt for mye energi :p


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg la om livsstilen noe kraftig 01.01. Har gått turer hver dag, i tillegg til en del fysisk arbeid hjemme (driver å pusser opp) - spiser også ufattelig mye sunnere (har bokstavelig talt gått fra å spise en hel grandis og en pose chips til dagen, til fire sunne, balanserte måltider). Nå har jeg ''alt for mye'' energi. Er student, så må bruke ganske mange timer stillesittende foran pcen og jeg holder på å tørne. Blir så rastløs! Samme når jeg og samboer skal kose oss på sofaen, klarer maks ligge der 10 minutt før jeg må ut å gjøre noe fysisk. Det er faktisk litt plagsomt. Kanskje et luksusproblem, men hvordan lære å slappe av? Blir like rastløs om ettermiddagen selv om turen min er om morgenen. Har gått 2-3 turer hver dag, men tiden strekker ikke til ifbm. studiene. 

Anonymkode: 20c23...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kunne gjerne gitt litt av overskuddsenergien til meg. :fnise:

Anonymkode: b8ba8...355

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne gjerne gitt litt av overskuddsenergien til meg. :fnise:

Anonymkode: b8ba8...355

Ja gjerne, savner å ligge på sofaen å se film med mannen min :( Klarer ikke ligge i 10 minutter en gang, som sagt :o 

Anonymkode: 20c23...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er du stresset og tror du har mer energi enn det du egentlig har, eller så tenker jeg du bør endre treningsformen din. Hvis jeg har så mye energi etter å ha trent ville ikke jeg vært fornøyd med økta mi. Jeg trener en eksplosiv idrett med mye løft nær de maksimale grensene mine. Jeg har masse energi på dagen, men etter en økt på kvelden kommer jeg hjem, dusjer, spiser og går rett i seng.

Jeg tenker kanskje du bør presse grensene dine mer på trening, løp til du er sliten og gå til du har fått pulsen ned før du løper videre, stopp på turen og kjør noen styrkeøvelser (utfall, knebøy, push ups etc).

Gratulerer med ny og bedre livsstil!

Anonymkode: 5d2c5...abe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren litt hardere enn bare å gå tur. Prøv å jogge litt feks. Har fått verdens beste søvn etter jeg at jeg begynte med løping i fjor. Stressmestring og fjerner overskuddsenergi. 

Anonymkode: 9c08d...680

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tren litt hardere enn bare å gå tur. Prøv å jogge litt feks. Har fått verdens beste søvn etter jeg at jeg begynte med løping i fjor. Stressmestring og fjerner overskuddsenergi. 

Anonymkode: 9c08d...680

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten er du stresset og tror du har mer energi enn det du egentlig har, eller så tenker jeg du bør endre treningsformen din. Hvis jeg har så mye energi etter å ha trent ville ikke jeg vært fornøyd med økta mi. Jeg trener en eksplosiv idrett med mye løft nær de maksimale grensene mine. Jeg har masse energi på dagen, men etter en økt på kvelden kommer jeg hjem, dusjer, spiser og går rett i seng.

Jeg tenker kanskje du bør presse grensene dine mer på trening, løp til du er sliten og gå til du har fått pulsen ned før du løper videre, stopp på turen og kjør noen styrkeøvelser (utfall, knebøy, push ups etc).

Gratulerer med ny og bedre livsstil!

Anonymkode: 5d2c5...abe

Haater, hater, hater, hater å løpe/jogge. Hater egentlig de aller fleste former for trening - å gå turer i skog og mark med litt tempo er den eneste «treningsformen» jeg noensinne har klart å holde ut med :P det er det eneste jeg ikke har sluttet med etter noen uker. Så jeg holder meg til det :) kan såklart prøve å gå litt raskere/brattere :) 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du stressa? 

Anonymkode: c4fbe...fd8

Tror ikke det.. 

Anonymkode: 20c23...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg la om livsstilen noe kraftig 01.01. Har gått turer hver dag, i tillegg til en del fysisk arbeid hjemme (driver å pusser opp) - spiser også ufattelig mye sunnere (har bokstavelig talt gått fra å spise en hel grandis og en pose chips til dagen, til fire sunne, balanserte måltider). Nå har jeg ''alt for mye'' energi. Er student, så må bruke ganske mange timer stillesittende foran pcen og jeg holder på å tørne. Blir så rastløs! Samme når jeg og samboer skal kose oss på sofaen, klarer maks ligge der 10 minutt før jeg må ut å gjøre noe fysisk. Det er faktisk litt plagsomt. Kanskje et luksusproblem, men hvordan lære å slappe av? Blir like rastløs om ettermiddagen selv om turen min er om morgenen. Har gått 2-3 turer hver dag, men tiden strekker ikke til ifbm. studiene. 

Anonymkode: 20c23...2f7

Jeg  mener ikke å være negativ, men dette er ikke et luksusproblem, dette høres ut som den ultimate oppskrift på en kræsjlanding.  (Jeg har vært der selv, og er der i perioder fremdeles)
På meg virker det som om du er sliten, men at du ubevisst ikke tillater deg selv å slappe av.

Kroppen din behøver balanse mellom aktivitet og hvile, noe den helt klart ikke får i dag.  (Flere gåturer, oppussing, studier, og sikkert noe sosialt også)
La kroppen din få hvile en dag eller tre, så vil du nok merke at du klarer å slappe av etter hvert igjen.
Så bygger du deg gradvis opp etter dette.

 

Anonymkode: ffe93...4c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg la om livsstilen noe kraftig 01.01. Har gått turer hver dag, i tillegg til en del fysisk arbeid hjemme (driver å pusser opp) - spiser også ufattelig mye sunnere (har bokstavelig talt gått fra å spise en hel grandis og en pose chips til dagen, til fire sunne, balanserte måltider). Nå har jeg ''alt for mye'' energi. Er student, så må bruke ganske mange timer stillesittende foran pcen og jeg holder på å tørne. Blir så rastløs! Samme når jeg og samboer skal kose oss på sofaen, klarer maks ligge der 10 minutt før jeg må ut å gjøre noe fysisk. Det er faktisk litt plagsomt. Kanskje et luksusproblem, men hvordan lære å slappe av? Blir like rastløs om ettermiddagen selv om turen min er om morgenen. Har gått 2-3 turer hver dag, men tiden strekker ikke til ifbm. studiene. 

Anonymkode: 20c23...2f7

Hmm Har du blitt treningsnarkoman? Har samme erfaring fra den tiden jeg hadde det likt som deg.

Anonymkode: bc077...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm Har du blitt treningsnarkoman? Har samme erfaring fra den tiden jeg hadde det likt som deg.

Anonymkode: bc077...421

^^

I så fall må du trappe ned treningen/ aktiviteten for å bli kvitt denne rastløsheten.

Anonymkode: bc077...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm Har du blitt treningsnarkoman? Har samme erfaring fra den tiden jeg hadde det likt som deg.

Anonymkode: bc077...421

Ps. Anbefaler deg/ andre å lese om det, om det er vanskelig å tro på.

Anonymkode: bc077...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kylling skrev:

Kunne yoga vært noe for deg? 

Det kunne det absolutt! Men da må jeg gjøre det selv.. Er ikke noe tilbud her jeg bor. Driver du med yoga og vet om gode youtubefilmer f.eks?

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg  mener ikke å være negativ, men dette er ikke et luksusproblem, dette høres ut som den ultimate oppskrift på en kræsjlanding.  (Jeg har vært der selv, og er der i perioder fremdeles)
På meg virker det som om du er sliten, men at du ubevisst ikke tillater deg selv å slappe av.

Kroppen din behøver balanse mellom aktivitet og hvile, noe den helt klart ikke får i dag.  (Flere gåturer, oppussing, studier, og sikkert noe sosialt også)
La kroppen din få hvile en dag eller tre, så vil du nok merke at du klarer å slappe av etter hvert igjen.
Så bygger du deg gradvis opp etter dette.

 

Anonymkode: ffe93...4c0

Det er godt mulig. Har veldig mye på gang for tiden med skole, pendling, jobb osv. Hva mener du med hvile? Betyr det strekk ut sofa-chill eller ''får jeg lov'' å gå tur? Det er verdt et forsøk, for dette her er ikke gøy en gang :P 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm Har du blitt treningsnarkoman? Har samme erfaring fra den tiden jeg hadde det likt som deg.

Anonymkode: bc077...421

Nei, det tviler jeg på.. Hater som sagt å trene, går bare tur :P Det er ikke sånn at jeg føler meg lat og fæl av å ligge på sofaen, jeg er bare fysisk rastløs og får ''makk'' av å ligge lenge.. Skal dog lese om det likevel, for sikkerhetsskyld. 

Anonymkode: 20c23...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg la om livsstilen noe kraftig 01.01. Har gått turer hver dag, i tillegg til en del fysisk arbeid hjemme (driver å pusser opp) - spiser også ufattelig mye sunnere (har bokstavelig talt gått fra å spise en hel grandis og en pose chips til dagen, til fire sunne, balanserte måltider). Nå har jeg ''alt for mye'' energi. Er student, så må bruke ganske mange timer stillesittende foran pcen og jeg holder på å tørne. Blir så rastløs! Samme når jeg og samboer skal kose oss på sofaen, klarer maks ligge der 10 minutt før jeg må ut å gjøre noe fysisk. Det er faktisk litt plagsomt. Kanskje et luksusproblem, men hvordan lære å slappe av? Blir like rastløs om ettermiddagen selv om turen min er om morgenen. Har gått 2-3 turer hver dag, men tiden strekker ikke til ifbm. studiene. 

Anonymkode: 20c23...2f7

Du kan kanskje få utløp for en del energi her...

Anonymkode: 8a138...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er godt mulig. Har veldig mye på gang for tiden med skole, pendling, jobb osv. Hva mener du med hvile? Betyr det strekk ut sofa-chill eller ''får jeg lov'' å gå tur? Det er verdt et forsøk, for dette her er ikke gøy en gang :P 

Anonymkode: 20c23...2f7

Det betyr rolige aktiviteter i hjemmet til du begynner å slappe av.  Så ka du begynne med rolige korte turer før du øker i lengde og intensitet.  Du må tenke at totalvekten ingen gjennom dagen/uken ikke skal bli for stor.

Gradvis progresjon er viktig!

Anonymkode: ffe93...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det betyr rolige aktiviteter i hjemmet til du begynner å slappe av.  Så ka du begynne med rolige korte turer før du øker i lengde og intensitet.  Du må tenke at totalvekten ingen gjennom dagen/uken ikke skal bli for stor.

Gradvis progresjon er viktig!

Anonymkode: ffe93...4c0

Ikke totalvekt, men totalbelastning

Anonymkode: ffe93...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...