Gå til innhold

Jeg blir sykelig sjalu av kjæresten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min siden 2015. I starten hadde vi det så bra, han overøste meg med komplimenter hele tiden, hadde alltid lyst på meg og fortalte meg ofte hvor mye han elsket meg. Etterhvert som tiden gikk eskalerte dette litt, noe som er ganske vanlig i de fleste forhold. Men i vårt tilfelle ble han mer og mer fraværende.

Han søker aldri fysisk eller intim kontakt, sier aldri noe fint til meg (ikke en gang når jeg har pyntet meg skikkelig), og jeg kan gå naken rundt i leiligheten uten at han en gang ser på meg. Etter en episode for et års tid siden (hvor vi var på fest og jeg tok han i å flørte med en annen jente) har jeg fått store problemer med å stole på han, på tross av at dette var ei jente som verken jeg eller han visste hvem var og han har unnskyldt seg forferdelig mye i ettertid.

Jeg blir bare verre og verre som tiden går da jeg tenker at han kanskje synes andre jenter er penere og snillere enn meg. Jeg har gått gjennom instagrammen hans og funnet at han følger massevis av pene jenter med fine kropper. Han har fått seg PT (ei jente) som han i starten snakket om hele tiden (hvor sprek hun var, hvor gammel hun var etc). Jeg har konfrontert han med dette, og han synes jeg bare overdriver av å reagere ettersom han ikke "bryr seg en dritt om" disse jentene. Også sier han at jeg følger mange gutter også, og det gjør jeg jo, men ikke sånne type gutter som legger ut bilde av kropp, kropp og fjes hele tiden...

Vi er begge 25 år. Jeg er ei lita tynn og blond jente, og får massevis av komplimenter ute på byen. Det høres sikkert teit ut, men jeg kan ikke telle på en hånd hvor mange som kommer bort til meg og prøver seg i løpet av en kveld ute. Men jeg klarer ikke å ta dette til meg, det eneste jeg vil ha er oppmerksomhet fra han og at jeg føler at han ser meg. Men jeg får det aldri. Og jeg har sagt mange ganger at jeg vil ha komplimenter, jeg trenger det. Og ja, jeg gir han ofte komplimenter. Han blir bare flau og smiler, og jeg kan se lang vei at han liker det. Men hva får jeg? Ingenting.

Jeg føler ikke at han synes jeg er noe fin i det hele tatt. Når jeg sier det så sier han alltid "jo, du er jo kjempe fin" og ikke noe mer. Jeg føler aldri han mener det. Jeg blir mer og mer lei meg og tenker det verste, spesielt når han er alene på ting og jeg ikke er til stede. Hvilke jenter er der? Hvem snakker han med? Er det noen pene der? Osv osv...

Hva gjør jeg? Det har blitt et såppas stort problem for meg at jeg sliter psykisk med det. Gråter mye og føler meg konstant som dritt. Dette har jeg også fortalt og han har sett det mange ganger, men gjør fortsatt ikke noe med det...

Anonymkode: 12626...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som at du selv trenger noen timers samtale med proffe folk, så selvfølelsen din og fokuset i livet kan stilles inn på nytt igjen. Bare fokus på det du sier der er veldig overfladisk. Lag deg et liv som ikke har med ditt utseende å gjøre og hvor mye tilbakemelding han gir. 

Anonymkode: 25a04...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke sykelig sjalu, han han psyket deg ned kjære deg. Det er ikke normalt å vise så lite interesse for kjæresten sin. Ser for meg at dette ender med at han er utro også blir du ihvertfall helt ødelagt. Du er neppe problemet her, men han. Jeg ville ha revurdert forholdet.

Anonymkode: d8787...d0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok interessert i noen andre.

Virker sånn. 

Anonymkode: f56bc...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ser du skriver du har forsøkt å snakke med han om hvordan du føler det uten at det har hjulpet. Jeg tror det er viktig at han forstår hvor ødeleggende det er for deg, og at dere kan snakke om det og hvorfor det er slik at han ikke komplimenterer deg/tilnærmer seg deg på samme måte som før. Det høres ut som du trenger en brekftelse fra kjæresten din som han ikke kan gi deg, og det er sårt. Jeg ville prøvd først og fremst å få han til å virkelig forstå, og la han forklare hvorfor det har blitt som det har blitt uten at han gjør noe med det. Han er nok helt sikkert veldig glad i deg, han må bare begynne å vise det. Ikke slit deg ut for lenge, still et ultimatum om du må. Det går ikke an å leve sånn! Lykke til 😊

Anonymkode: fa9db...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hvordan du har det. Har vært gift i snart 15 år og har alltid gitt mannen masse komplimenter uten å få tilbake annet enn en gang i året når jeg hadde pyntet meg. Jeg har alltid fått masse oppmerksomhet ute, akkurat som deg. Men det går jo ikke inn, for det er jo fra sin kjære man vi høre det? Dette pluss noen andre greier, gjorde at jeg holdt på å gå i fra han for få år siden. Selv om han er super på så mange områder savnet jeg rett og slett å bli "sett". Sjalu er jeg derimot ikke, for han gir ikke andre damer oppmerksomhet heller. Jeg følte meg bare tatt for gitt mens han solte seg i alle komplimentene fra meg. Når jeg holdt på å flytte ut, DA tok han seg sammen! Han sa han jo mente at jeg var nydelig, og at han tenkte det ofte, men bare ikke sa det høyt. Whatever, liksom. Vi gikk til terapi, men mest snakket vi sammen. Nå gir han meg så mye komplimenter at det nesten er fjernt. Jeg klarer ikke å ta det når det er av frykt for at jeg skal flytte! Men jeg jobber med meg selv og prøver å tro at han mener det. Jeg VELGER å tro det til barna er store, så får jeg heller vurdere ting da. Jeg VELGER å være lykkelig! Jeg er litt usikker på om jeg lurer meg selv eller han, men velger å ikke fundere på det og la barna vokse opp i et hyggelig hjem.

Men hadde jeg vært 25 og barnløs og i tillegg var sjalu, altså ditt tilfelle, da hadde jeg valgt å gå! Det bryter deg ned.

Anonymkode: 484eb...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som at du selv trenger noen timers samtale med proffe folk, så selvfølelsen din og fokuset i livet kan stilles inn på nytt igjen. Bare fokus på det du sier der er veldig overfladisk. Lag deg et liv som ikke har med ditt utseende å gjøre og hvor mye tilbakemelding han gir. 

Anonymkode: 25a04...213

Du forstår kanskje ikke at komplimenter kan gis for annet enn utseendet? Vi snakker ikke om bekreftelse for at rumpa er fin, selv om det faktisk heller ikke er uviktig, hvor overfaldisk det enn høres ut.

Anonymkode: 484eb...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...