Gå til innhold

Pelsdyroppdretter sutrer i media


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Buhu! Sier jeg bare! Så jævla trist og leit... :roll:https://www.nrk.no/rogaland/tarer-for-pelsdyrnaeringen_-_-vi-mister-livsgrunnlaget-1.13867270

– Det er klart at det er levebrødet ... vi har investert opp mot ti millioner i den farmen, og plutselig er det verdiløst ...

Ove Oftedal (73) stopper opp. Det blir for mye. Følelsene presser på og han må ta en pause i intervjuet.

 

Ingen medfølelse fra meg...

Anonymkode: a1e62...0c4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klart det er opprørende for dem, men jeg tror de fleste er enige om at den unødvendige lidelsene til flere hundretusen dyr er viktigere. Man ser jo på bildene av disse bøndene at burene i bakgrunnen er knøttsmå, selv om de klapper dem. Ingen hadde akseptert hunder eller katter skulle leve i flere år i slike små bur

Anonymkode: 7e01f...2e2

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen medfølelse fra meg heller. Gleder meg til det ikke finnes et eneste dyr i noen av de burene på pelsgårdene. Ja de dyrene må nok bøte med livet, de vil aldri klare seg i naturen. Men heller det enn at de skal måtte leve som de gjør nå. 

Anonymkode: a4d2b...7f7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Nei, de har hatt god tid til å omstille seg, og enda får de vel 7 år til på å gjøre det på. Da jeg hørte på Dagsrevyen i dag at det er snakk om 400 årsverk og 1 million skinn per år, så sier det sitt om dyrevelferden. Det må være umulig å ha kontroll med så mange dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er pensjonist og kan velge å ha pensjon som livsgrunnlag i stedet for dyreplageri, og i tillegg kan han selge bygningen driften foregår i. Dyrene har det mye verre enn ham og går en verre fremtid i møte enn ham. Så nei, jeg føler ikke veldig med den mannen.

Anonymkode: 05421...c5e

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

De kan sutre så mye de bare vil, jeg bryr meg om dyrene jeg, så ingen medfølelse å få her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om 7 år er han sikkert borte fra denne jord uansett

Anonymkode: 25187...d66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om 7 år er han sikkert borte fra denne jord uansett

Anonymkode: 25187...d66

Nuvel. Menn lever lenger enn til 80 år nå til dags vet du. 

Men altså...om de slutter her til lands så betyr ikke det at det er vanskelig å få tak i pels for dem som vil ha. 

Anonymkode: 9b204...987

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nuvel. Menn lever lenger enn til 80 år nå til dags vet du. 

Men altså...om de slutter her til lands så betyr ikke det at det er vanskelig å få tak i pels for dem som vil ha. 

Anonymkode: 9b204...987

Heller ikke vanskelig å få tak i tung rus om man vil det. Ser ikke hvordan det er relevant

Anonymkode: 7e01f...2e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

Ingen medfølelse her i gården. Vi behøver ikke pels for å overleve. Før noen kommer å sier "Hva med kjøtt da, håper du er vegetarianer/veganer/vaginose". Vi trenger mat for å overleve og det er noe annet. Det er mye grums i den bransjen også så klart, men det er ikke temaet her. I de aller fleste land så trengs det ikke pels for å overleve. I kaldere strøk så er skinn og pels nødvendig. Men det er svært få steder her på denne jord det gjelder.  

Vi trenger ikke kjøtt i det moderne samfunn. Men selv om man kaller noen en hykler pga det, så betyr ikke det at de tar feil når de vil ha avvikling av pels, så det er irrlevant. Du kan være en hykler og fortsatt ha rett i mye av det du sier. Jeg kan si at stjeling er galt, selv om jeg stjeler selv, betyr det at alle andre burde stjele også? nei

Anonymkode: 7e01f...2e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot pelsdyrnæringen, men forstår selvsagt at det er tøft å legge ned. Men de har noen år på seg, og kan sikkert skaffe seg nytt levebrød innen den tid. Som bonde selv ville det vært svært utfordrende dersom det jeg produserer og lever av plutselig skulle bli forbudt, og alle investeringer ikke lenger er verdt noe. Hadde jeg hatt 7 år på meg ville jeg nok klart å komme ut av deg på pluss-siden. 

Anonymkode: 155bc...8bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart det er opprørende for dem, men jeg tror de fleste er enige om at den unødvendige lidelsene til flere hundretusen dyr er viktigere. Man ser jo på bildene av disse bøndene at burene i bakgrunnen er knøttsmå, selv om de klapper dem. Ingen hadde akseptert hunder eller katter skulle leve i flere år i slike små bur

Anonymkode: 7e01f...2e2

Ja, og hvis man tenker 1 million dyr delt på 400 årsverk, så må de klappe 2500 dyr om dagen.. Sier seg at det blir vanskelig. Antagelig har de mangt flere også enn dem som blir til skinn, det er vel tispene som går gravide, mange som dør/blir avlivet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 15.1.2018 den 20.04):

Vi trenger ikke kjøtt i det moderne samfunn. Men selv om man kaller noen en hykler pga det, så betyr ikke det at de tar feil når de vil ha avvikling av pels, så det er irrlevant. Du kan være en hykler og fortsatt ha rett i mye av det du sier. Jeg kan si at stjeling er galt, selv om jeg stjeler selv, betyr det at alle andre burde stjele også? nei

Anonymkode: 7e01f...2e2

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
2 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

:klo:

Men jo kjøtt er mat og mat trenger vi. Det er en grunn til at de som ikke spiser kjøtt må gå på tabletter. Mangelsykdommer er ikke unormalt hos de som kutter div produkter fra kostholdet. Men ja, det er ikke temaet her. Nevnte det fordi dette er KG og her blir man angrepet om du ikke husker å legge til alt og ingenting som kan få kverulantene til å klikke. 

Ikke at det er så relevant, men det er sunt å ikke spise kjøtt. Man trenger ikke tabletter eller kosttilskudd hvis man kutter kjøtt fra kostholdet sitt.

Her er kilde: 

https://helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/vegetarisk-kosthold/naringsrik-vegetarkost

Endret av Geirfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Geirfuglen skrev:

Ikke at det er så relevant, men det er sunt å ikke spise kjøtt. Man trenger ikke tabletter eller kosttilskudd hvis man kutter kjøtt fra kostholdet sitt.

Helt annen diskusjon som dere kan ta et annet sted

Anonymkode: a4d2b...7f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt annen diskusjon som dere kan ta et annet sted

Anonymkode: a4d2b...7f7

Ja, jeg hadde ikke tenkt til å gå inn på det, men var Nasse Nøff som tok det opp, og det er så dumt om feilinformasjon om at man må spise tabletter hvis man kutter kjøtt, får stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er klart det er opprørende for dem, men jeg tror de fleste er enige om at den unødvendige lidelsene til flere hundretusen dyr er viktigere. Man ser jo på bildene av disse bøndene at burene i bakgrunnen er knøttsmå, selv om de klapper dem. Ingen hadde akseptert hunder eller katter skulle leve i flere år i slike små bur

Anonymkode: 7e01f...2e2

Klapper de dem? Det ser ikke jeg noe sted.

Anonymkode: 39547...6d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var verdiløst før avgjørelsen om avvikling...

Anonymkode: 39547...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Venstre som fikk gjennom dette da? Det var en kamel som H og FrP måtte svelge for å gå i regjeriing med dem?

Anonymkode: 39547...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...