Gå til innhold

Trenger hjelp/tips til plastisk kirurgi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kommet til den konklusjonen at jeg vil utføre plastisk kirurgi, men er usikker på om jeg vil endre på alt jeg er "misfornøyd" med, eller om jeg skal forsøke å gjøre ett inngrep, og se om det er verdt det for selvfølelse, osv.

Det jeg vurderer er hakeplastikk, kjeve/kinnbein-plastikk, øyebryn og nese. 
Det jeg er mest bestemt på er å gjøre noe med haken, da den ikke er fullt utvokst og jeg nå er en mann på 26 år.  

Har noen her erfaring med å utføre plastikk på mer enn ett område hos samme klinikk, og i såfall hvilken?
Kunne tenke meg å snakke med en person på en klinikk som kan dekke flere enn et område, slik at vi sammen kunne sett på hva i ansiktsstrukturen jeg faktisk vil få glede av å endre. Kanskje jeg overtenker, og at det er høy panne for alt jeg vet som ødelegger min selvtillit.


Takknemmelig for alle innspill. (For the record: Hake (for liten) Nese (store nesebor/ønsker smalere profil) Øyebryn er assymetriske og ikke "rare" og jeg har lite kinnbein/maskulinitet i ansiktet.

M26.

Anonymkode: 59c9c...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tenkt på hvordan du vil presentere dette for omverdenen? Altså, slekt vil trolig (og med god grunn) ta dette som kritikk av eget utseende og venner og bekjente vil neppe være sjenerte i forhold til å stille spørsmål rundt motivasjon. Det er heller ikke sånn at dette er noe fremtidige eventuelle kjærester ikke vil undre seg på.

Du bør i det minste ha noe reflektert å si i forhold til hvorfor du valgte å symptombehandle med kirurgi heller enn å gå til problemets kilde og bruke pengene på psykisk veiledning retning et mer balansert forhold til selvbilde. For jeg ser ikke for meg at en skjørt selvbilde kommer til å styrkes av masse kritiske spørsmål. Sterk hake eller ei..

Anonymkode: 14524...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 19.26, AnonymBruker skrev:

Har kommet til den konklusjonen at jeg vil utføre plastisk kirurgi, men er usikker på om jeg vil endre på alt jeg er "misfornøyd" med, eller om jeg skal forsøke å gjøre ett inngrep, og se om det er verdt det for selvfølelse, osv.

Det jeg vurderer er hakeplastikk, kjeve/kinnbein-plastikk, øyebryn og nese. 
Det jeg er mest bestemt på er å gjøre noe med haken, da den ikke er fullt utvokst og jeg nå er en mann på 26 år.  

Har noen her erfaring med å utføre plastikk på mer enn ett område hos samme klinikk, og i såfall hvilken?
Kunne tenke meg å snakke med en person på en klinikk som kan dekke flere enn et område, slik at vi sammen kunne sett på hva i ansiktsstrukturen jeg faktisk vil få glede av å endre. Kanskje jeg overtenker, og at det er høy panne for alt jeg vet som ødelegger min selvtillit.


Takknemmelig for alle innspill. (For the record: Hake (for liten) Nese (store nesebor/ønsker smalere profil) Øyebryn er assymetriske og ikke "rare" og jeg har lite kinnbein/maskulinitet i ansiktet.

M26.

Anonymkode: 59c9c...284

1. Haken er ferdig utvokst når du er 26 år. Har du liten hake nå, er det lite sannsynlig at den vil øke i størrelse senere. Menn med velbygd hakeparti er det ideelle kosmetisk sett, så dette kan du ta opp med plastikkirurg. Hakeimplantat er en lett prosedyre, og de fleste blir svært fornøyd etter en slik operasjon. 

2. Når en har liten hake, ser nesen større ut. Ved å få et mer balansert hakeparti, kan nesen plutselig se normal ut. Så jeg ville først ha prøvd ut hakeimplantat, da dette kan gjøre en enorm forskjell. Større neser på menn er heller ikke estetisk stygt, med mindre den har andre skavanker.

3. Du skriver lite kinnben - litt kinn er pent hos menn, men mye kinn hos menn er faktisk femininiserende. Det vil ikke få deg til å se mer maskulin ut, snarere tvert i mot. Har du flate kinn, kan du prøve med litt filler i stedet.

4. Ingenting i ansiktet er symmetrisk, heller ikke øyenbryn.

5. Har du smalt kjeveparti kan kjeveimplantat være noe, men av egen erfaring er ikke dette en hyppig utført operasjon i Norge. Etter hva jeg har hørt er det fordi det er stor sjanse for at det blir asymmetrisk eller at pasienten ikke blir fornøyd. I tillegg kan det være en større infeksjonsrisiko med denne prosedyren, da implantatene blir lagt inn fra munnhulen. 

Jeg kan anbefale Bjørn Tvedt på Akademikliniken(avd. Oslo) og Øyvind Bugge på Bugge Plastikkirurgi. Begge ligger i Oslo.

Lykke til! Det er lett å plukke på forskjellige ting man ikke er fornøyd med, men om du skal foreta deg alle disse operasjonene vil du fort se "over-done" ut. Det er ikke pent, verken hos kvinner og hvert fall ikke menn. Hakeimplantat vil jeg derimot varmt anbefale om du har et lite hakeparti som mann.

Anonymkode: 85e4d...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...