Gå til innhold

Interessante og rimelige byer - for alenereise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner så smått å planlegge årets reise.... Har besøkt så mange av de "opplagte" reisemålene allerede, som London, Paris, Roma, Lisboa, Praha, Riga etc. Noen som har forslag til litt uvanlige steder? Gjerne noe som går fra Gardermoen, og som er overkommelig i pris, da jeg ikke har verdens største budsjett.

Helst et relativt urbant mål. Jeg liker museer og severdigheter, shopping og kafeer. Jeg reiser som sagt alene, og er kvinne i 20-årene, dersom det er av betydning. 

Jeg er middels reisevant, ville jeg si. Altså, ikke slik at jeg hadde lagt ut på trekking i jungelen helt alene:fnise: men jeg har heller ikke problemer med ukjent språk og ukjent mat.

Anonymkode: 651ca...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wien, München, Salzburg. Ikke akkurat uvanlige reisemål, men fine byer. Du kan ta tog fra München til Salzburg, ca 2 timers reise. 

Anonymkode: a9f8c...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrid, Malaga, Bilbao, Nice, Marseille, Firenze, Venezia, Salzburg, Wien, Hamburg, Dresden, Budapest, Ljubljana, Brighton. 

Anonymkode: 7ddef...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gdansk har et par spennende museum og det er nærme Sopot hvor det er strand. Billig hotell og mat. Var der på venninnetur i fjor våres og alle var fornøyd  

https://www.tenkkoffert.com/hjem/2017/12/19/de-beste-spisestedene-i-gdansk-og-sopot

http://alltidreiseklar.no/spa-i-sopot/

 

Anonymkode: c8aef...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Selv likte jeg Vilnius og Bratislava. Litt mindre steder (enn Dublin) i Irland er også flotte, som Galway (du kan ta buss til Galway rett fra Dublin flyplass, tar vel 2,5 time ca.)

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^og i nærheten av Galway finner man Cliffs of Moher, som virkelig er verdt å få med seg.  

Anonymkode: 02db4...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bestilt reise til Marroko ca 4000 kr tilsammen både med fly og hotell, ja og jeg drar alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edinburgh er kjempekoselig.

Krakow er greit nok, jeg dro dit fordi jeg skulle til Birkenau og Auswitch(eller hvordan det skrives)

Palma by på Mallorca er fin. 

Tallin har en koselig gamleby.

 

Endret av EvaLena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallin. God mat og stemning v gamlebyen.

Amster 

Malaga

Gdansk

Anonymkode: 94817...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Luxembourg:) 

Anonymkode: 4b85e...a06

Siden TS ønsker rimelig by, så faller vel Luxemburg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du ønsker et uvanlig sted, men jeg vil likevel slå et slag for Berlin. Det er billig å reise til, rimelig mat og utrolig mye spennende å oppleve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

Går det fly fra Gardermoen til Lyon om sommeren? Da hadde jeg dratt dit. Eller, glem det. Jeg hadde dratt dit med tog, men jeg forstår om det ikke passer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Anbefaler Bratislava i Slovakia.   Er noen år siden jeg var der sist, men da var i hvert fall prisene svært rimelige.  Overnatting på 4-stjerners spa-hotell kostet 412 kr for to!  Byen oppleves som liten, vakker og koselig.  Det vrimler av hyggelige barer og spisesteder i gamlebyen.  Severdighetene er ikke mange, så om du skal være lenger enn ei helg foreslår jeg at du tar tog videre til Budapest.   Togturen tok et par timer, men var en opplevelse i seg selv.  I Budapest har du alt! 

Vi reiste med Norwegian til Bratislava, med retur fra Budapest.  Billig og bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Budapest, Ljubljana, Vilnius, egentlig hvor som helst i Øst-Europa.

Anonymkode: 9e987...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...