Gå til innhold

Altså.. hvordan i huleste heite skal man klare å sove når mannfolket høres ut som en forbanna motorsag?!


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Min snorker noe innmari, men jeg sover gjennom det aller meste, så det plager meg ikke sånn sett. Derimot hører jeg at han ikke puster, derfor blir det mye lyd når til slutt kroppen klarer å dra inn luft. Jeg tok opp klipp av lyden for å vise hvor ille det var, da kom han seg til legen. Foreløpig har han fått maske (denne har redusert pustestopp fra ca 60 i timen til 10). Det er fortsatt som å sove ved siden av Darth Vader i vinterstorm da... 

Anonymkode: c56ed...20e

Forresten, han er veldig trøtt og sliten om dagen også. Ikke rart når pustestoppene hindrer den dype søvnen fullstendig. 

Anonymkode: c56ed...20e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forresten, han er veldig trøtt og sliten om dagen også. Ikke rart når pustestoppene hindrer den dype søvnen fullstendig. 

Anonymkode: c56ed...20e

Er han overvektig? Det kan hjelpe om han går ned i vekt.

Anonymkode: ed46f...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er han overvektig? Det kan hjelpe om han går ned i vekt.

Anonymkode: ed46f...c7d

Nei, «dessverre» :/ Hadde vært fint om det kunne hjulpet. 

Anonymkode: c56ed...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Påkrevd skrev:

Hehe, det er neppe egnet som en livslang løsning, nei, men kan kanskje fungere som en "ad hoc" greie. Noen blir forresten operert også, men man prøver vel stort sett alt annet først.

Ad hoc? Det er mobbing. "Her. Ligg ubehagelig, så du slutter å plage andre med pusteproblemene dine."

Operasjon benyttes når man har en skjev neseskillevegg, slik at dette gir snorking som er skadelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, «dessverre» :/ Hadde vært fint om det kunne hjulpet. 

Anonymkode: c56ed...20e

:troest:

Anonymkode: ed46f...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, «dessverre» :/ Hadde vært fint om det kunne hjulpet. 

Anonymkode: c56ed...20e

Spør han om han vil prøve en sånn ergonomisk nakkepute, du. Hvis det hjelper så kan han vurdere om han synes problemet er løst eller om han vil ta det opp igjen med legen sin.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Ad hoc? Det er mobbing. "Her. Ligg ubehagelig, så du slutter å plage andre med pusteproblemene dine."

Operasjon benyttes når man har en skjev neseskillevegg, slik at dette gir snorking som er skadelig.

Er det da bedre at den med "pusteproblemer" plager den som aldri får sove?

Enig angående operasjon. Er operasjon nødvendig, så tar man en operasjon. Det bedrer forhåpentligvis søvnkvaliteten till begge to.

Anonymkode: ed46f...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det da bedre at den med "pusteproblemer" plager den som aldri får sove?

Enig angående operasjon. Er operasjon nødvendig, så tar man en operasjon. Det bedrer forhåpentligvis søvnkvaliteten till begge to.

Anonymkode: ed46f...c7d

Jeg sier bare at det er mobbing på komme trekkende med en tennisball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Jeg sier bare at det er mobbing på komme trekkende med en tennisball.

Tennisball eller soffan ;)

Anonymkode: ed46f...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha greit når du er nyforelska, men her fikk jeg nok etter 20 år, da det begynte å gå ut over egen søvnkvalitet. Han ville ikke gjøre noe med det, men til slutt havner han permanent på gjesterommet. Da tok han kontakt med fastlegen som sendte han til øre-nese-hals lege. Etter en runde med registrering ble det operasjon.

Det ble bedre men snorkingen er ikke helt borte. Nå durer det bare periodisk og heldigvis ikke disse voldsomme lydene som får deg til å lette fra madrassen.

Helsemessig er det stor gevinst i å gjøre noe med det. 

Anonymkode: d57cf...8a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tøytigern skrev:

Ad hoc? Det er mobbing. "Her. Ligg ubehagelig, så du slutter å plage andre med pusteproblemene dine."

Operasjon benyttes når man har en skjev neseskillevegg, slik at dette gir snorking som er skadelig.

Her var det nedfall av ganevev og forstørret drøvel som de gjorde noe med, så det kan ha mange årsaker

Anonymkode: d57cf...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha greit når du er nyforelska, men her fikk jeg nok etter 20 år, da det begynte å gå ut over egen søvnkvalitet. Han ville ikke gjøre noe med det, men til slutt havner han permanent på gjesterommet. Da tok han kontakt med fastlegen som sendte han til øre-nese-hals lege. Etter en runde med registrering ble det operasjon.

Det ble bedre men snorkingen er ikke helt borte. Nå durer det bare periodisk og heldigvis ikke disse voldsomme lydene som får deg til å lette fra madrassen.

Helsemessig er det stor gevinst i å gjøre noe med det. 

Anonymkode: d57cf...8a1

20 år? Jeg klarte såvidt 1 år :skratte:

Anonymkode: ed46f...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peter Verås
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dem. Kan høre fugler kvitre utenfor vinduet med dem. De er ikke effektive.

Anonymkode: ed46f...c7d

Såpass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Jeg sier bare at det er mobbing på komme trekkende med en tennisball.

Med mindre snorkeren henter ballen selv. Hadde uansett ikke opplevd det som mobbing, bare en morsom og kreativ måte for å ivareta sengeroen i noen timer:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her var det nedfall av ganevev og forstørret drøvel som de gjorde noe med, så det kan ha mange årsaker

Anonymkode: d57cf...8a1

Jupp. Det er derfor det er best å ta det opp med fastlegen sin. Så kan legen henvise videre til poliklinikk. Ofte øre-nese-hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Påkrevd skrev:

Med mindre snorkeren henter ballen selv. Hadde uansett ikke opplevd det som mobbing, bare en morsom og kreativ måte for å ivareta sengeroen i noen timer:)

Ærlig talt. Skaff en hodepute med bevist effekt. Du får den alle steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Peter Verås skrev:

Såpass

Dessverre:sukk:

Anonymkode: ed46f...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...