Gå til innhold

hvor mange år mellom nr. 1 og 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt som blir ett år til våren. Lurer sånn på hvor lenge vi bør vente til vi får nr. 2. Hva er den perfekte avstanden? Jeg vokste selv opp med en bror som var i underkant av 2 år eldre enn meg og vi kranglet absolutt hele tiden. Tror det var fordi jeg som jente "tok han igjen" på en del ting, vi konkurrerte alltid. Jeg tenker kanskje at vi burde vente litt og ha i alle fall 3 år i mellom? I tilfelle det blir jente. 

Samtidig så hatet jeg vert sekund av det å være gravid og fødselen var helt hælvete, så jeg vet jo at jeg kommer til å gå og grue meg hele tiden helt til jeg er gravid igjen, og det gjør at jeg egentlig har lyst til å begynne prøvingen nå når mini er ett år. Bare bite tennene sammen og bli ferdig med det sånn at vi kan få starte livet vårt. 

Hva tenker dere?  

Anonymkode: 25d31...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 20 mnd mellom mine to yngste. De er så avhengige av hverandre og det er helt topp👍 Det er 3 år opp til storesøster og der er det mer avstand 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke født min første ennå, men jeg også tenker litt som deg. Å være gravid har vært ett sant helvete. Sa til mannen at hvis vi skal ha flere barn vil jeg vente til den første er ca 3 år... i håp om at jeg da har glemt hvordan første graviditet var.. hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, messweather skrev:

Jeg har ikke født min første ennå, men jeg også tenker litt som deg. Å være gravid har vært ett sant helvete. Sa til mannen at hvis vi skal ha flere barn vil jeg vente til den første er ca 3 år... i håp om at jeg da har glemt hvordan første graviditet var.. hehe. 

hehe, ja det er jo et håp. Jeg er snart et år unna og husker dessverre alt :( 

TS

Anonymkode: 25d31...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid med første nå! Hater å gå gravid. Og tror ikke jeg orker det på flere år igjen, hvis jeg årker i det hele tatt igjen! Hvis vi skal ha en til så vil jeg tro det blir 3-4 år mellom ungene.. :) jeg har en lillebror som er 4 år yngere enn meg, og synes det er perfekt avstand egentlig. Den eldste hjelper litt til når den minste er baby å synes det er morro og skjønner mye mer enn en fks 1-2 åring! Har hatt mye glede av lillebroren min i oppveksten, og hadde han med på alt når jeg ble litt eldre, noe han synes var stas! Så skal vi ha en til så blir det 4 år mellom! :) 

Anonymkode: 985f5...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har akkurat 5 år mellom våre og synes det er helt perfekt. Den store kunne ta hensyn på en helt annen måte når han var så stor, dessuten syntes vi man skulle være alene med begge foreldrene en god stund før søsken tok oppmerksomheten.

Anonymkode: b05d4...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er gravid med første nå! Hater å gå gravid. Og tror ikke jeg orker det på flere år igjen, hvis jeg årker i det hele tatt igjen! Hvis vi skal ha en til så vil jeg tro det blir 3-4 år mellom ungene.. :) jeg har en lillebror som er 4 år yngere enn meg, og synes det er perfekt avstand egentlig. Den eldste hjelper litt til når den minste er baby å synes det er morro og skjønner mye mer enn en fks 1-2 åring! Har hatt mye glede av lillebroren min i oppveksten, og hadde han med på alt når jeg ble litt eldre, noe han synes var stas! Så skal vi ha en til så blir det 4 år mellom! :) 

Anonymkode: 985f5...734

Jeg merker at påkjenningen ved å gå å grue seg er vel så stor for min del. Jeg vet jo at jeg skal ha et barn tilog at jeg ikke har noe annet valg enn å gå gravid. Tenker på det hver dag, drømmer om det om natten. Det er psykisk tenkt å gå å vite at en graviditet er fremfor deg også... Hadde jeg ventet til det ble 4 år i mellom hadde jeg tenkt på det og grudd meg hver dag i 4 år, det høres veldig slitsomt ut...

TS

Anonymkode: 25d31...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har en gutt som blir ett år til våren. Lurer sånn på hvor lenge vi bør vente til vi får nr. 2. Hva er den perfekte avstanden? Jeg vokste selv opp med en bror som var i underkant av 2 år eldre enn meg og vi kranglet absolutt hele tiden. Tror det var fordi jeg som jente "tok han igjen" på en del ting, vi konkurrerte alltid. Jeg tenker kanskje at vi burde vente litt og ha i alle fall 3 år i mellom? I tilfelle det blir jente. 

Samtidig så hatet jeg vert sekund av det å være gravid og fødselen var helt hælvete, så jeg vet jo at jeg kommer til å gå og grue meg hele tiden helt til jeg er gravid igjen, og det gjør at jeg egentlig har lyst til å begynne prøvingen nå når mini er ett år. Bare bite tennene sammen og bli ferdig med det sånn at vi kan få starte livet vårt. 

Hva tenker dere?  

Anonymkode: 25d31...5ee

Vi har 3 barn, 11 og 11,5 mnd mellomrom mellom. Slitsomt? Njaa, litt. Men ville glatt gjort det igjen. Er ikke fan av å strekke bleieperioden/småbarnsperioden over 10 år. Fort og gælig, så er vi ferdig med det. De er nå 6, 7 og 8 år. 3 jenter, lite krangling. Perfekt avstand mellom. Så kan de arve en god del etter hverandre før det blir gammelt og utdatert. Jeg grøsser med tanken på å sitte med en 7-8-åring, en 4 åring og en nyfødt. Som kunne vært tilfellet om vi hadde hatt 3-4 år mellom hver.

Anonymkode: 0ef0e...dff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 år 1mnd mellom mine helt perfekt! De er så avhengig av hverandre, leker sammen hele tiden så jeg får det jeg skal. Angrer ikke et sek, selvom det var beintøft med sv. ☺️

Anonymkode: 9ff15...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 2 år 1mnd mellom mine helt perfekt! De er så avhengig av hverandre, leker sammen hele tiden så jeg får det jeg skal. Angrer ikke et sek, selvom det var beintøft med sv. ☺️

Anonymkode: 9ff15...c7b

hvordan er kjønnssammensetningen ?

 

ts

Anonymkode: 25d31...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får vår andre nå, og da blir det 3,5 år mellom barna. Jeg er heller ikke glad i å gå gravid, men i tillegg var barseltiden med første såpass tung at jeg ikke klarte tanken på flere barn før det hadde gått en stund. 

For min del er jeg glad for at storebror er såpass stor at han klarer en del selv og skjønner mye. To tette hadde blitt for mye for meg, jeg var rett og slett ikke klar før nå, men der er vi jo forskjellige. Jeg kunne også grue meg ved tanken på et nytt svangerskap og en ny barseltid, men det var ikke så ille at jeg tenkte på det konstant. Nå er svangerskapet straks overstått (takk og pris) og jeg har en magefølelse på at barseltiden blir bedre denne gangen, så jeg gleder meg faktisk :) 

Anonymkode: 81cfd...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 mnd her. Yngste er ett halvt år. Var veldig tøft første månedene da jeg var hjemme med de begge hele tiden. Men så fikk eldste halv plass og ting ble lettere. Nå går det veldig fint siden de også er større. De har allerede masse glede av hverandre. Håper det bare blir mer. Angrer ikke! 

Anonymkode: 7b88a...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2.5 år her. Kunne jeg valgt på nytt ville jeg lagt på ett år. Det å gå gravid med ett så lite barn fra før var vanvittig tungt. Jeg merker også at eldste her ikke var helt klar. Hadde han vært ett år eldre hadde han nok forstått mer. Min yngste er 8 uker i morgen

Endret av Minlillelykke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en  bror som er 2 år eldre enn meg. Vi er bestevenner. Kjenner flere med samme aldersforskjell som har der på samme måte.

Har lest at 3 år er værst for barna psykologisk(mht. Sjalusi), men husker ikke hvor. Skal se om jeg finner det.

Anonymkode: 237a6...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er 3,5 når søsken kommer og det tror jeg blir helt perfekt. Jeg likte ikke gå gravid sist, men denne gangen er jeg faktisk mye mye mer kvalm enn forrige gang.. urk! Så jeg er glad jeg har en 3-åring nå og ikke en 1-2 åring, for han har vokst så utrolig mye på det siste året bare. Satser også på at vi får unna bleiebruk før neste baby kommer. Jeg var rett og slett ikke klar mentalt før nå heller. Graviditet og fødsel er virkelig ikke noe for meg :fnise: Skal ikke ha flere enn to barn. 

Anonymkode: 584a7...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 mnd her. Nå er jeg veldig glad vi ble fort ferdig med både svangerskap og baby. 

Anonymkode: c066b...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en  bror som er 2 år eldre enn meg. Vi er bestevenner. Kjenner flere med samme aldersforskjell som har der på samme måte.

Har lest at 3 år er værst for barna psykologisk(mht. Sjalusi), men husker ikke hvor. Skal se om jeg finner det.

Anonymkode: 237a6...945

Det er vel heller omvendt, at minst 3 år mellom er anbefalt. Har jeg i alle fall lest flere ganger 

Anonymkode: 584a7...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en  bror som er 2 år eldre enn meg. Vi er bestevenner. Kjenner flere med samme aldersforskjell som har der på samme måte.

Har lest at 3 år er værst for barna psykologisk(mht. Sjalusi), men husker ikke hvor. Skal se om jeg finner det.

Anonymkode: 237a6...945

Var dere venner som barn også? 

Jeg og broren min er gode venner i dag, altså. Men jeg kan seriøst ikke huske noe annet enn krangling i barndommen...

ts

Anonymkode: 25d31...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ca 2 år 1 mnd mellom her. Vi vil gjerne blir ferdig med spedbarnstiden og gleder oss til å ha større barn etterhvert :) bare å bli ferdig med den delen kjappest mulig syns vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...