Gå til innhold

Jeg har "nettopp" utviklet sterk hundeallergi. Men jeg har familiemedlemmer med hund.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff dette høres trasig ut. Jeg ville nok ha prøvd en litt mer forsiktig tilnærming til hund neste gang og ikke dratt på et flere timers langt besøk. 
Enda så glad jeg er i dyr, så vil jeg heller ha din allergi enn min. Jeg tåler ikke parfyme, noe som betyr at absolutt alle mennesker er en fare for meg. Og selv noen som har vasket seg med vanlig hårshampo gjør meg syk.
Ingen tabletter virker, alle blir sure på meg og synes jeg er håpløs. De nærmeste føler seg tvunget til å bruke parfymefritt, og jeg har mest lyst til å bure meg inne og ikke treffe noen. 
Hund skulle jeg klart å unngå. Ikke alle har hund og ikke alle drar det du er allergisk for inn i huset. Parfyme er bort i mot håpløst å unngå. Kan ikke en gang bli syk og havne på sykehus, om ikke personale er parfymerte så er de 90% andre som er der, det, Pasientene.

Anonymkode: a87a5...164

Er du under utredning på sykehus, da? Noen mener cellegift kan hjelpe.

Jeg har ikke bare hundeallergi, jeg har pollen- og matvareallergi også så vet hvordan det er å være begrenset, mildt sagt. Kan aldri spise noe ute, nær familie må lage egen mat til meg, eller så må jeg ta med, hvis de skal ha selskap. Det er ikke gøy.

Dessuten kan jeg aldri kose meg.. for tåler ingenting. Og nå tåler jeg ikke hund heller. Ikke alle har hund, men alle i familien har hund. Og jeg har et annet type kjæledyr, så hvis jeg skal til veterinæren får jeg vel allergi

Anonymkode: 9db30...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tar du allergimedisin før du skal besøke dem

Anonymkode: 46536...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du allergimedisin før du skal besøke dem

Anonymkode: 46536...f36

Ja, jeg gjør det. Men hvis du leser litt nøyere ser du at allergimedisinen ikke virker, for jeg går allerede på allergimedisin året rundt. Det er ikke noe "ekstra" jeg kan ta.

Anonymkode: 9db30...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du allergimedisin før du skal besøke dem

Anonymkode: 46536...f36

Lønner seg å lese litt mer enn overskriften før du slenger ut tidenes mest banale løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hactar skrev:

Lønner seg å lese litt mer enn overskriften før du slenger ut tidenes mest banale løsning. 

Den er ikke banal. Det er selvsagt

Anonymkode: 46536...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den er ikke banal. Det er selvsagt

Anonymkode: 46536...f36

Hva mener du?

Anonymkode: 9db30...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er ikke banal. Det er selvsagt

Anonymkode: 46536...f36

Grenser for hvor mange ganger man trenger å få det samme selvsagte rådet i samme tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å ta medisiner.

Er du sikker på at det er hunden du er allergisk for?

Hvis du ikke tåler hunden, håper jeg familien din ikke kvitter seg med deg, men hunden!

(Hunder skal egentlig bo ute, hvis den ikke tåler det er det ikke en hund, men en degenerert mink)

Anonymkode: 6f2af...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...