Gå til innhold

Bot ved kjøring med underkjent bil/bil med kjøreforbud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må snart til EU kontroll. Faren er der for å få kjøreforbud pga f.eks. rust. Hva skjer om jeg må kjøre meg selv hjem, men har såpass uflaks at politiet stopper meg i en dødsdømt bil? Hvordan blir boten?

Anonymkode: 23ac8...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den du bør frykte, er forsikringsselskapet ditt, hvis det skulle skje noe på veg hjem. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke kjøre deg selv hjem, nei. Du lar bilen stå, og tar taxi/kollektiv/blir hentet for å komme deg hjem. Så leier du bilhenger for å få bilen på verksted så de kan fikse den så den blir godkjent igjen. 

Anonymkode: a3b56...f35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen får såpass mange feil at den ikke blir EU-godkjent får du den ikke med deg

Anonymkode: 00147...943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis bilen får såpass mange feil at den ikke blir EU-godkjent får du den ikke med deg

Anonymkode: 00147...943

Feil. Du får med deg bilen selv om den ikke er EU-godkjent. Du kan vise bilen hele fire måneder før fristen slik at du har god tid på deg til å utbedre feila. Du får den derimot ikke med deg dersom den er så trafikkfarlig at den ikke har noe på veien å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sirah skrev:

Feil. Du får med deg bilen selv om den ikke er EU-godkjent. Du kan vise bilen hele fire måneder før fristen slik at du har god tid på deg til å utbedre feila. Du får den derimot ikke med deg dersom den er så trafikkfarlig at den ikke har noe på veien å gjøre. 

Var litt rask med å trykke send. Ja, får man 2'er feil kan man ta med bilen og den må vises igjen innen fristen. Men får du 3'er feil får du ikke bilen med deg. Så alt avhenger av hva slags feil bilen har :) 

Anonymkode: 00147...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var litt rask med å trykke send. Ja, får man 2'er feil kan man ta med bilen og den må vises igjen innen fristen. Men får du 3'er feil får du ikke bilen med deg. Så alt avhenger av hva slags feil bilen har :) 

Anonymkode: 00147...943

Det stemmer :) Hilsen hun som hadde bilen på EU for ikke så lenge siden og fikk den med seg hjem til tross for feil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt bil med kjøreforbud hjem før, men da var jeg yngre og ubekymret. Bor laaangt ut i gokk, så dette med kollektivtransport osv. var verdt litt humring fra min side. Nå går det rykter om at den nye lensmannen (fjernpolitireformen) kanskje får tips fra verkstedet umiddelbart, så det kan være en utfordring.

Anonymkode: 23ac8...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var litt rask med å trykke send. Ja, får man 2'er feil kan man ta med bilen og den må vises igjen innen fristen. Men får du 3'er feil får du ikke bilen med deg. Så alt avhenger av hva slags feil bilen har :) 

Anonymkode: 00147...943

Joda, verkstedet har ikke lov å holde igjen bilen. Vi sier til kunden at det er kjøreforbud på bilen, men vil kunden kjøre bilen kan vi ikke stoppe det..

Anonymkode: 0a74c...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, verkstedet har ikke lov å holde igjen bilen. Vi sier til kunden at det er kjøreforbud på bilen, men vil kunden kjøre bilen kan vi ikke stoppe det..

Anonymkode: 0a74c...cf1

Men dere kan sikkert ringe politiet om idioter kjører avgårde med livsfarlige biler? Gjør dere det? 

Anonymkode: 64f9a...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren min kjører ennå rundt med bil som skulle vært eu godkjent i mars 17, men han har ikke blitt tatt ennå

Anonymkode: b2282...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...