Gå til innhold

Kjæresten hatt ikke glemt gammel flamme


Gjest hmc

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt ‘verdens herligste’ Han er skilt etter 20 år og jeg møtte han ca 2 mnd etter at han flyttet ut. Vært sammen ca 6 mnd. Dette er en jeg vil dele livet med. Men, han har ikke kommer over sin første kjærlighet fra før han var gift. Han har nevnt henne flere ganger, men hun bor i utlandet så han tenker det ikke kan bli noe og sier han vil være sammen med meg, men har ikke sagt at han elsker meg. Merker at jeg blir litt stresset av tanken på at han tenker på sin gamle flamme. Hva ville dere gjort, la være å tenke på det. Prøve å ikke snakke mer om det - eller rett og slett oppfordre han til å oppsøke vedkommede for å finne ut av sine følelser. (Min første kjærlighet er død, men har geller aldri glemt han) tenker på f eks lady Diana som sa ‘vi var tre i forholdet’ og det viste seg å stemme. 

Endret av hmc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er sånn at han heller ville vært sammen med henne om han hadde kunnet, så har du nok funnet deg feil mann. 
Listen over mennesker man vil være kjæreste med bør være omtrent slik:

1: DEG
2: Hvem som helst, bare ikke eksen
3: Hvem som helst, bare ikke eksen
4: Hvem som helst, bare ikke eksen

Osv...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sammen med deg bare fordi han ikke kan være sammen med hu andre. Det hadde jeg ikke blitt med på. Jeg er ikke en «reserve» for noen. 

Anonymkode: 63e6a...c5e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer ikke en ektefelle du har hatt i 20 år etter 8 mnd.

Anonymkode: 661b2...9dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemmer ikke en ektefelle du har hatt i 20 år etter 8 mnd.

Anonymkode: 661b2...9dd

Det er ikke henne han tenker på, men kjæresten han hadde før henne, for 30 år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hmc skrev:

Det er ikke henne han tenker på, men kjæresten han hadde før henne, for 30 år siden..

Ok, hvorfor sier han dette til deg, som han er sammen med? Synes du selv dette høres bra ut?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, hmc skrev:

Det er ikke henne han tenker på, men kjæresten han hadde før henne, for 30 år siden..

Men måten du presenterer det på får det til å fremstå sånn. Ser du ikke det?

Uansett, det å inngå et forhold til en mann to måneder etter at han går ut av et tyve år langt forhold er hasardiøst. Han er antageligvis i sorg og krise. Den gamle flammen kan være den som tar rollen som uoppnåelig drøm. 

Anonymkode: f0368...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fillerista

Dere har vært sammen i 6 mnd. Det er 8 mnd siden han flytta ut. Følelsesmessig har han ikke landet og det er ikke rart at en gammel eks dukker opp da. Vent to år og hør med han igjen.

Det sunneste forholdet jeg vet om er mellom min beste kompis og ei dame som det første halvåret omtalte eksen (også han i utlandet) som sin livs kjærlighet. Det gjør hun ikke nå lengre, for å si det sånn.

Endret av Fillerista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han forteller deg dette og heller ikke kan slippe det, er jeg redd du er en rebound etter ekteskapet. Du er en han kan betro sine sorger til. Han lengter nok etter det han hadde med den første kjærligheten fordi gamle minner ofte er rosenrøde. Jeg tror jeg ville latt denne mannen være i fred en stund til han finner ut hva han vil. Han virker å være i sorg og mer i behov for trøst enn et nytt forhold så tidlig etter en skilsmisse. Beklager.

Anonymkode: c5acf...e4d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må finne seg selv, før man kan gå inn i et nytt forhold, uten problemer. Nå er sikkert hodet hans i et følelseskaos. De første mnd-året etter et langt samliv, må man finne seg selv på nytt, og lande. Synes det går for fort frem mellom dere, og det er naturlig at han ikke tenker på deg som en forpliktelse, men som en rebound eller samtalepartner - en redning og trygghet i denne perioden han har flyttet fra eksen. Jeg tror det er lurt at du trekker deg litt tilbake, fortell ham gjerne hvorfor, at han trenger å få litt tid for seg selv og finne ut hva han virkelig vil. 

Anonymkode: b19c8...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at han hadde samme problem under ekteskapet. Den tidligere flammen var kjærlighet og en fling, ekteskapet var forniftbasert (muligens). Sånn som i "Vår tid er nå" på NRK :P 

Anonymkode: 40662...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men slik du beskriver dette kan det høres ut som han bruker deg som en «rebound». 

Anonymkode: 768a8...c06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 10.13, Inkognito A skrev:

Dere har vært sammen i 6 mnd. Det er 8 mnd siden han flytta ut. Følelsesmessig har han ikke landet og det er ikke rart at en gammel eks dukker opp da. Vent to år og hør med han igjen.

Det sunneste forholdet jeg vet om er mellom min beste kompis og ei dame som det første halvåret omtalte eksen (også han i utlandet) som sin livs kjærlighet. Det gjør hun ikke nå lengre, for å si det sånn.

Velger å tro deg, oppmuntrende svar. Vi har trukket ‘kjærestekort’ med vanskelige spørsmål. Derfor har denne eksen blitt snakket om. Skal spørre han om to år.. tror det kan bli oss for fremtiden. Alt ligger til rette, verdier, sex, vi er ærlige og har mange like interesser. Og vi sender daglige kjærlige meldinger og sees ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.1.2018 den 10.07, hmc skrev:

Det er ikke henne han tenker på, men kjæresten han hadde før henne, for 30 år siden..

Så han var gift mens han fremdeles elsket en annen.... 30 år etterpå tenker han på henne. Jeg hadde ikke funnet meg i å være en reserve

Anonymkode: d651a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 9.40, hmc skrev:

tenker på f eks lady Diana som sa ‘vi var tre i forholdet’ og det viste seg å stemme. 

(Diana forsøkte bare å vri opinionen over på sin side. De var flere enn tre i forholdet, for å si det slik.)

Anonymkode: 6ad8c...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 9.47, DonaldDuck skrev:

Om det er sånn at han heller ville vært sammen med henne om han hadde kunnet, så har du nok funnet deg feil mann. 
Listen over mennesker man vil være kjæreste med bør være omtrent slik:

1: DEG
2: Hvem som helst, bare ikke eksen
3: Hvem som helst, bare ikke eksen
4: Hvem som helst, bare ikke eksen

Osv...

Dette er en veldig idealistisk og naiv måte å se det på for mennesker som er kommet et stykke på sin livsvei. Tenk deg om, det er mange som ikke får sin "store kjærlighet", men likevel lever godt og fyllestgjørende med sin nummer to.

Anonymkode: 6ad8c...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en veldig idealistisk og naiv måte å se det på for mennesker som er kommet et stykke på sin livsvei. Tenk deg om, det er mange som ikke får sin "store kjærlighet", men likevel lever godt og fyllestgjørende med sin nummer to.

Anonymkode: 6ad8c...052

Jeg innrømmer at jeg er en idèalist ja. Men hvorfor skal man slå seg til ro med å være sammen med noen som egentlig heller vil være sammen med en annen? Om det ikke hadde plaget henne hadde det jo vært greit. 

Men det er vel relativt idealistisk å si at det er naivt å tro man kan finne kjærligheten også? Og kanskje litt naivt...

Endret av DonaldDuck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en veldig idealistisk og naiv måte å se det på for mennesker som er kommet et stykke på sin livsvei. Tenk deg om, det er mange som ikke får sin "store kjærlighet", men likevel lever godt og fyllestgjørende med sin nummer to.

Anonymkode: 6ad8c...052

Ja, og da glemmer de at deres store kjærlighet en gang var en annen. 

Anonymkode: b769d...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fillerista
25 minutter siden, DonaldDuck skrev:

Jeg innrømmer at jeg er en idèalist ja. Men hvorfor skal man slå seg til ro med å være sammen med noen som egentlig heller vil være sammen med en annen? Om det ikke hadde plaget henne hadde det jo vært greit. 

Men det er vel relativt idealistisk å si at det er naivt å tro man kan finne kjærligheten også? Og kanskje litt naivt...

Fordi man risikerer å selv bli den som ikke fikk sin store kjærlighet?

Endret av Fillerista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Inkognito A said:

Fordi man risikerer å selv bli den som ikke fikk sin store kjærlighet?

Om den man elsker, ikke elsker deg tilbake, så er det vel snarere snakk om ulykkelig kjærlighet. Kjærlighet som ikke er gjensidig oppleves ikke godt. TS sier at kjæresten har sagt at han tenker at det ikke kan bli noen med hans gamle flamme, og derfor velger å bli værende. Han burde i det minste hatt nok respekt for henne til å ikke nevne dette. Så kunne hun levd lykkelig uvitende om at hun er nr 2. på hans liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...