Gå til innhold

Å ligge på gangen på sykehus


Gjest N-Nøff

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får en slags indre frost, så for min del hjelper det ikke å kle på seg :( Det skal ikke være lett, å være innlagt på sykehus. I den perfekte verden hadde alle fått enerom, alltid :P Nei, og dette i Norge! :frkk:

Anonymkode: 1eb1d...eaf

Haha, enig med deg i grunn!:5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ligget på gangen og fått nødvendig hjelp. Ikke ideelt, men hovedsaken var jeg fikk hjelpen jeg trengte, og en omsorg man bare kan drømme om. Jeg forstår at man ikke skal godta å ligge på gangen hvis man er langtidspasient, eller pleiepasient på et sykehjem, men hvis man er inne i en kort periode, synes jeg man skal fokusere på det positive, at man faktisk får hjelp og behandling. Det er jo ikke slik at de plasserer deg på gangen av pur faenskap. Det er faktisk plassmangel som er årsaken.

Anonymkode: a8afa...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Jeg lå på et undersøkelsesrom/wc med en undersøkelsesbenk, en vask og et toalett inne på sist jeg var innlagt. Ingen vindu eller luftemuligheter.

Om ikke annet var det kort vei til do. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendigvis sykehusene som er for små. Det er legene som ikke sørger for å få pasientene hurtig nok utredet og behandlet så de blir friske. Hadde legene gjort jobben sin og ikke vært så udugelige, late og trege, hadde problemet med korridorpasienter og plassmangel med stor sannsynlighet blitt løst. Legene vet å utarme helsevesenet ved å kreve vanvittig høy lønn, men de gidder sjelden å yte det som trengs for at pasientene skal få optimal behandling.

Anonymkode: 3a80e...dbc

Hvor har du dette fra? Jeg er gift med en sykepleier, og 2 i familien er leger på sykehus. De springer på jobb. Ofte rekker de ikke å spise eller å gå på do i løpet av vakten. Og de går Aldr i av vakten på klokka.

Ikke klag på personalet. 

Anonymkode: d6adf...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 15.1.2018 den 9.59, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg for min del hadde sett at mesteparten av det som går til kunstnerlønn og kunst i det offentlige rom hadde gått til helsevesenet/skole i stedet, for eksempel... Her i byn har det gått med millioner til noen neonlys som ser ut som dårlig opphengt julepynt som blafrer forbi inni noen bybanetunneler. 

Anonymkode: 429e5...2e4

Jeg kunne laget bedre kunst mye billigere. Jeg så noe som så ut som en gammel plog, men var visstnok kunst i millionklassen. Det er lite kunst som fortjener og hete kunst. Søppel er mer betegnende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du dette fra? Jeg er gift med en sykepleier, og 2 i familien er leger på sykehus. De springer på jobb. Ofte rekker de ikke å spise eller å gå på do i løpet av vakten. Og de går Aldr i av vakten på klokka.

Ikke klag på personalet. 

Anonymkode: d6adf...d16

Leger og sykepleiere elsker å skryte av hvor hardt de jobber. Skrytet står likevel ikke i forhold til realitetene. Norske leger er blant de mest privilegerte leger på hele kloden. De tjener rått og gjør minimalt. I mange andre land er legenes arbeidstid mer enn det dobbelte enn norske legers arbeidsinnsats.

Anonymkode: 3a80e...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leger og sykepleiere elsker å skryte av hvor hardt de jobber. Skrytet står likevel ikke i forhold til realitetene. Norske leger er blant de mest privilegerte leger på hele kloden. De tjener rått og gjør minimalt. I mange andre land er legenes arbeidstid mer enn det dobbelte enn norske legers arbeidsinnsats.

Anonymkode: 3a80e...dbc

Det er jo bare positivt at arb belastningen er lavere her. En overarbeidet kirurg med alt for lite søvn er ikje en jeg ville blitt operert av...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...