Gå til innhold

Cb advanced fertilitetsmonitor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har startet med cb sin advanced fertilitetsmonitor som skal vise mine dager med høy sjangse for å bli gravid og dagen med eggløsning. 

Jeg har normalt sett hatt syklus på 36 dager. Vært prøver i 9 mnd. Hatt 2 sa, der siste var i oktober. Siden november har jeg hatt mensen i over laange perioder. Det vil si at når jeg er ferdig med mensen så begynner den igjen pga ny syklus. (skal til lege på torsdag) 

 

DET jeg lurer på er at jeg er på dag 8 i syklusen nå og og fikk høyt utslag på østrogen idag. Er det bare jeg som produserer unormalt høyt østrogen hele tiden eller er det faktisk straks eggløsning på gang? Syns det var fryktelig tidlig i syklusen, men den er jo på villspor akkurat nå tydeligvis. Skal selvsagt fortsette å teste fremover, men noen som har noe innspill? 

 

(er det ikke "dårlig" å ha høyt østrogen over lengre tid? Og er monitoren til å stole på?)

Anonymkode: e8477...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg viste høy i maaaaange dager med den monitoren. Ved utredning fant de ut at jeg ikke har EL av meg selv. Det høres ut som at syklusene dine er litt utenfor normalen (skal ikke ha mensen så lenge med så korte opphold), så jeg ville kanskje hørt med lege om en sjekk av hormonnivåene?

Jeg slo ut på EL selv om jeg da ikke hadde det, og også da hormonnivåene var litt i grenseland for EL på Letrozol. Så jeg stoler ikke helt på den. Men jeg bruker den for det, for å få en indikasjon på når EL er (har gode verdier nå på dobbel dose Letrozol). Så slipper jeg å tyde strekene selv.

Lykke til med prøvingen!

Anonymkode: 83240...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid etter 1pp med denne, så kan ikke si hvordan den fungerer over tid. Poenget mitt er at den første, kanskje noen påfølgende, syklusen vil den vise high mye før peak. Dette skal visst stabilisere seg, så det er normalt å få mange dager med high i starten. Jeg digga de, fant ut at EL var senere enn jeg trodde, så har trodd EL var på feil tidspunkt i 8 mnd før det og dermed ikke fått klaff 

Anonymkode: bedea...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tusen takk for svar. Jeg får ta tiden til hjelp å vente og se. Er spent på å se når/om eggløsning faktisk skjer. 

Anonymkode: e8477...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okei, tusen takk for svar. Jeg får ta tiden til hjelp å vente og se. Er spent på å se når/om eggløsning faktisk skjer. 

Anonymkode: e8477...555

Krysser fingrene for at den fungerer for deg, og åt spiren snart sitter. Forstår godt hvor frustrerende det er å vente på to streker 

Anonymkode: bedea...d9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...