Gå til innhold

Trening for nybegynnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :)Jeg skal begynne å trene ca 2 ganger i uken, men jeg vil starte rolig. Har vært på treningsstudio men der føler jeg meg utilpass fordi jeg ikke har særlig god kondis/styrke. Derfor har jeg lyst til å prøve å gå tur hver dag (går tur med vogn, og har en god del bratte bakker). Er dette en god start for å bare få komme igang? Eventuelt å ta seg noen joggeturer på kvelden. Samboeren min jobber borte og er hjemme torsdag til søndag, de er de eneste dagene jeg får tid til jogging uten vogn og en litt lengre økt.

Noen av dere som vil fortelle hvordan dere gikk fram med dette, som er/var i en slik situasjon?

Anonymkode: 0bfc7...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns hjemmetrening er et fint sted å starte hvis du ikke føler deg helt komfortabel på treningssenter. For noen som er utrent vil enkle øvelser med kroppsvekt være en effektiv måte å øve på teknikk og få effekt av treningen. Skal ikke påstå at jeg er noen nybegynner, men jeg likte treningsvideoene til Jillian Michaels fra biggest loser (søk opp på youtube). Den som heter 30 day shred er fin for nybegynnere, og du trenger ikke trene like ofte som hun anbefaler. Hele treningsøkta er unnagjort på 25-30 minutter

Anonymkode: a6800...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut hjemmetreningsøkter på YouTube. Finnes masse gode økter der som du kan gjennomføre med kroppsvekt og evt. minibands. Å gå/løpe er fint. Det viktigste er å finne noe du trives med. Jeg synes to ganger i uka høres ut som en god start. Det kan også være fint å være med på gruppetimer for å lære litt øvelser. Pt synes også noen er fint. Og husk at folk flest er opptatt av seg selv på treningssenteret. 

Anonymkode: 8a47f...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...