Gå til innhold

Får ikke de fattige i Norge kake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Leo skrev:

Det er ikke økt sukkeravgift på kaker. Heller ikke på sukkeret man bruker for evt. bake kake. På sjokolade utgjør økningen litt i overkant av 16 kroner pr. kilo. Man skal med andre ord spise veldig mye sjokolade før denne avgiften rammer enkeltpersoners økonomi. 

Poenget er ikke nødvendigvis enkeltavgifter i seg selv, men at de samlet sett har blitt økt rekordmye under den blåblå regjeringen som skilter med å være "for folk flest". 

https://e24.no/makro-og-politikk/siv-jensen/frp-siv-har-oekt-avgiftene-med-naer-4-milliarder/23932399

Altså stikk i strid med det man gikk til valg på. 

Anonymkode: c39ac...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er ikke nødvendigvis enkeltavgifter i seg selv, men at de samlet sett har blitt økt rekordmye under den blåblå regjeringen som skilter med å være "for folk flest". 

https://e24.no/makro-og-politikk/siv-jensen/frp-siv-har-oekt-avgiftene-med-naer-4-milliarder/23932399

Altså stikk i strid med det man gikk til valg på. 

Anonymkode: c39ac...f9d

Nei, men nå var dette en tråd om en enkeltavgift og hvis man først skal diskutere det så bør man ha korrekt informasjon. Og en blåblå regjering "for folk flest" er jo strengt tatt en selvmotsigelse... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Leo skrev:

Nei, men nå var dette en tråd om en enkeltavgift og hvis man først skal diskutere det så bør man ha korrekt informasjon. Og en blåblå regjering "for folk flest" er jo strengt tatt en selvmotsigelse... ;)

Jada, ser den. Men i sammenheng med alle andre avgifter, så blir også sukkeravgift ennå en sten til byrden. Jeg syntes ikke det er en bra utvikling, hverken når det gjelder sukkeravgiften i seg selv eller på generelt grunnlag. 

Anonymkode: c39ac...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste denne artikkelen om Solberg regjeringen. Er det slik at den regjeringen gjør dette i mot folk? 

«Verre enn Marie Antoinette, der altså. Erna Solbergs fattige skal ikke en gang få spise kake.»

De fattige i Norge får ikke kake? :sjokk: 

Er det mange her som må unngå eller ikke får kake etter at Høyreregjeringen kom til makta? Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 8ed9a...8cc

I helvete eller. Marie Antoinette sa aldri "la dem få kake" det er noe som ble sagt av den spanske prinsessen Marie Therese som var gift med Ludvig XIV på 1660 tallet.  

Beklager ordbruken men jeg er så dritt lei av at folk fremdels tror på disse mytene fra historien.

 

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

I helvete eller. Marie Antoinette sa aldri "la dem få kake" det er noe som ble sagt av den spanske prinsessen Marie Therese som var gift med Ludvig XIV på 1660 tallet.  

Beklager ordbruken men jeg er så dritt lei av at folk fremdels tror på disse mytene fra historien.

 

 Hvem bryr seg egentlig om hvem som kanskje sa hva om kake?

Anonymkode: 4817b...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Hvem bryr seg egentlig om hvem som kanskje sa hva om kake?

Anonymkode: 4817b...c58

Om du vil være historisk ignorant så er det ditt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har jo fortsatt råd til kake, men hadde bakt andre ting som varer lenger om jeg hadde sukker jeg kunne bruke. Eller kanskje jeg bare hadde brukt det som  strø over grøt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

 Om du vil være historisk ignorant så er det ditt problem. 

Ett lite sitat om kake, og så blir man regnet som ignorant....

Anonymkode: 4817b...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leo skrev:

Dette må du sette deg bedre inn i ;) Det blir ingen økning i avgiften på sukker og/eller sjokolade som inngår i produksjonen av bl.a. kaker.

 

 

Men hvorfor får ikke de fattige folkene i Norge kake? De kan ikke bestemme hvem som skal ha kake også. Seriøst? Dette blir helt nazi for meg, når de oppå alt annet de forsøker å bestemme nå skal bestemme over kakene også. Skjønner ingenting av de høyrepopulistene jeg. 

Anonymkode: 8ed9a...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leo skrev:

Nei, men nå var dette en tråd om en enkeltavgift og hvis man først skal diskutere det så bør man ha korrekt informasjon. Og en blåblå regjering "for folk flest" er jo strengt tatt en selvmotsigelse... ;)

Nei, er ikke det. 

Anonymkode: 8ed9a...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

I helvete eller. Marie Antoinette sa aldri "la dem få kake" det er noe som ble sagt av den spanske prinsessen Marie Therese som var gift med Ludvig XIV på 1660 tallet.  

Beklager ordbruken men jeg er så dritt lei av at folk fremdels tror på disse mytene fra historien.

 

Det er artikkelforfatteren som skrev det. 

Anonymkode: 8ed9a...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

I helvete eller. Marie Antoinette sa aldri "la dem få kake" det er noe som ble sagt av den spanske prinsessen Marie Therese som var gift med Ludvig XIV på 1660 tallet.  

Beklager ordbruken men jeg er så dritt lei av at folk fremdels tror på disse mytene fra historien.

 

Enig. Hvorfor i huleste tror folk rundt og tror at det var Marie Antoinette som sa det?

Anonymkode: 9e4d0...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet om høyreregjeringen virkelig mener dette? :vetikke: 

Anonymkode: 8ed9a...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Enig. Hvorfor i huleste tror folk rundt og tror at det var Marie Antoinette som sa det?

 Anonymkode: 9e4d0...4ef

 Hvem bryr seg egentlig om hva denne kjerringa skal ha sagt, eller ikke sagt? :ac:

Anonymkode: 4817b...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som vet om høyreregjeringen virkelig mener dette? :vetikke: 

Anonymkode: 8ed9a...8cc

Klart signal fra regjeringen om at sjokolade og brus skal bli et luksusgode for de rike og privilegerte.

Anonymkode: 17fcf...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klart signal fra regjeringen om at sjokolade og brus skal bli et luksusgode for de rike og privilegerte.

Anonymkode: 17fcf...ef5

:hoho: 
Det der er helt nazi men ikke bare pga kake-nektingen deres, men sånn generelt sett hvordan dem er mot folk. Man ser jo at de vil ha hele kaken for seg selv. Minner meg om en sekt.  Kakesekten! :skratte:

Anonymkode: 8ed9a...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Klart signal fra regjeringen om at sjokolade og brus skal bli et luksusgode for de rike og privilegerte.

 Anonymkode: 17fcf...ef5

 Du få stikke til Sverige da vet du...

 :nissevink:

Anonymkode: 4817b...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste denne artikkelen om Solberg regjeringen. Er det slik at den regjeringen gjør dette i mot folk? 

«Verre enn Marie Antoinette, der altså. Erna Solbergs fattige skal ikke en gang få spise kake.»

De fattige i Norge får ikke kake? :sjokk: 

Er det mange her som må unngå eller ikke får kake etter at Høyreregjeringen kom til makta? Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 8ed9a...8cc

Det ironiske er at hun aldri sa det. Det er en myte. HAHAH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Calandria skrev:

Bare fint de har satt opp prisene, sukker er gift for kroppen.

Ikke for alle. For noen er sukker godt, noe man kan unne seg etter en tøff uke. 

Noen tar seg en øl, jeg tar meg, bokstavelig talt, en bolle. Eller to. 

De to bollene jeg spiser på lørdag kan bety "dette går greit", istedet for at jeg ligger på sofaen og griner fordi jeg har blitt allergisk mot "det også", og føler at livet mitt utelukkende betyr lidelse. 

Anonymkode: 62680...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...