Gå til innhold

Sjokkerende islam-måling fra Tyskland


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Calandria said:

Det vet jeg, så du ikke at jeg skrev rasister i anførselstegn? Men om du sier noe negativt om islam eller muslimer blir du stempla rasist og høyreekstrem  med engang.

Ja du har et poeng der. Jeg tror det har med å gjøre at folk overfører negativiteten til alt som er ulikt. Så hvis man sier noe negativt om islam eller muslimer, og siden det er noe "fremmed", så antar en del folk at vedkommende sikkert har generelt dårlig menneskesyn. 

Anonymkode: e3b63...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får nok aldri en innrømmelse sånn fra de fleste om at "rasistene" hadde rett alikevel.

 

Det er isåfall svært sjelden.

 

Har dog hørt om 1 eller 2 saker hvor det har skjedd :) Men de fleste holder nok stillt om dette da det er for pinelig å innrømme sin tabbe.

Anonymkode: c940e...e4a

Neida, offentlig innrømmelse får vi aldri, men det holder at de innser det selv helt innerst i sjela :) Kanskje hjelper det mot holdningene mot ''rasistene'' så de slutter å slenge ordet mot alle og alt som de er uenige med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten en av tre muslimske elever i niende klasse kan tenke seg å kjempe for islam med livet som innsats. Mer enn hver fjerde elev foretrekker islams brutale straffemetoder overfor homoseksualitet og sex.

https://denkorteavis.dk/2018/rystende-afsloering-mere-end-hver-fjerde-muslimske-skoleelev-i-tyskland-mener-at-shariaen-er-bedre-end-tysk-lovgivning/

29,9 prosent kan tenke seg «selv å kjempe for islam og risikere livet mitt».

27,4 prosent er enig i denne påstanden: «Shariaens islamske lover, som blant annet straffer ekteskapsbrudd og homoseksualitet hardt, er mye bedre enn tyske lover.»

19,8 prosent sier: «Muslimer blir undertrykt verden over; de må gå til motstand med makt.»

18,6 prosent svarer ja på følgende utsagn: «Det er enhver muslims plikt å bekjempe de vantro og spre islam i hele verden.»

 

Eller kan en tolke tallene mer positivt, det er tross alt over 70 prosent som ikke mener sharia er bedre enn tyske lover?

Anonymkode: 146a0...d12

De får jo beskjed om å tenke at sånn skal det være og at dette er det man skal mene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Calandria skrev:

Denne målingen viser bare at vi "rasister" har rett nok en gang.

Denne målingen viser bare at elevene sier nøyaktig det de har fått beskjed om å svare på sånne spørsmål. Det er dette de har lært at det er akseptabelt å svare.

Det betyr ikke at det er dette de vil komme til å gjøre i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Drizzt skrev:

Neida, offentlig innrømmelse får vi aldri, men det holder at de innser det selv helt innerst i sjela :) Kanskje hjelper det mot holdningene mot ''rasistene'' så de slutter å slenge ordet mot alle og alt som de er uenige med?

Det som hjelper er at muslimer vet selv, "innerst i sjela" at det de sier når de svarer på sånt er utopiske svar, men ikke nødvendigvis slik det er i virkeligheten.  Så kan "rasistene" mene hva de vil.

Det handler forresten ikke om rasisme, kan "rasistene" holde fast på. Å være muslim er ikke å tilhøre en menneskerase. Det "rasistene" gjør er å være samfunnskritiske og religionskritiske- og benytte seg av ytringsfriheten sin. Det er bare så trist at når kritikken kommer så fører det bare muslimer sterkere sammen i sine overbevisninger om at Vesten er på offensiven for å knekke dem...

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://twitter.com/PNN_Unleashed/status/952616391785570304

Og når dette er det som blir sendt på tv i Tyskland blir jeg enda mindre sjokkert. Jeg er MEGET sjokkert over dette videoklippet, men ikke av ditt HI.

Anonymkode: b253f...7bb

Politikstube.com, en mørkebrun ikke helt saklig kilde. Jeg bor i Tyskland og har aldri sett noe lignende på tv.

Anonymkode: 7e6e1...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Politikstube.com, en mørkebrun ikke helt saklig kilde. Jeg bor i Tyskland og har aldri sett noe lignende på tv.

Anonymkode: 7e6e1...725

Du får se på såpeserien Lindenstraße da.

Anonymkode: 350b9...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Politikstube.com, en mørkebrun ikke helt saklig kilde. Jeg bor i Tyskland og har aldri sett noe lignende på tv.

Anonymkode: 7e6e1...725

Jeg kom med en annen link lenger ned i tråden. Du får lese der i stedet da vet du. Selv om ikke du har sett det så betyr ikke det at det ikke går på tv. Nytt på nytt går på tv her i Norge, jeg har ikke sett det. Det går på tv likevel.

Anonymkode: b253f...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tøytigern skrev:

Det som hjelper er at muslimer vet selv, "innerst i sjela" at det de sier når de svarer på sånt er utopiske svar, men ikke nødvendigvis slik det er i virkeligheten.  Så kan "rasistene" mene hva de vil.

Det handler forresten ikke om rasisme, kan "rasistene" holde fast på. Å være muslim er ikke å tilhøre en menneskerase. Det "rasistene" gjør er å være samfunnskritiske og religionskritiske- og benytte seg av ytringsfriheten sin. Det er bare så trist at når kritikken kommer så fører det bare muslimer sterkere sammen i sine overbevisninger om at Vesten er på offensiven for å knekke dem...

Helt enig at islam er ingen rase, så rasismebeskyldningene er grunnløse. Derfor skriver jeg ''rasister''. Når jeg mener ekte rasister så skriver jeg det uten anførselstegn, men ekte rasister er det nesten ikke å finne i Norge, mens ''rasister'' er det mange av. Slutter meg til din definisjon av ''rasister'' her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...