Gå til innhold

Invitert på reunion, men føler jeg er for feit til å komme


aiba

Anbefalte innlegg

Da vi gikk ut av ungdomsskolen veide jeg 46-50 kg og nå 20 år senere veier jeg nesten 90. Føler meg for feit og mislykka til å møte opp. Så er jeg nok den eneste som er uføretrygdet også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt dobbelt så stor som jeg var da jeg gikk ut av tiende. Er uføretrygda. Har virkelig ikke oppnådd noen svære greier siden ungdomsskolen. Men likevel så valgte jeg å arrangere reunion. Var kjempegøy! Alle var bare skikkelig gira på å se hverandre igjen, god stemning hele kvelden og alle pratet med alle. Jeg sier gå!

Anonymkode: 848bb...de6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om 20 år! Skal love deg at du ikke vil være alene om å ha gått opp noen kilo eller om å være ufør. Stæsj deg opp og dra, tenk at du skal ha det artig! Verre å angre i ettertid på at du ikke ble med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke å dra om dette trykker deg såpass mye ned. Det er vel lite sannsynlig at du er den eneste som har lagt på deg siden ungdomsskolen, og at du er den eneste som er uføretrygdet. Du kan jo snoke på facebooken til de gamle klassekameratene dine og se hvordan det ligger an, selv om sosiale medier ikke akkurat er stedet for et blikk inn i virkeligheten. Jeg vil jo helst si til deg at du skal bare drite i hva andre måtte mene og tenke, mest sannsynlig bryr de seg ikke så mye om deg og ditt, folk pleier å være mer opptatt av seg selv. Og det er vel mange der du ikke kommer til å se igjen, så hvorfor ikke dra og så kan du heller dra hjem igjen om det ikke var noe særlig likevel. Det er nok vanlig å føle seg litt nervøs som du gjør nå, hva om alle andre er kjempe suksessfulle liksom, men det er de nok ikke. De er nok helt ordinære mennesker akkurat som deg.

Anonymkode: 86251...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terence

Man skal alltid følge magefølelsen sin. Det har jeg lært av inspirerende ordtak postet av kloke kvinner på sosiale medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Først av alt: Har du lyst å dra? Hvis man ser vekk i fra at du er "for feit", har DU lyst til å dra på reunion? 

Spoiler

Hvis JA, så dra! Ikke la vekta være noe som hindrer deg!

Og jeg vet ikke, kanskje dette kan være et vendepunkt? Kanskje dette kan gi deg litt ekstra drivkraft til å prøve på nytt å gå ned i vekt? Det er ikke noe godt å ikke ha det bra med seg selv, og å skamme seg over seg selv og kroppen sin. Uansett hjelper fysisk aktivitet med å føle seg bra med seg selv, uavhengig av effekten det har på vekten og utseendet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gruet meg også til reunion fordi jeg var midt i studiepause. Har veldig private grunner til å ha pause, så ville ikke gå inn åp det med folk jeg ikke har sett på evigheter...

 

Men... Ingen spurte og gravde om detaljer og det var flere som ikke var der de opprinnelig hadde tenkt de skulle være i livet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love deg at det er mange andre som har est ut 20 kg siden dere gikk ut! 

Anonymkode: d3f37...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 1.43, aGirl skrev:

Det er snakk om 20 år! Skal love deg at du ikke vil være alene om å ha gått opp noen kilo eller om å være ufør. Stæsj deg opp og dra, tenk at du skal ha det artig! Verre å angre i ettertid på at du ikke ble med.

Nemlig! Halvparten veier dobbelt så mye som for 20 år siden! Lev litt nå! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro ikke på min reunion i sommer fordi jeg også følte meg for feit.. og mitt livs kjærlighet fra videregående skulle være der.. og jeg vet ikke.. jeg var bare redd... men vet du? jeg angret ikke.. og når jeg ser tilbake på det nå ser jeg jo at jeg overhodet ikke var feit.. NÅ derimot, gravid og med bekkenløsning.. haha.. men dra om du VIL, og hvis du ikke vil så dropper du:) 

Anonymkode: 493fa...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Har skippet x antall slike reunions selv av diverse grunner. Om det føles mer stress å dra enn å ka være, så drit i hele greine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken
På 15.1.2018 den 1.37, aiba skrev:

Da vi gikk ut av ungdomsskolen veide jeg 46-50 kg og nå 20 år senere veier jeg nesten 90. Føler meg for feit og mislykka til å møte opp. Så er jeg nok den eneste som er uføretrygdet også

Første som slår meg er at du ikke er fornøyd med deg selv fordi du mener du er feit. Hva med å gjøre noe med det om det hemmer deg i hverdagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HanenIFlokken skrev:

Første som slår meg er at du ikke er fornøyd med deg selv fordi du mener du er feit. Hva med å gjøre noe med det om det hemmer deg i hverdagen? :)

Trener med PT og lager sunn mat fra bunnen av, rekker ikke bli 50 kg til slutten av mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første som slo meg på siste reunion jeg var på, var hvor gamle alle hadde blitt. Ikke jeg, selvsagt... Hadde et nytt fint antrekk som jeg følte meg vel med. Men kunne lite om å kle meg, så det var ikke spesielt heldig. Heller ikke at hun dumme blonde og lubne jenta jeg stort sett var i klammeri med gjennom hele videregående, i etterkant sendt meg invitasjon til Grete Roede-kurs som hun skulle holde. Faen! Men jeg hadde det gøy den kvelden, koste meg, gjenopptok bekjentskap og vennskap - og hadde det akkurat så dårlig som jeg fortjente dagen derpå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er reunion ene og alene et opplegg for å skryte av det man har oppnådd? Eller er det en sjanse til å se igjen mennesker du kanskje hadde en god tone med en gang i tiden?

Hadde ikke gått om jeg visste det ville bli framføring av meg selv og livet mitt som skulle karakteres

Anonymkode: df7c0...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Det første som slo meg på siste reunion jeg var på, var hvor gamle alle hadde blitt. Ikke jeg, selvsagt... Hadde et nytt fint antrekk som jeg følte meg vel med. Men kunne lite om å kle meg, så det var ikke spesielt heldig. Heller ikke at hun dumme blonde og lubne jenta jeg stort sett var i klammeri med gjennom hele videregående, i etterkant sendt meg invitasjon til Grete Roede-kurs som hun skulle holde. Faen! Men jeg hadde det gøy den kvelden, koste meg, gjenopptok bekjentskap og vennskap - og hadde det akkurat så dårlig som jeg fortjente dagen derpå...

Så frekt! Du får tenke at det ikke er noe galt med deg, men med henne... Normale mennesker gjør ikke slikt! noen vokser bare ikke opp...

Jeg var selv hun tykke, stygge, kvisete og upopulære jenta på skolen. Jeg gikk og angrer ikke. Jeg har blomstret utseendemessig og gått noe ned i vekt, men var på den tida fortsatt litt lubben. Har også fått god utdannelse. På en måte var det litt morsomt å dra dit, se mobberne og vise at de ikke vant :) Jeg er ikke stygg, jeg er ikke taper. Jeg er meg. Håper også at de skammer seg men hvem vet.

Ts, du gjør det du føler for. Hadde du hatt lyst til å dra om du var litt lettere, synes jeg at du skal dra :)

Anonymkode: decfe...d6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken
18 minutter siden, aiba skrev:

Trener med PT og lager sunn mat fra bunnen av, rekker ikke bli 50 kg til slutten av mars

Mente sånn generellt, ikke spesielt til denne anledningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Mente sånn generellt, ikke spesielt til denne anledningen :)

Ok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...