Gå til innhold

NRK-lisensen. Hvordan bør den være?


Matmonsen

Anbefalte innlegg

Man kunne sikkert nedjustet budsjettet til NRK.  Men viktig at vi har et alternativ til alle FrP-mediene som kun gir fake news og underholdning fra Hollywood. 

 

Anonymkode: 943e7...450

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
På 15.1.2018 den 12.09, T-Rex skrev:

Det er veldig enkelt å unngå NRK-lisensen: ikke ha TV. Da slipper du dessuten alt søppelet, og påvirkning fra amerikanske serier, som får kvinner til å tro at håndvesker og høyhælte sko er investeringsobjekter.

Det kan allikevel være kjekt med en stor skjerm til dataspill og filmer. Men da følger altså lisensnissen med på kjøpet, selv om man ikke en gang har muligheten til å se på tv kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kunne NRK overlate de store sportssendingene til de kommersielle kanalene. Fotball og langrenn og alt mulig. Men NRK bør likevel ha ansvar for å presentere bredden i idretten. 

Problemet er at hvis NRK bare skal drive med 'smale' nisjer vil NRK miste så mange seere at vi til slutt ikke har noen statskanal. Det ville være ille, synes jeg. Statskanalen skal borge for kvalitet og bredde i programtilbudet. Slow-food. 

Anonymkode: d5415...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Det kan allikevel være kjekt med en stor skjerm til dataspill og filmer. Men da følger altså lisensnissen med på kjøpet, selv om man ikke en gang har muligheten til å se på tv kanaler.

Man får kjøpt større skjermer uten antenneingang og heller ikke cam mulighet for kort til Rikstv.

Anonymkode: ff954...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK kunne finansiert seg selv som alle andre TV-kanaler. Gjerne gjennom reklame eller andre ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NRK lisensen kan dra til helvete. Den møkka kanalen kan legge inn betalingsportaler som andre kanaler har gjort. Og finansieres av de som ønsker å se på søppelet.

Vi betaler nok skatt som det er. Bakes den inn i skatten, vil alle som ikke ser TV, betale for noe de ikke bruker. 

De eneste som faktisk vil ha denne dritt kanalen, er de som jobber i NRK, og de gamle.

Anonymkode: 56e1c...9cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 2.53, Doge skrev:

Nemlig :Nikke:

Men, ja den burde vært justert etter folks inntekt. 

Det er faktisk ganske farlig å justere alt etter inntekt..

 det er det samme med barnetrygden.

Hvorfor? Jo fordi jo mer som er justert etter inntekt, jo mindre lønnsom blir det å jobbe! Det er faktisk veldig viktig at flere kostnader bare er like for alle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser aldri på NRK. Synes det er sure penger å betale. Forbanna dritt NRK lisens!!!

Anonymkode: 78d79...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.1.2018 at 1:14 AM, AnonymBruker said:

Det er usosialt at en enslig minstepensjonist betaler det samme som et par med samlet inntekt over millionen.

Det er enda mer usosialt at jeg som aldri ser fjernsyn, skal måtte finansiere verdiløs amerikansk søppelunderholdning. 
Den som setter pris på dette og med glede utsetter seg selv for statlig propaganda, de kan betale. Men ikke forsøk å tvinge oss som hater glåpekassa til å betale, dét er usosialt, det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg ser aldri på NRK. Synes det er sure penger å betale. Forbanna dritt NRK lisens!!!

 Anonymkode: 78d79...eeb

 Så kvitt deg med hele idiotboksen da vel!

 Problem løst...

Anonymkode: 36ed1...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 28.1.2018 den 21.02, AnonymBruker skrev:

Man får kjøpt større skjermer uten antenneingang og heller ikke cam mulighet for kort til Rikstv.

Anonymkode: ff954...a58

For en betydelig høyere pris, ja.

Endte opp med et rimelig 47" tv og fikk det plombert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NRK er søren ikke mye reklamefritt. Hver eneste gang det er en sending som er litt større enn Skavlan så er det tre "plakater" før programmet begynner. "Sendingen er sponset av... Skeidar møbler,  Jensens biffhus og Tante Trines strikk og pizza". 

Men jeg liker NRK. Ikke så mye det de sender på hovedkanalen, men appen bruker jeg hele tiden. Nettsidene syns jeg også er veldig gode, bra nyhetsdekning. 

Har ingen problemer med lisensen. Kanskje litt bakstreversk at den er knyttet til tv i huset, man bruker jo flere plattformer i dag. Kunne heller vært del av skatteseddelen, som nevnt av flere her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett trekk på 100 kr ekstra i mnd forcalle med inntekt over 250tusen.

Betaler ikke lisens i dag. Har plombert tv på tv-stua. Der de som vil kan se netflix, viaplay, hbo og sumo. Når NRK ikke kan betale for VM, OL, EM og lignende mesterskap, ser jeg heller ikke hvorfor jeg skal betale. Er kun derfor jeg hadde tv i utgangspunktet.

 

Anonymkode: 28a5d...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...