Gå til innhold

Liam Neeson i #metoo trøbbel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skuespilleren Liam Neeson sa at #metoo er en heksejakt på menn. Han snakket om dette i et intervju. Og blir nå beskyldt for "mansplaining" til kvinner. Og det må man aldri gjøre.

http://deadline.com/2018/01/liam-neeson-mansplains-hollywood-witch-hunt-irish-broadcaster-1202242497/

Anonymkode: ccbe6...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Metoo er en "nok er nok" grensesetting mot holdningene til menn som oppfører seg med seksuell trakassering eller kvinneundertrykkende holdninger. Det er ikke en heksejakt på menn. Menn som ikke har kvinneundertrykkende holdninger har ingen grunn til å føle at kampanjen retter seg mot de.

Dette beviser jo bare Liam Neeson sin kvinneundertrykkende holdning.

Anonymkode: 93fbb...88d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, men jeg føler da ikke at #meetoo er en heksejakt på meg og menn generellt. Det er meget bra at fokus blir satt på dette med seksuelle krenkelser som har vært en uting og enda er det i samfunnet vårt. 

Kanskje de menn som føler seg truet av #meetoo føler seg truffet og at de har noe å skjule, hvem vet?

Anonymkode: e2228...1c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er mann, men jeg føler da ikke at #meetoo er en heksejakt på meg og menn generellt. Det er meget bra at fokus blir satt på dette med seksuelle krenkelser som har vært en uting og enda er det i samfunnet vårt. 

Kanskje de menn som føler seg truet av #meetoo føler seg truffet og at de har noe å skjule, hvem vet?

Anonymkode: e2228...1c5

Det tror jeg også. På seg selv kjenner man andre, heter et ordtak. Tror det er noe i det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

liam er en utrolig smart fyr og jeg er så enig med ham. at noen her sier han undertrykker kvinner viser bare hvor hårsåre og krakile mange av dere kvinner fra hylekoret er . han undertrykker absolutt ikke kvinner og mange av meeto sakene er bare piss, hvor kvinner prøver å omgjøre bagateller over til kjempestore problemer . noe de virkelig ikke er. Meetoo startet greit med weinstein skandalen. etter det har det bare gått nedover og i dårligere kvalitet. til og med kvinner selv begynner å bli lei...." ååå han stirret på meg mens jeg rettet opp blusen min, jeg er så trakkasert " 

det er å lage storm i et vannglass, ingen som tar disse sakene seriøse lenger 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er mann, men jeg føler da ikke at #meetoo er en heksejakt på meg og menn generellt. Det er meget bra at fokus blir satt på dette med seksuelle krenkelser som har vært en uting og enda er det i samfunnet vårt. 

Kanskje de menn som føler seg truet av #meetoo føler seg truffet og at de har noe å skjule, hvem vet?

Anonymkode: e2228...1c5

En transemann? Menn som støtter dette hylekoret er en del av problemet.

Anonymkode: ccbe6...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, pewdiepie said:

liam er en utrolig smart fyr og jeg er så enig med ham. at noen her sier han undertrykker kvinner viser bare hvor hårsåre og krakile mange av dere kvinner fra hylekoret er . han undertrykker absolutt ikke kvinner og mange av meeto sakene er bare piss, hvor kvinner prøver å omgjøre bagateller over til kjempestore problemer . noe de virkelig ikke er. Meetoo startet greit med weinstein skandalen. etter det har det bare gått nedover og i dårligere kvalitet. til og med kvinner selv begynner å bli lei...." ååå han stirret på meg mens jeg rettet opp blusen min, jeg er så trakkasert " 

det er å lage storm i et vannglass, ingen som tar disse sakene seriøse lenger 

Helt enig. Og til slutt vil det være svært få, om noen, som bryr seg når en ekte sak komer.

Anonymkode: ccbe6...ee4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En transemann? Menn som støtter dette hylekoret er en del av problemet.

Anonymkode: ccbe6...ee4

Problemet er menns holdninger til kvinner når de hysjer ned dette, latterliggjør det, kaller det overdriving, forsvarer uakseptabel oppførsel eller bedriver uakseptabel oppførsel.

Man trenger ikke være transperson for å støtte #metoo, alle vettuge kvinner og menn støtter #metoo.

Det er skammelig at du har en holdning om at det er et hylekor og undertrykker viktigheten av grensesetting. Jeg lurer på om du ville sagt det samme til datteren din når hun kom hjem å fortalte at noen hadde holdt hun fast og klådd på hun. Du ville etter all sannsynlighet ikke sagt "slapp av, nå overdriver du", men som fedre flest ville du blitt sint og krevd å få vite hvem de var, og strammet de opp når du så de på lekeplassen eller i nabolaget igjen. Det er bare fryktelig synd at noen menn ikke bryr seg om kvinners trygghet med mindre det gjelder noen i deres egen familie. Det dere må innse er at dette handler om holdninger, og ved å bagatellisere at dette skjer mot andre kvinner så avler dere at dette blir akseptabelt å gjøre mot deres datter også.

 

Anonymkode: 93fbb...88d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, pewdiepie said:

liam er en utrolig smart fyr og jeg er så enig med ham. at noen her sier han undertrykker kvinner viser bare hvor hårsåre og krakile mange av dere kvinner fra hylekoret er . han undertrykker absolutt ikke kvinner og mange av meeto sakene er bare piss, hvor kvinner prøver å omgjøre bagateller over til kjempestore problemer . noe de virkelig ikke er. Meetoo startet greit med weinstein skandalen. etter det har det bare gått nedover og i dårligere kvalitet. til og med kvinner selv begynner å bli lei...." ååå han stirret på meg mens jeg rettet opp blusen min, jeg er så trakkasert

det er å lage storm i et vannglass, ingen som tar disse sakene seriøse lenger 

Nå er det jo ikke dette #meetoo handler om. De kvinnene som kaller slike ting for trakkasering støtter jeg ikke. Jeg støtter #meetoo kampanjen. Driter oppi hva enkelte sprø kjerringer sier, det finnes alltid noen syke mennesker.

Hvis du prøver å fokusere på hva #meetoo kampanjen er godt for også gir du litt faen i de få kvinnene som sier helt fjerne ting, så kommer du langt MR.

Anonymkode: e2228...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

En transemann? Menn som støtter dette hylekoret er en del av problemet.

Anonymkode: ccbe6...ee4

Hetro mann. Jeg har ingen behov for å påføre andre kvinner lidelse for å få tilfredstillt mitt eget seksuelle behov. Men er du meget dårlig utviklet mentalt, så er det mulig det er vanskelig å motstå fristelsen.

Anonymkode: e2228...1c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann, men jeg føler da ikke at #meetoo er en heksejakt på meg og menn generellt. Det er meget bra at fokus blir satt på dette med seksuelle krenkelser som har vært en uting og enda er det i samfunnet vårt. 

Kanskje de menn som føler seg truet av #meetoo føler seg truffet og at de har noe å skjule, hvem vet?

Anonymkode: e2228...1c5

Kanskje du burde lese deg opp på hvordan hekseprosessene foregikk? For det er nøyaktig likt. Annklager alene er nok til å dømme folk i den offentlige gapestokk.

Skremmende at så mange har slike holdninger. Dere har ikke lært av lynsjingene av svarte i USA, dere har ikke lært av hekseprosessene, dere har ikke lært av satanist hysteriet på 90 tallet, dere har ikke lært av bjugn saken.

Jeg håper inderlig at du og de med dine holdninger kommer til å bli rammet av mobben selv en gang.

Anonymkode: 5d06e...340

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje du burde lese deg opp på hvordan hekseprosessene foregikk? For det er nøyaktig likt. Annklager alene er nok til å dømme folk i den offentlige gapestokk.

Skremmende at så mange har slike holdninger. Dere har ikke lært av lynsjingene av svarte i USA, dere har ikke lært av hekseprosessene, dere har ikke lært av satanist hysteriet på 90 tallet, dere har ikke lært av bjugn saken.

Jeg håper inderlig at du og de med dine holdninger kommer til å bli rammet av mobben selv en gang.

Anonymkode: 5d06e...340

Hadde noen kvinne påstått at jeg hadde seksuellt trakkasert henne så hadde jeg smilt og ledd litt inni meg og synes synd på henne. For jeg vet jo at jeg ikke ville gjort det noengang. Værre med dem som driver med slikt, for de kan jo være redde for hva som skjer. Kanskje det er derfor du er redd for å bli anklaget, fordi du driver med seksuell trakkasering og er i en gråsone ofte nok til at du er bekymret over din egen mulighet til å styre deg selv?

Jeg stoler på at rettsvesenet i Norge ikke dømmer noen utifra noe en kvinne bare har sagt, men at det fremligges noe mer enn bare ord når man skal ta stilling til hvem som har rett i det som blir sagt.

Virker jo som du snakker om land hvor man ikke har et trygt og godt rettsvesen. Men i slike land er det neppe #meetoo kampanjen som er det værste :)

Anonymkode: e2228...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke ha noen sosialpolitisk agenda for å se at #metoo kampanjen lett kan utnyttes. Folk blir sagt opp jobber, og fjernet fra prosjekt på beskyldninger alene, det er da helt på sin plass å kritisere slikt. 

For å ta et helt fiktivt eksempel: 

La oss si at en resurssterk og innflytelsesrik person gir en kvinne en klem, slik som han sikkert gjør flere hundre ganger ila. året. Dette er noe han har gjort over mange år. 

Et par år senere, så dukker det opp en kvinne med en agenda, og sier at han tok henne på rumpa, når han ga henne denne klemmen. 

Dette er jo helt umulig å bevise, og det skal heller ikke mange flere til før saken er "avgjort". Dersom fyren har gitt klem til flere hundre, om ikke tusen kvinnfolk, og ofte er i media (politiker f.eks), så skal det bare 1% av disse kvinnene for å få han i rampelyset. 

I dag er alle parti, selskap, osv. så redde for slik publisitet, at de i hastverk heller fjerner de beskyldte, for å redusere risiko. 

Ja, det er en god sak for å få fram andre ofre, men det kan også brukes som et våpen.  

 

Anonymkode: 80527...6fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terence
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde noen kvinne påstått at jeg hadde seksuellt trakkasert henne så hadde jeg smilt og ledd litt inni meg og synes synd på henne. 

Anonymkode: e2228...1c5

Det er middelmådigheten din som snakker. Hadde du vært i en posisjon hvor ditt gode navn og rykte hadde noe som helst å si, ville du sett annerledes på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Terence said:

Det er middelmådigheten din som snakker. Hadde du vært i en posisjon hvor ditt gode navn og rykte hadde noe som helst å si, ville du sett annerledes på det. 

Jeg har ingenting å skjule kjære deg. Om noen ønsker å si at jeg har trakkasert dem så har jeg ingenting som trigger "piggene" mine fra å utløses i sinne. Vil heller synes synd på det individet som hevder noe som ikke er sant. 

Og til alle dere som av en eller annen grunn VET at saker blir avgjort på grunnlag av ingen beviser. Kan dere linke til saken så jeg kan lese om det? Men det er ikke dette #meetoo handler om, det handler om retten for kvinner å si ifra og det å få en lovlig og rettferdig dom utifra konkrete beviser og vitner.

Anonymkode: e2228...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Terence
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingenting å skjule kjære deg. Om noen ønsker å si at jeg har trakkasert dem så har jeg ingenting som trigger "piggene" mine fra å utløses i sinne. Vil heller synes synd på det individet som hevder noe som ikke er sant. 

Og til alle dere som av en eller annen grunn VET at saker blir avgjort på grunnlag av ingen beviser. Kan dere linke til saken så jeg kan lese om det? Men det er ikke dette #meetoo handler om, det handler om retten for kvinner å si ifra og det å få en lovlig og rettferdig dom utifra konkrete beviser og vitner.

Anonymkode: e2228...1c5

Hadde du f.eks. vært en kjent kunstner ville det så klart ha rammet ditt livsgrunnlag dersom noen urettvist gikk rundt og plaprer om at du hadde seksuelt trakassert eller voldtatt noen. Du har fått med deg at selve grunnprinsippet med #meeto-kampanjen er at den spilles ut i sosiale media, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingenting å skjule kjære deg. Om noen ønsker å si at jeg har trakkasert dem så har jeg ingenting som trigger "piggene" mine fra å utløses i sinne. Vil heller synes synd på det individet som hevder noe som ikke er sant. 

Og til alle dere som av en eller annen grunn VET at saker blir avgjort på grunnlag av ingen beviser. Kan dere linke til saken så jeg kan lese om det? Men det er ikke dette #meetoo handler om, det handler om retten for kvinner å si ifra og det å få en lovlig og rettferdig dom utifra konkrete beviser og vitner.

Anonymkode: e2228...1c5

I praksis handler det om at folk kan havne i offentlig gapestokk kun fordi noen sa noe stygt om deg. En bitter kvinne som ble avvist av en mann kan fint lyve om ham for å få hevn. Hvorfor er dét greit, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Finnes det ikke allerede en lengre tråd om dette, her på Kvinneguiden?

Anonymkode: ee098...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

 Finnes det ikke allerede en lengre tråd om dette, her på Kvinneguiden?

Anonymkode: ee098...5d7

Det er så mange menn som er i #metoo trøbbel så det er nok en av de andre sakene. Denne er ganske ny. 

Anonymkode: ccbe6...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...