Gå til innhold

Trenger noen synspunkt ang en mann jeg dater.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har møtt han i 1.5 mnd, snart 2 og jeg liker han. Problemet er at jeg hele tiden har vært open minded. Og jeg håper folk som svarer er det samme? 

Han og eksen har flere barn sammen. Ved brudd flyttet han i underetasje av huset. Sånn at barna skulle slippe å flytte. Bil og barn deler de likt på. Altså egentlig er de nesten som et par bare at de bor i hver sin etasje? Jeg vet de var gift, men han har ikke engang sagt noe om at de er separert før jeg så d på fb. 

Han har ikke sagt noe om når de skal flytte helt fra hverandre helt... Når jeg besøker han er jeg redd eksen og barna skal se meg på vei ned. Det ble altså slutt i fjor. Redd jeg er en mellomstasjon og at han plutselig går tilbake til eksen. 

Han sier han liker meg og at han savner meg. Han sa han er heldig som har meg i livet sitt. Men pga eksen greier jeg ikke 100% å engasjere meg følelsesmessig. Hvordan skal jeg ta dette opp? Kan jeg si det ikke kan bli mer seriøst om han ikke flytter helt ut? De færreste skilte par har da dette som en permanent løsning? 

Jeg liker han på alle måter. Til og med tenårings døtrene har fått med seg at han treffer meg. Men akkurat dette.. Ja, jeg vet ikke? Hvordan legge det frem? Jeg har barn selv fra før men kunne aldri bodd så lenge med eksen min. Vi praktiserte en slik løsning 6 mnd etter brudd. 

Håper på saklige svar og at ingen kaller meg dum. Jeg er kjemperedd for å bli såret. 

Anonymkode: 36f44...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nei. For et styr. Hadde ikke giddet. 

Anonymkode: 2b25f...daa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å nei. For et styr. Hadde ikke giddet. 

Anonymkode: 2b25f...daa

Lett å si. Men etter å ha møtt han mye er det ikke så lett å dumpe han heller. Vi har god kjemi og jeg tror vi hadde passet sammen 

Anonymkode: 36f44...c93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bare si på en fin måte at han må være 100 prosent ærlig.

 

 

Anonymkode: 8c658...2b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du bare skal spørre han rett ut. "Har du hatt med deg mange andre damer hjem til underetasjen? Hva syntes egentlig eksen din om det? Føler du det er greit selv eller prøver du å unngå det?  "
Personlig kunne jeg aldri ligget med en mann som bodde i samme hus som eksen, hadde ikke vært komfortabel der i det hele tatt og følt at jeg måtte snike meg inn... Jeg ville sagt til han at det var et problem for meg, og at jeg samtidig har forståelse for at det er en god løsning med tanke på barna, men at vi derfor ikke hadde noen fremtid sammen. Dette ville blitt trøblete på et eller annet tidspunkt uansett. Man kan jo ikke engang ha sex med stønning når både barn og eksen bor i huset, og tror man aldri ville følt seg helt velkommen heller.
Hvis barna er tenåringer nå så kan du jo spørre han om han ser for seg å flytte ut på et punkt, nå som barna begynner å bli mer selvstendige, og hvordan bosituasjon har ser for seg om et år, eller om det er fem år, eller om han ikke ser for seg å endre bosituasjonen sin..

Anonymkode: 29098...5a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38

Vanskelig situasjon. Jeg ville trodd på ham og at han ikke lyver til deg. Brudd med barn er helt sikkert vanskelig og han bor nok der han bor mest fordi det er praktisk. Jeg tror ikke det er så vanlig ved familiebrudd at man finner tilbake, og det er ikke sikkert det er kun opp til ham heller. 

Det er vanskelig å gi konkret råd i slike saker, jeg ville bare sett det an selv. Dere har tross alt bare møttes i 2 måneder foreløpig. Du er liksom ikke i posisjon til å stille ultimatum heller og dersom du faktisk har lyst til å bli sammen med ham så bør du ikke gjøre det heller.

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er redd du har rett, er han virkelig glad i deg flytter han ut og gir deg sitt beste, kan du ikke si det på en åpen vennlig måte, hvor grensene og tankene dine går? Veie dine ord?

Snakker av egen erfaring, at det ikke er lett å bryte ut av et mangeårig forhold. Det gjør virkelig noe med en. (Kan t.o.m ta opptil etpar år! Er gutt) Og her er det attpåtil barn som MÅ forholde seg til mor. 

Du bør i hvertfall få KLARE signaler på at han er ferdig (at han iķke snakker for mye om det osv)

Lykke til!! Stor klem fra meg ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 minutt siden, F S said:

Er redd du har rett, er han virkelig glad i deg flytter han ut og gir deg sitt beste,

Det er to måneder siden de møttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Det er to måneder siden de møttes.

Du har hjertens heeelt rett. ☺Veldig kort tid for sterke følelser, og 'større endringer'... desto vanskeligere for TS! Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Vanskelig situasjon. Jeg ville trodd på ham og at han ikke lyver til deg. Brudd med barn er helt sikkert vanskelig og han bor nok der han bor mest fordi det er praktisk. Jeg tror ikke det er så vanlig ved familiebrudd at man finner tilbake, og det er ikke sikkert det er kun opp til ham heller. 

Det er vanskelig å gi konkret råd i slike saker, jeg ville bare sett det an selv. Dere har tross alt bare møttes i 2 måneder foreløpig. Du er liksom ikke i posisjon til å stille ultimatum heller og dersom du faktisk har lyst til å bli sammen med ham så bør du ikke gjøre det heller.

Jeg tror at han liker meg. Og jeg vet han endte forholdet. Skal ikke stille ultimatum men vil jo gjerne få han til å forstå at de færreste damer ville godtatt en fyr som praktisk talt bor med eksen. 

Anonymkode: 36f44...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke godtatt det. Hadde nok ikke startet et forhold med han heller så lenge han bor der.

Anonymkode: 47eb1...4df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, F S skrev:

Du har hjertens heeelt rett. ☺Veldig kort tid for sterke følelser, og 'større endringer'... desto vanskeligere for TS! Uff...

Har ikke sterke følelser så tidlig. Men han er en kjempefin fyr jeg vil gi en sjanse. 

Jeg har datet i et år og han er første jeg faktisk kjenner kjemi med. Men klart. Vil han vente med å flytte fra eksen før han får ny samboer er det en dealbreaker. 

Anonymkode: 36f44...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke alle som lager så mye bråk ved et brudd å flytter over tid istedet for å ende opp med dialog igjennom: barnehage, skole, advokat osv. Synes ikke en slik separasjon høres så ille ut. Det er tross alt barna som lider i en skillsmisse.

Så spørsmålet mitt er: Kan ikke han komme til deg da? Hvis du er så redd for å bli hørt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hr. Aktiv skrev:

 

Det er ikke alle som lager så mye bråk ved et brudd å flytter over tid istedet for å ende opp med dialog igjennom: barnehage, skole, advokat osv. Synes ikke en slik separasjon høres så ille ut. Det er tross alt barna som lider i en skillsmisse.

Så spørsmålet mitt er: Kan ikke han komme til deg da? Hvis du er så redd for å bli hørt.

Han er her mye på kveldstid. Eldste barna er tenåringer og to er yngre. Så de største passer de yngste. 

Problemet er jo at jeg synes det er merkelig at de praktisk talt lever som en familie i hver sin etasje. I mine øyne er det ikke normalt. Er begge 100% single går det sikkert an. 

Anonymkode: 36f44...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sterke følelser så tidlig. Men han er en kjempefin fyr jeg vil gi en sjanse. 

Jeg har datet i et år og han er første jeg faktisk kjenner kjemi med. Men klart. Vil han vente med å flytte fra eksen før han får ny samboer er det en dealbreaker. 

Anonymkode: 36f44...c93

Ett år ut i forholdet ja (mimre mimre)... da var jeg i HIMMELEN og bryllupet nært forestående!! 😍❤

Det ER håp !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er her mye på kveldstid. Eldste barna er tenåringer og to er yngre. Så de største passer de yngste. 

Problemet er jo at jeg synes det er merkelig at de praktisk talt lever som en familie i hver sin etasje. I mine øyne er det ikke normalt. Er begge 100% single går det sikkert an. 

Anonymkode: 36f44...c93

Et senario jeg ser for meg er høy gjeld å lite inntekt slik at deling av bo å bilutgifter kommere begge til gode. De bor separat slik at trygdeordninger osv. er oppe å går. De har helt sikkert delt omsorg for barna noe jeg ihvertfall ser på som en kjempefordel sett ut fra barnas tilværelse. Det er mange fordeler her, men skal innrømme at det er de færreste som ville gått med på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Et senario jeg ser for meg er høy gjeld å lite inntekt slik at deling av bo å bilutgifter kommere begge til gode. De bor separat slik at trygdeordninger osv. er oppe å går. De har helt sikkert delt omsorg for barna noe jeg ihvertfall ser på som en kjempefordel sett ut fra barnas tilværelse. Det er mange fordeler her, men skal innrømme at det er de færreste som ville gått med på dette.

Lett for barna..men trygd når de deler hus? Tviler på det.

Men slik jeg forstår det er det for barna de gjør det. På en måte er det beundringsverdig han strekker seg såpass langt for ungene sine også. Betviler egentlig ikke at han liker meg. Jeg er mamma selv og ville gjort alt for barna mine. 

Ser liksom for meg en fremtid med han, men da må han nesten flytte ut. Men med 4 barn skjønner jeg det er nedtur å flytte fra hus til leilighet. Jeg er muligens kravstor 

Anonymkode: 36f44...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg synes dette virker veldig sært. Han burde forstå at hvis han skal gå videre i livet sitt med en annen dame kan han ikke bo under eksen sin. Jeg hadde virkelig ikke likt å være der når man vet at det er eksen man hører over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update.. Idag kjørte han eksen og babyen hennes på legetime. Babyen er ikke hans. Så de går tydeligvis et ganske bra forhold. Igrunn ikke feil akkurat det. Men vet ikke om jeg tør å involvere meg mer følelsesmessig før jeg vet om han i det minste er skilt snart... Hvis jeg spør om han har tid på dagen har han sjelden det. Selvom barna er i bhg og han har fri. Så jeg lurer på hva han gjør da. 

Anonymkode: 36f44...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen har nytt barn, med ny mann? Bor han der? Hvor lenge er det siden det ble slutt? Er økonomien hans så dårlig stilt at han må fortsette å bo med eksen og den nye familien hennes? Meget tafatt og spesielt.

Anonymkode: 731d8...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...