Gå til innhold

Flere "hunderasister" her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må føye til, selv med 20 års erfaring med hund, så det er hunderaser jeg kvier meg for. Tibetansk mastiff er en av de, så selv om jeg kunne tenke meg en slik hund på gården, så tror jeg den er for lite sosialisert med mennesker. Om 20 år er den kanskje kommet dit at den har avlært mye av de sterke vakt og vokt egenskaper og blitt mer familie hund. 

Anonymkode: f2232...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.1.2018 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at man elsker hunder, men enkelte raser takler du bare ikke og hvorfor? Hvilke raser liker du/misliker du?

jeg liker generelt hunder med stående ører. Schæfer, hunder som likner på ulv, collier osv. Pyreneerhunder og leonbergere er også veldig fine. 

Det verste jeg vet er stort sett jakthunder, som settere, drevere og beagles. De klarer bare ikke å se søte ut, derimot står de bare og ser dumme ut. De bjeffer etter alt og skal snuse på alt mulig. 

Anonymkode: 3f2de...87c

Jeg liker ikke raser som jeg er redd.

De kan være fine å se på på avstand men vil ikke ha de nær meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sorbus said:

Jeg så en engelsk dokumentar om ulovlige hunder og den rasen som biter flest i England er dachs. Men som en politimann sa, å bli bitt av en dachs går stort sett greit, men en pitbull har potensiale til å gjøre enorm skade. Og når det ofte er en viss type mennesker som trekkes mot denne rasen er legalisering livsfarlig.

Feil.

De aller fleste er helt normale oppegående familier som har disse hundene.   Spesielt mange barnefamilier, mange har andre hunder og katt.

Kan umulig være at det er så mange dårlige hundeeiere i Norge så nordmenn spesielt ikke klarer å sosialisere og å trene hunder??   Diskusjonen er over,  jeg har masse erfaring med spesielt disse hundene så BS  har ingen kredibilitet. Sorry.

Ps German Shepherd har kraftigere bitt.

 

 

 

Anonymkode: 57d79...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer, men hva er egentlig uvitenhet med det hun skrev?

Anonymkode: de926...597

Jeg vet at hunden blir slik dem blir oopdratt. Å være redd alle de hun ramser opp er så feil! Det spørs jo heller mer på eieren enn på hunden. Det forstår du vel? 

Anonymkode: 386ea...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 0.40, Fru Uperfekt skrev:

Jeg liker ikke raser som jeg er redd.

De kan være fine å se på på avstand men vil ikke ha de nær meg

Å være redd raser er kjempe merkelig!

Anonymkode: 386ea...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være redd raser er kjempe merkelig!

Anonymkode: 386ea...d20

Brent barn skyr ilden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

5a617aae3d510_ulvvsmop.thumb.jpg.5380ad0552f16d8cec7189363e1a8d3c.jpg

Anonymkode: 8d455...9ce

Huff,  det er virkelig tragisk 😭.  Pugs er kjempesøte de, men det er vondt å vite at de lider pga ondskapsfulle oppdrettere og de som kjøper. 

Anonymkode: 57d79...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er ikke rasist, men..." 😂

Jeg liker ikke bjeffete terriere, hunder uten nese, hunder uten pels, og mynder faktisk. Ellers så tror jeg jeg liker de fleste, men det kommer jo an på personlighet også selvsagt. Noen tisper er bare bitchy som fy, mens noen hannhunder vil bare humpe humpe og humpe.

Anonymkode: cfa06...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/15/2018 at 11:04 AM, Evilposelos said:

Alle små hunder. Rør-hunder og de med liten nese, får jeg vondt av, men virkelig misliker de andre.

Hva er en rør-hund? :P

Anonymkode: cfa06...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så stor fan av Siberian Husky. Husker en gang en Siberian Husky kom opp til huset mitt og var på vei til å drepe hannhunden min. Huskyen var aggresiv mot hannhunder og han ville drepe bikkja mi fordi den hadde fått alt for lite mosjon og trengte å få ut frustrasjonen. Så nei, ikke fan av disse ulvelignende hundene. Trengs isåfall en erfaren eier som gir den nok mosjon.

Anonymkode: a7dcf...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 22.31, ulven298 skrev:

Helt enig i det du skriver!!

finnes det hunder som ikke er lovlig i Norge? Hvorfor det?

Mange hunder er ulovlige fordi de regnes som farlige. En rekke mastiffer + ulvehunder. Har en bekjent som har klart å skaffe seg selv om de er forbudt. Det er idiotisk at Norge skal forby en rase bare fordi den er "skummel".  Da burde de forby Rottweiler og. Hadde de enda forbydd hunder pga klimaet de er skapt for. Huskyer hører ikke hjemme i Syden. 

Anonymkode: 3f2de...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16/01/2018 at 12:33 AM, Sorbus said:

Jeg så en engelsk dokumentar om ulovlige hunder og den rasen som biter flest i England er dachs. Men som en politimann sa, å bli bitt av en dachs går stort sett greit, men en pitbull har potensiale til å gjøre enorm skade. Og når det ofte er en viss type mennesker som trekkes mot denne rasen er legalisering livsfarlig.

Nå er jo dachs en av de mest populære rasene, så ikke egentlig rart om den statistisk sett biter mye. se heller på statistikk over dødelige hundeangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 16/01/2018 at 12:34 AM, AnonymBruker said:

Må føye til, selv med 20 års erfaring med hund, så det er hunderaser jeg kvier meg for. Tibetansk mastiff er en av de, så selv om jeg kunne tenke meg en slik hund på gården, så tror jeg den er for lite sosialisert med mennesker. Om 20 år er den kanskje kommet dit at den har avlært mye av de sterke vakt og vokt egenskaper og blitt mer familie hund. 

Anonymkode: f2232...6cd

Tibetansk mastiff er jo en vokterhund, og reservert av natur, syns det er grusomt hvordan kineserne nå er i gang med å ødelegge rasen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at mange er så imot mindre raser, hører flere sier at "det er ikke bikkjer, det er rotter", vel da har jeg verdens snilleste lille rotte, som er en perfekt familiehund og som passer VÅRE liv mye bedre, vi kan ikke ha en alaska husky nettopp fordi vi ikke løper 100 mil om dagen.

Anonymkode: 66a21...759

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke at mange er så imot mindre raser, hører flere sier at "det er ikke bikkjer, det er rotter", vel da har jeg verdens snilleste lille rotte, som er en perfekt familiehund og som passer VÅRE liv mye bedre, vi kan ikke ha en alaska husky nettopp fordi vi ikke løper 100 mil om dagen.

Anonymkode: 66a21...759

HELT ENIG!

De som klager på "små hunder" er vel de samme som skaffer seg en Husky, men bare tar den med ut for å tisse, og ikke gidder å gi den det livet de fortjener/trenger. 
Mange som klager på selskapshunder, men kjøper brukshund og behandler den som en sofabikkje.. Tragisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.1.2018 den 22.19, Becks98 skrev:

HELT ENIG!

De som klager på "små hunder" er vel de samme som skaffer seg en Husky, men bare tar den med ut for å tisse, og ikke gidder å gi den det livet de fortjener/trenger. 
Mange som klager på selskapshunder, men kjøper brukshund og behandler den som en sofabikkje.. Tragisk.

Jeg er jo ganske enig i det du skriver! Jeg har selv en søt liten Bichon Havanais...

Men tenker at man ikke kan se på at alle som har stor hund gjør dette. Jeg sier ikke at du mener at alle som har stor hund tenker sånn, men det virket litt sånn i det du skrev...

men helt enig i at man bør skaffe seg hunde rase etter hvilken hund man selv kan klare å gi et fullverdig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...