Gå til innhold

Flere "hunderasister" her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener at man elsker hunder, men enkelte raser takler du bare ikke og hvorfor? Hvilke raser liker du/misliker du?

jeg liker generelt hunder med stående ører. Schæfer, hunder som likner på ulv, collier osv. Pyreneerhunder og leonbergere er også veldig fine. 

Det verste jeg vet er stort sett jakthunder, som settere, drevere og beagles. De klarer bare ikke å se søte ut, derimot står de bare og ser dumme ut. De bjeffer etter alt og skal snuse på alt mulig. 

Anonymkode: 3f2de...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har motforestillinger mot de fleste små terrierraser, og de er det jo ganske mange av. De er jevnt over sta, bjeffete og lite sjarmerende. 

De hunderasene jeg liker best er store, alle sammen: irsk ulvehund og alaskan malamute er favorittene mine. De er ulike på mange måter, men har herlig gemytt og er hyggelige å være sammen med :) 

Anonymkode: 856fc...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle såkallte lap-dogs er patetiske. Får spesiellt vondt av å se mops og chiuaua.

Liker utseende til jakthunder som Spets og Svart Elghund..

Anonymkode: a3346...4b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle raser med flate neser som gir luftveisproblemer. Også andre vanskapte raser som har utstående øyne pga for liten hodeskalle, ikke plass til alle tennene pga for flat snute, må ta keisersnitt fordi de ikke kan føde på vanlig måte. Har også motforestillinger mot schæfere som er avlet med for lavt kryss, som gir hofteproblemer.

Jeg fatter ikke at noen som påstår at de er glade i dyr, støtter opp om slik næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sorbus said:

Alle raser med flate neser som gir luftveisproblemer. Også andre vanskapte raser som har utstående øyne pga for liten hodeskalle, ikke plass til alle tennene pga for flat snute, må ta keisersnitt fordi de ikke kan føde på vanlig måte. Har også motforestillinger mot schæfere som er avlet med for lavt kryss, som gir hofteproblemer.

Jeg fatter ikke at noen som påstår at de er glade i dyr, støtter opp om slik næring.

Samme som at folk påstår de liker mennesker men fortsatt kjøper klær fra billigkjeder.

Anonymkode: a864c...db8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra brachydactyle raser, som mops, eller fransk bulldog. De lider under særtrekkene sine, de ser stygge ut, og de hveser og snorker på en ekkel måte. Så liker jeg heller ikke tjukke hunder, mange raser lider under dette med at de skal ha "masse" i utstillingsringen, som feks labrador, rottweiler osv, men resultatet er at de blir bælfeite. Selv rigdeback, som egentlig er en atletisk rase har blitt ødelagt av dette. Prinsipielt liker jeg ingen raser med usunne avlsmål, men dette er altså verstingene. 

Har hatt en del negative opplevelser med andre småhunder, men der er det først og fremst eierene jeg er "rasist" mot. 

Det jeg liker er funksjonelle brukshunder med god fysikk, som feks sledehunder eller mynder. Liker også korthårete bullehunder, men veldig mange av disse rasene har blitt ødelagt med dårlig avl, dessverre, som feks bullterrier, sbt, boxer. Det er også skikkelig trist at de sunneste av disse rasene: amstaff og pitbull, har blitt forbudt. 

Anonymkode: d6759...2d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melis123

Ikke begeistret for sånne nakenhunder. Skikkelig ekle å ta på🙀 ellers er det mange raser jeg absolutt ikke kunne tenke meg å ha selv, men som jeg ikke direkte misliker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke store hunder, rett og slett fordi jeg er litt redd for dem. Liker best ulike typer av spaniel:)

Anonymkode: 996ca...ae1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes alle såkallte lap-dogs er patetiske. Får spesiellt vondt av å se mops og chiuaua.

Liker utseende til jakthunder som Spets og Svart Elghund..

Anonymkode: a3346...4b9

Chihuahua! De er jakthunder, i Mexico fanger de rotter. 

Anonymkode: 0e4cc...0c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle raser som ikke ser ut som hunder og masete hunder/raser.

Anonymkode: 37d22...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Alle raser som ikke ser ut som hunder og masete hunder/raser.

Anonymkode: 37d22...2c8

LIker jeg ikke altså.

Anonymkode: 37d22...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner er kvalm etter å lese folk som prater dritt om enkelte raser de ikke liker.

Har til dags dato ikke  truffet en hund jeg ikke liker.   Men jeg ser på forakt på de som kjøper raser de og oppdrettere har klart å knuse + de som også hoster opp møkk om blandingshunder.

Jeg elsker alle hunder , har selv 1 pitbull + pit/mastiff /cane corso mix og de er ved eksepsjonell god helse og det er for JÆKLI at de ikke er velkomne i Norge😣.

Jeg flytter ikke tilbake til Norge før de blir lovlige igjen, eventuelt til Sverige!

Anonymkode: 57d79...3af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke små hunder. Heller ikke begeistret for de hyperaktive rasene, som ikke klarer være i ro mer enn et halvt sekund av gangen. 

Anonymkode: 28002...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 3 hunderaser, Labrador retriver, Bullmastiff og strihåret Vorsteh. Tre veldig forskjellige raser, med sine særegne trekk.

Av de tre hunderasene så er det ingen som kan måle seg med Bullmastiffen, maken til god selskaps- og familiehund skal du lete lenge etter. Aldri noe tull med den. Etter dagens mosjon og lek så kom den inn, la seg tett inntil deg og ville bare være kompis, og få kos. 

Vorstehhunden er den mest som krever mest, den er konstant i jaktmodus, enten etter fugl, hare, katter eller mus...  

Anonymkode: f2232...6cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

LIker jeg ikke altså.

Anonymkode: 37d22...2c8

Hva er kriteriene dine for å ikke se ut som en hund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest N-Nøff

Jeg liker alle hunder som har en god mentalitet. Det er en rekke raser jeg ikke kunne tenkt meg selv, men føler ikke at det går under "hunderasisme". 

Det er kun pga mentaliteten at jeg ikke liker en hund. Har nesten ikke møtt en scæfer jeg har likt, unntaket er to stykker som jeg kan komme på. Liker stort sett ikke malamuter heller. Ikke huskyblandinger, og en i familien har til og med en sånn og den er helt på trynet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt 5 ulike hunder i oppveksten min. En av dem var en skikkelig blandingshund, typ gatemix! Den var den desidert smarteste, friskeste og roligste hunden. Det var også den som levde lengst. Lærte nye triks lett og var lydig og snill. 

Anonymkode: 996ca...ae1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

Det er mange hunderaser det aldri kunne falt meg inn å ha selv, men jeg syns de fleste hunder jeg møter er herlige på sitt vis. Om det er noe negativt ved dem, så er det omtrent alltid menneskenes feil og ikke hundens. Det er vi som avler frem og vi som må tilrettelegge for å bygge en balansert hund. 

Jeg tenker ofte at eiere av for eksempel mops eller andre ekstremavla raser er uvitende eller ignorante. Jeg syns synd på mopsene og mener de burde få slippe, men jeg syns likevel at de er kule dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, -Willow skrev:

Det er mange hunderaser det aldri kunne falt meg inn å ha selv, men jeg syns de fleste hunder jeg møter er herlige på sitt vis. Om det er noe negativt ved dem, så er det omtrent alltid menneskenes feil og ikke hundens. Det er vi som avler frem og vi som må tilrettelegge for å bygge en balansert hund. 

Jeg tenker ofte at eiere av for eksempel mops eller andre ekstremavla raser er uvitende eller ignorante. Jeg syns synd på mopsene og mener de burde få slippe, men jeg syns likevel at de er kule dyr. 

Enig! 

Anonymkode: bcf56...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...