Gå til innhold

Blir skikkelig nedstemt og får angst av dating


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir skremt av hvordan datingen er om dagen. Du treffer ikke folk så lett ellers, så har alt av nettdating som folk flest.Opplever at det er så følelsesløst og at folk ikke legger noe i kyss, kos, middager og samtaler. Dette var seriøst for 10 år siden. Da la man jo mer i sånn oppførsel. Da var det jo noe på gang. Nå betyr det nødvendigvis ingenting. Folk kommer og går inn og ut av livet mitt og hver gang jeg tror det er noe på gang, skal jeg ikke ta for gitt at fyren er av samme oppfatning og de får meg til å virke som en idiot som har misforstått. Ble lettet da jeg møtte en flott mann i et bryllup, mem etter mange dater faset det bare ut og fikk høre at han datet flere samtidig.Tinder er jo verst, men jeg vet jo at ordentlige folk bruker appen også. Synes det er noe riv ruskende galt med det mellommenneskelige nå. Har vært i kjelleren skikkelig 2 ganger fordi det er rene bruddet hver gang en person jeg har delt mye tid med, som jeg utvikler følelser for, bare forsvinner til neste eller ikke vet hva de vil. De få veldig seriøse fremstår nesten som tapere og blir i overkant desperate. De frir nesten på 1.date uten å kjenne meg. De virker til å være de med utseende i sin disfavør eller så har de barn fra før og null sosiale antenner. Det høres veldig overfladisk ut. Jeg ønsker ingen klyse og ingen modell, men noe normalt, sporty og en jeg synes er ok å se på. Disse finnes jo knapt og de 2 gangene jeg har fått til noe, så trekker de seg fordi de egentlig ikke ønsker noe seriøst til tross for at de viser det motsatte i flere måneder. Du skal heller ikke ha lov til å kreve svar, for da freaker de helt ut til tross for utallige dater. Jeg blir skikkelig lei. Vil nesten bare bestemme meg for å leve uten menn. Orker ikke flere nedturer. Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 48f81...99d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler det samme. Sa takk og farvel til datingsider og de jævla appene for noen uker siden, alt dreier seg bare om puling hele veien virker det som. Hele datingkulturen har gått over styr. Nå er jeg såpass "gammel" at håpet for å finne noen snart er ute for meg, men jeg tror faktisk jeg rett og slett har gitt opp på ordentlig nå. Hadde nok, til tross for at jeg ikke er lebisk, følt meg bedre i selskap med damer. Er så sliten og dritt lei at jeg ikke har ord.

Anonymkode: 1c369...b96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble til at jeg startet det nye året med å fjerne Tinder og fokusere på andre ting enn dating. Før eller senere må man stikke fingeren i jorda og spørre seg selv hvorfor man holder på med noe som bare ikke funker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg føler det også litt sånn som dette. Det er så overflatisk, og når man møter noen man liker - så er det hele usikkerheten ved at han kanskje dater noen andre (som viser seg å være bedre) samtidig. Det blir sagt at man ikke skal ta så lett på det, men jeg vil ikke ta så lett på følelsene mine. Får jo ofte følelser etter en stund, og blir lei meg og skuffet...

Har tidligere innsett at jeg sikkert blir alene resten av livet, men gir nå nettdating en sjanse igjen. Men kjenner at terskelen er lav for å gi det opp igjen. En vond hendelse til, så er jeg ute.

Synd det har blitt sånn som dette! Så vanskelig å treffe noen som man kan forplikte seg til. Det var mye enklere før. Nå blir det alt for mange valg og muligheter....

Anonymkode: e953a...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler alle mellommenneskelige relasjoner er blitt til giftige gjørmehull i vår tid og har så lav kvalitet at folk skades mer av dem, en de får ut av det. Det er ikke love å stille krav til andre og det er ikke lov å ha følelser. Og helt ærlig: jeg syns menn og måten de behandler kvinner på er mye av problemet. Likestilling opp i rompa mi: menn behandler kvinner verre enn noen gang før. 

Anonymkode: ed1f9...489

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler alle mellommenneskelige relasjoner er blitt til giftige gjørmehull i vår tid og har så lav kvalitet at folk skades mer av dem, en de får ut av det. Det er ikke love å stille krav til andre og det er ikke lov å ha følelser. Og helt ærlig: jeg syns menn og måten de behandler kvinner på er mye av problemet. Likestilling opp i rompa mi: menn behandler kvinner verre enn noen gang før. 

Anonymkode: ed1f9...489

 

En ting jeg har tenkt på: Før nettdating var det å vise interesse, og være litt "på" positivt. Nå blir man sett på som desperat hvis man er for mye på og viser for mye interesse. Når skal man egentlig vise at man er skikkelig forelsket i en person egentlig? 

 

Anonymkode: e953a...d22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fjernet og slettet det enda, men jeg er begynt å bli lei og jeg har ikke vært aktiv lenge engang. 

Jeg bare synes ikke at det fungerer særlig godt for meg. Det å sitte og sveipe gjennom profiler er bare så overfladisk. Jeg skal altså avgjøre om det er en mann for meg basert på et bilde og det lille han skriver om seg selv. Det blir bare så feil. På andre datingsider synes jeg også at det er vanskelig. 

Samtidig lurer jeg på hvor jeg da skal treffe noen, asosial som jeg er :P Men jeg ønsker ikke å treffe noen bare for å treffe noen. Da er det egentlig bedre å være alene, men mulig det går an å treffe noen andre steder og. Jeg vet ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en flott bror på 37 år som ønsker seg ei å være sammen med, men hans erfaring med nettdating er at damer ikke svarer han, og når de gjør det så går det bare i: hvordan går det? Bra. Ok .... ingen damer som skriver mer enn ett ord. 

Flott mann. Høy, slank, smart, liker å lage mat, trene, fjellturer, glad i dyr, fast jobb, god utdannelse, har egen leilighet, ønsker barn og familie(!). Hva ER det dere vil ha?

Anonymkode: f7a95...547

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir skremt av hvordan datingen er om dagen. Du treffer ikke folk så lett ellers, så har alt av nettdating som folk flest.Opplever at det er så følelsesløst og at folk ikke legger noe i kyss, kos, middager og samtaler. Dette var seriøst for 10 år siden. Da la man jo mer i sånn oppførsel. Da var det jo noe på gang. Nå betyr det nødvendigvis ingenting. Folk kommer og går inn og ut av livet mitt og hver gang jeg tror det er noe på gang, skal jeg ikke ta for gitt at fyren er av samme oppfatning og de får meg til å virke som en idiot som har misforstått. Ble lettet da jeg møtte en flott mann i et bryllup, mem etter mange dater faset det bare ut og fikk høre at han datet flere samtidig.Tinder er jo verst, men jeg vet jo at ordentlige folk bruker appen også. Synes det er noe riv ruskende galt med det mellommenneskelige nå. Har vært i kjelleren skikkelig 2 ganger fordi det er rene bruddet hver gang en person jeg har delt mye tid med, som jeg utvikler følelser for, bare forsvinner til neste eller ikke vet hva de vil. De få veldig seriøse fremstår nesten som tapere og blir i overkant desperate. De frir nesten på 1.date uten å kjenne meg. De virker til å være de med utseende i sin disfavør eller så har de barn fra før og null sosiale antenner. Det høres veldig overfladisk ut. Jeg ønsker ingen klyse og ingen modell, men noe normalt, sporty og en jeg synes er ok å se på. Disse finnes jo knapt og de 2 gangene jeg har fått til noe, så trekker de seg fordi de egentlig ikke ønsker noe seriøst til tross for at de viser det motsatte i flere måneder. Du skal heller ikke ha lov til å kreve svar, for da freaker de helt ut til tross for utallige dater. Jeg blir skikkelig lei. Vil nesten bare bestemme meg for å leve uten menn. Orker ikke flere nedturer. Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 48f81...99d

Jeg er i midten av 30-årene. Har aldri datet og har stortrivest med det. ( Vil ikke bli samboer eller få avkom så sikkert lettere for meg;)).

Synes faktisk nesten alltid at oppmerksomhet fra menn er kvelende og ubehagelig. Spesielt den som er utseendetrelatert og begriper ikke hvorfor dere trakter etter dette?

Ha det fint med deg selv først. Utnytt ditt potensialet.

Skaff deg flere lidenskapelige hobby sysler å være opptatt av.

Anonymkode: ccc78...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en flott bror på 37 år som ønsker seg ei å være sammen med, men hans erfaring med nettdating er at damer ikke svarer han, og når de gjør det så går det bare i: hvordan går det? Bra. Ok .... ingen damer som skriver mer enn ett ord. 

Flott mann. Høy, slank, smart, liker å lage mat, trene, fjellturer, glad i dyr, fast jobb, god utdannelse, har egen leilighet, ønsker barn og familie(!). Hva ER det dere vil ha?

Anonymkode: f7a95...547

 

Det er fordi han antagelig ikke har bilde hvor utseendet gjør at damer velger han. Og så er det mange som skriver med flere, og da blir det kort og lite noen ganger.. Plutselig har han flaks og treffer på en han får god kjemi med. Men han må nok pløye gjennom en stor mengde først. Det er ikke sånn at man treffer blink med den aller første.

Anonymkode: e953a...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler det samme. Sa takk og farvel til datingsider og de jævla appene for noen uker siden, alt dreier seg bare om puling hele veien virker det som. Hele datingkulturen har gått over styr. Nå er jeg såpass "gammel" at håpet for å finne noen snart er ute for meg, men jeg tror faktisk jeg rett og slett har gitt opp på ordentlig nå. Hadde nok, til tross for at jeg ikke er lebisk, følt meg bedre i selskap med damer. Er så sliten og dritt lei at jeg ikke har ord.

Anonymkode: 1c369...b96

Hvorfor må du på død og liv ha noen? Begriper det ikke! Dersom du ikke er kristen er det vel bare til å skaffe seg en yngre elsker til å dekke behov med( betale ham...som sugardating...så slipper du at han raskt drar t andre).

Vil du ha barn kan du adoptere.

Vil du ha menneskelig kontakt kan du vel henge med gutter/jenter på aseksuelt vis?

Vil du ha romantikk: Les bok, se film.

Anonymkode: ccc78...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en flott bror på 37 år som ønsker seg ei å være sammen med, men hans erfaring med nettdating er at damer ikke svarer han, og når de gjør det så går det bare i: hvordan går det? Bra. Ok .... ingen damer som skriver mer enn ett ord. 

Flott mann. Høy, slank, smart, liker å lage mat, trene, fjellturer, glad i dyr, fast jobb, god utdannelse, har egen leilighet, ønsker barn og familie(!). Hva ER det dere vil ha?

Anonymkode: f7a95...547

Det kan man spørre om tilbake også. Opplever at begge kjønn er like ille egentlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler alle mellommenneskelige relasjoner er blitt til giftige gjørmehull i vår tid og har så lav kvalitet at folk skades mer av dem, en de får ut av det. Det er ikke love å stille krav til andre og det er ikke lov å ha følelser. Og helt ærlig: jeg syns menn og måten de behandler kvinner på er mye av problemet. Likestilling opp i rompa mi: menn behandler kvinner verre enn noen gang før. 

Anonymkode: ed1f9...489

Ja. Da er jeg ikke helt på jordet. Synes også at kvinner kommer dårlig ut. Har aldri vært mer objektivisert noen sinne. Det å behandle kvinner med respekt er utdødd. Nå er det sånn " Er hun med på leken får hun tåle steken"  Du skal ikke vente for lenge med å ha sex for da gidder de ikke ( for det er jo bare sex-no big deal) Har du sex for tidlig kan du i alle fall ikke vite om du får noe telefon i morgen ( Hun var jo med på leken).  På Tinder er det lek i å matche med de mest attraktive og menn konkurrerer om de saftigste kjøttstykkene. Og deretter kan de skryte av erobringene. Det har nesten blitt tøft å være en drittsekk. Har du følelser så blir du i verste fall brukt fordi de vet at du er svak, så kan de nok en gang si ( men hun var med på leken). Du vinner søren meg ikke uansett. Det er en lek uten ærlig kommunikasjon / mangelfull kommunikasjon, sånn at man aldri kan vite hvor man står og spillereglene endres hurtig, for da kan de ghoste deg ( for hun var jo med på leke)

Anonymkode: 48f81...99d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Da er jeg ikke helt på jordet. Synes også at kvinner kommer dårlig ut. Har aldri vært mer objektivisert noen sinne. Det å behandle kvinner med respekt er utdødd. Nå er det sånn " Er hun med på leken får hun tåle steken"  Du skal ikke vente for lenge med å ha sex for da gidder de ikke ( for det er jo bare sex-no big deal) Har du sex for tidlig kan du i alle fall ikke vite om du får noe telefon i morgen ( Hun var jo med på leken).  På Tinder er det lek i å matche med de mest attraktive og menn konkurrerer om de saftigste kjøttstykkene. Og deretter kan de skryte av erobringene. Det har nesten blitt tøft å være en drittsekk. Har du følelser så blir du i verste fall brukt fordi de vet at du er svak, så kan de nok en gang si ( men hun var med på leken). Du vinner søren meg ikke uansett. Det er en lek uten ærlig kommunikasjon / mangelfull kommunikasjon, sånn at man aldri kan vite hvor man står og spillereglene endres hurtig, for da kan de ghoste deg ( for hun var jo med på leke)

Anonymkode: 48f81...99d

Er da like mange kvinner som bruker menn på Tinder, som omvendt.

Anonymkode: 351e5...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er da like mange kvinner som bruker menn på Tinder, som omvendt.

Anonymkode: 351e5...41d

 

Folk bruker hverandre. Og det blir overflatisk og ødelegger følelser. Dessverre en lang og kronglete vei for å finne kjærligheten.

 

Anonymkode: e953a...d22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du på død og liv ha noen? Begriper det ikke! Dersom du ikke er kristen er det vel bare til å skaffe seg en yngre elsker til å dekke behov med( betale ham...som sugardating...så slipper du at han raskt drar t andre).

Vil du ha barn kan du adoptere.

Vil du ha menneskelig kontakt kan du vel henge med gutter/jenter på aseksuelt vis?

Vil du ha romantikk: Les bok, se film.

Anonymkode: ccc78...266

Jeg har en yngre elsker, men jeg vil ha ekte kjærlighet. Det ligger jo i naturen å ville ha en partner, ser ikke hva som er så overraskende med det. Folk har forskjellige behov. Å skulle lese bok eller se film for å få "romantikk" inn i livet er for meg en helt absurd tanke. Men nå er det jo så inn å være kul, kald og selvstendig.

Anonymkode: 1c369...b96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en flott bror på 37 år som ønsker seg ei å være sammen med, men hans erfaring med nettdating er at damer ikke svarer han, og når de gjør det så går det bare i: hvordan går det? Bra. Ok .... ingen damer som skriver mer enn ett ord. 

Flott mann. Høy, slank, smart, liker å lage mat, trene, fjellturer, glad i dyr, fast jobb, god utdannelse, har egen leilighet, ønsker barn og familie(!). Hva ER det dere vil ha?

Anonymkode: f7a95...547

Ønsket å veie inn, hva som er galt her for min del: slank, fjelltur, trene 😅

Ser selv etter en litt mer sofagris som meg, ikke feil med en kveldstur, men blir ikke noe særlig mer bevegelse enn det her i gården. 

Men kan tro at profilbildet ikke er bra nok eller for bra. Mye ligger i bildet. Du må huske å smile, men ikke bruk noe proff ("shiny") bilde, da ser det heller ikke bra ut! 

Anonymkode: 0563b...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del har det gått i "meningsløse" dater, som i at jeg litt for mange ganger har truffet jenter jeg overhodet ikke har kjemi med. Det har jeg stort sett merket allerede etter første gang. For et par år siden var det riktignok ei jeg traff en gang nr 2. Men da vi skulle si ha det til hverandre kjente jeg i hele kroppen at vi hadde snakket "ferdig", og jeg var mentalt utladet. Tinder var den siste tiden bare tidsfordriv, noen sveip her og der. I tillegg til datene var det jo selvfølgelig de jeg pratet med, men som jeg aldri traff. Samtalen døde ut, og matchen ble borte. Jeg har jo skrevet tidligere her om sletting av matcher, men i fjor ga jeg blanke i det. Ikke at det hadde noen betydning, matchene forsvant uansett :P

Vi får se hva året bringer, man kan ikke spå fremtiden. Men alt av nettdating er pr nå terminert, og jeg gjør ikke noe aktivt fra min side på andre måter.

Endret av sjonkelrolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

For egen del har det gått i "meningsløse" dater, som i at jeg litt for mange ganger har truffet jenter jeg overhodet ikke har kjemi med. Det har jeg stort sett merket allerede etter første gang. For et par år siden var det riktignok ei jeg traff en gang nr 2. Men da vi skulle si ha det til hverandre kjente jeg i hele kroppen at vi hadde snakket "ferdig", og jeg var mentalt utladet. Tinder var den siste tiden bare tidsfordriv, noen sveip her og der. I tillegg til datene var det jo selvfølgelig de jeg pratet med, men som jeg aldri traff. Samtalen døde ut, og matchen ble borte. Jeg har jo skrevet tidligere her om sletting av matcher, men i fjor ga jeg blanke i det. Ikke at det hadde noen betydning, matchene forsvant uansett :P

Vi får se hva året bringer, man kan ikke spå fremtiden. Men alt av nettdating er pr nå terminert, og jeg gjør ikke noe aktivt fra min side på andre måter.

 

Jeg er ikke ts men svarer allikevel. Det er helt utrolig hvor mange som kjenner seg igjen i dette. Hvordan i all verden klarer noen å finne kjærligheten gjennom nettdating? Det virker jo helt umulig....

 

Anonymkode: e953a...d22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler det samme. Sa takk og farvel til datingsider og de jævla appene for noen uker siden, alt dreier seg bare om puling hele veien virker det som. Hele datingkulturen har gått over styr. Nå er jeg såpass "gammel" at håpet for å finne noen snart er ute for meg, men jeg tror faktisk jeg rett og slett har gitt opp på ordentlig nå. Hadde nok, til tross for at jeg ikke er lebisk, følt meg bedre i selskap med damer. Er så sliten og dritt lei at jeg ikke har ord.

Anonymkode: 1c369...b96

Amen! Som om jeg skulle skrevet det selv! 

Anonymkode: dec56...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...