Gå til innhold

Er resett.no en seriøs nettavis en kan stole på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Resett.no minner veldig om høyreorienterte medier. Det trenger ikke nødvendigvis avskrives som "fake news", men det er noe med vinklingen slike medier bruker som gir en ekkel smak i munnen. Nå er det ikke uvanlig av medier å velge side i enkeltsaker, men resett.no er nærmere document.no enn Klassekampen, for å si det sånn. Om du vil stole på dem eller ikke er helt opp til deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, mikrobe said:

Resett.no minner veldig om høyreorienterte medier. Det trenger ikke nødvendigvis avskrives som "fake news", men det er noe med vinklingen slike medier bruker som gir en ekkel smak i munnen. Nå er det ikke uvanlig av medier å velge side i enkeltsaker, men resett.no er nærmere document.no enn Klassekampen, for å si det sånn. Om du vil stole på dem eller ikke er helt opp til deg. 

Men er Klassekampen egentlig mer å stole på enn resett.no og document.no?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tja, klager du Dagbladet eller VG inn for PFU og PFU mener klagen er berettiget så retter Dagbladet og VG seg etter det.

Klager du resett inn for PFU så vil resett bare le av deg. Mener PFU at klagen er berettiget så vil resett le av dem også.

Det beviser at resett er en mer seriøs media, i og med at de ikke retter seg etter fakta men gjør som de selv vil.

Anonymkode: 2438c...586

Ja jøss, for du har klaget de inn for PFU før? Jeg tror ikke det er resett som som er useriøs her, men du.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er fake news og Norges svar på Breitbart.

Anonymkode: 42f18...db8

Jeg tror du kommer med litt fake news her selv, så du burde være forsiktig med å anklage andre for det.

Anonymkode: 0588d...2d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, freppedama skrev:

Men er Klassekampen egentlig mer å stole på enn resett.no og document.no?

Jeg personlig ville stolt mer på Klassekampen enn document.no, helt klart. Men det var ikke poenget mitt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jøss, for du har klaget de inn for PFU før? Jeg tror ikke det er resett som som er useriøs her, men du.

Anonymkode: 0588d...2d6

Takk for at du bekreftet poenget mitt! :nigo:

Anonymkode: 2438c...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis verden hadde basert seg på sunn fornuft så hadde vi trodd at jorda er flat og at sola og stjernene går rundt den.

Anonymkode: 41d53...76b

Neu, det er nok motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoler mer på Resett enn på f.eks VG, Dagbladet, Aftenposten osv.

Anonymkode: e799f...ce4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ta alt på resett for god fisk, men de er gode på å koble kilder som noen andre her sier. Blant annet har ingen aviser gått ut med navnet på statsråden fra Tromsø som er satt i varetekt, men resett har likevel klart å finne ut av hvem han er.

Anonymkode: fabff...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja, klager du Dagbladet eller VG inn for PFU og PFU mener klagen er berettiget så retter Dagbladet og VG seg etter det.

Klager du resett inn for PFU så vil resett bare le av deg. Mener PFU at klagen er berettiget så vil resett le av dem også.

Det beviser at resett er en mer seriøs media, i og med at de ikke retter seg etter fakta men gjør som de selv vil.

Anonymkode: 2438c...586

Har du linker til disse PFU sakene/dommene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er en naver med egne meninger og konpsirasjonsteorier som står bak siden og artiklene.
 

Anonymkode: 375dd...c8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, det er en naver med egne meninger og konpsirasjonsteorier som står bak siden og artiklene.
 

Anonymkode: 375dd...c8f

Helge Lurås er en høyt respektert samfunnsforsker, redaktør, offiser og sikkerhetspolitisk kommentator.

Anonymkode: 8a48f...c22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klager du resett inn for PFU så vil resett bare le av deg. Mener PFU at klagen er berettiget så vil resett le av dem også.

Kan du linke til noen PFU saker om resett? Eller sitter du bare her og fabulerer og lyver?

Anonymkode: 182b7...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Helge Lurås er en høyt respektert samfunnsforsker, redaktør, offiser og sikkerhetspolitisk kommentator.

Anonymkode: 8a48f...c22

Nei, det er han ikke. Det er ogsåderfor han må jobbe hos resett.no fordi ingen andre vil ha han. 

Han er kjent for å vær een som liker å synse og ikke tenker så mye på fakta. Derfor hadde han blant annet ingen problemer med å gi Al-Qaida skylden for 22.juli fordi han ikke så behover for å vente til man fant ut hvem det var før man kommenterte hvem som var skyldig. 

Anonymkode: 472af...657

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, Tibbie said:

Har ikke hørt om Resett før, men den ser troverdig ut. De følger Vær Varsom-plakaten, de har flere journalister og jeg synes ikke at noe på forsiden virker veldig ekstremt (som tulleaviser gjerne er kjent for). Sjekket ut facebookprofilen til redaktøren, og han virker som en ordentlig fyr med høyere utdanning. Noe høyreekstreme gjerne ikke har :P

Men kanskje jeg tar feil. Det er i hvert fall førsteinntrykket mitt.

Ja, det kan være man ikke kan dømme en avis utifra om redaktøren har oppgitt høyere utdanning i facebookprofilen sin. 

Anonymkode: 472af...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke ta alt på resett for god fisk, men de er gode på å koble kilder som noen andre her sier. Blant annet har ingen aviser gått ut med navnet på statsråden fra Tromsø som er satt i varetekt, men resett har likevel klart å finne ut av hvem han er.

Anonymkode: fabff...e8d

Alle medier visste da hvem personen var, men valgte å ikke gå ut med navnet. Dels for å skjerme familien habs, men mest fordi saken fortsatt var under sktiv etterforskning fra politiet, og da bør ikke identitet blåses på den måten, da det kan forkludre etterforskningen.

Anonymkode: f1af0...834

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha Resett publisert noe som beviselig er usant, så langt? I så fall hva?

Anonymkode: 53858...41f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Ha Resett publisert noe som beviselig er usant, så langt? I så fall hva?

Anonymkode: 53858...41f

Problemet er jo at det er vanskelig å vite. 

Om jeg forteller deg at jeg er advokat. Så aner du ikke om jeg lyver eller ikke. Du kan jo ikke bevise at jeg lyver. Men det betyr jo ikke at du kan stole på meg heller. 

Anonymkode: 472af...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at det er noen som ser litt fra høyresiden også. Vi blir jo hkernevasket av alle som er på venstresiden (VG, Dagbladet osv.). 

Kanskje ved å lese litt i begge og tenke litt selv. Får man vite sannheten?  

Det er uansett helt forferdelig og korrupt at aviser hjernevasker folk i Norge. Ved å kun vinkle nyheter til en politisk side. Eller skjule andre nyheter. Slik politisk propeganda hører hjemme i Sovjetunionen under den kalde krigen. 

En nyhetsformidler skal være nøytral og formidle nyheter. Ikke et politisk organ som hjernevasker folk! 

Jeg vil gi Resett litt mer tid. Før jeg stoler på den. 

Det er merkelig at den Skei Grande saken ikke ble trykket andre steder. Det ville jo vært meget lønnsom sladder, i disse tider da politikere rulles i tjære og fjær i sladderpressen (som ikke er bedre enn Se og Hør) for å være menneskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Husholdning1 skrev:

At man kan stole mer på Resett enn VG, Dagbladet, Aftenposten og andre etablerte er hevet over enhver tvil.

Enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at det er vanskelig å vite. 

Om jeg forteller deg at jeg er advokat. Så aner du ikke om jeg lyver eller ikke. Du kan jo ikke bevise at jeg lyver. Men det betyr jo ikke at du kan stole på meg heller. 

Anonymkode: 472af...657

Med tiden vil det vel komme fram om noe de har publisert er usant? Men altså intet så langt.

Anonymkode: 53858...41f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...