Gå til innhold

Jeg begynner å bli lei menn i kommentarfeltet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Trollkarlen skrev:

Tja, hvis det er sånn at skuespillerinner trekker mindre publikum enn skuespillere. Så er jo kvinner mindre verdt pga kjønnet sitt. Hva er løsningen? Tvinge folk til å betale for filmer med kvinnelig hovedrolle? :rolleyes: 

Man har da overhodet ikke noen større forventninger til at den vanlige mannen i gata skal begynne å synes det er like relevant med en kvinnelig hovedkarakter. Vi vet at kvinner synes det er ok å se filmer både med menn og kvinner i hovedrolle. Menn har større problemer med dette. Det er ikke egentlig kvinners tap at menn ikke vil se filmer med kvinnelige hovedroller. Det må kvinner innse, at det er mannens tap, det er han som eventuelt er biased. Kampen om å få den gemene hop til å se kvalitetsfilm, har mange som er filminteresserte gitt opp for lengst. I stedet blir det opprettet alternative kinoer, som f.eks i Oslo, eller det blir opprettet filmfestivaler. Man får gjøre som man lyster. Så kan vi filminteresserte se de filmer som er gode, om det så er mannlig eller kvinnelig hovedrolle.

Anonymkode: 773bc...c21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Spørsmålet er legitimt. Du valgte i stedet for å svare på det å komme med en usaklighet. Det fremstår som om du ble svar skyldig.

Morsomt hvordan du akkurat nå er i ferd med å illustrere nettopp hvorfor man kan bli "lei av menn i kommentarfeltet" :fnise:

Anonymkode: 75e96...eb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt hvordan du akkurat nå er i ferd med å illustrere nettopp hvorfor man kan bli "lei av menn i kommentarfeltet" :fnise:

Anonymkode: 75e96...eb8

At noen kvinner blir lei av menn i kommentarfeltet fordi de har valide poeng er ikke nytt for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Spørsmålet er legitimt. Du valgte i stedet for å svare på det å komme med en usaklighet. Det fremstår som om du ble svar skyldig.

Spørsmålet er i seg selv en usaklighet. For å finne en løsning må man først forstå det eventuelle problemet. Så stiller man spørsmålet deretter. Man står i full frihet til å la være å svare på et dumt spørsmål uten at det skal spekuleres i skyldighet på grunn av taushet. Jeg bruker heller ikke å svare når spørsmålene er for dumme. Så kan dere spekulere så mye dere vil. Jeg bryr meg ikke en pøk.

Anonymkode: 773bc...c21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er i seg selv en usaklighet. For å finne en løsning må man først forstå det eventuelle problemet. Så stiller man spørsmålet deretter. Man står i full frihet til å la være å svare på et dumt spørsmål uten at det skal spekuleres i skyldighet på grunn av taushet. Jeg bruker heller ikke å svare når spørsmålene er for dumme. Så kan dere spekulere så mye dere vil. Jeg bryr meg ikke en pøk.

Anonymkode: 773bc...c21

Spørsmålet er ikke usaklig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miklo Velka skrev:

Wahlberg har for øvrig trolig også penger på bok for modell- og musikerkarrierene sine, i tillegg til at han er medeier i et cricketlag og en restaurantkjede. Han tjener altså penger på mere enn på skuespillerkarrieren.

Men for all del, jeg aner virkelig ikke hvem av de som er mest kjent, for det er faktisk ikke en faktaopplysning som jeg så langt har sett at noen har målt, eller forsket på. Spekulere kan vi gjøre til vi blir både gule og grønne, men det interesserer meg ikke veldig mye.

 

jepp. han har nok tjent gode penger utenom også, men mesteparten kommer fra filmkarrieren :) han tjener vell 20 mill dolalr pr film tror jeg, de store filmene, det er jo allerede mer enn hennes networth:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har mennene entret kommentarfeltet også her. Da er det bare å hoppe av karusellen. SVOPP!

Anonymkode: 773bc...c21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har mennene entret kommentarfeltet også her.

Sjokkerende, med tanke på at dette er et offentlig diskusjonsforum på det åpne internett. :hakeslepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Trollkarlen skrev:

Tja, hvis det er sånn at skuespillerinner trekker mindre publikum enn skuespillere. Så er jo kvinner mindre verdt pga kjønnet sitt. Hva er løsningen? Tvinge folk til å betale for filmer med kvinnelig hovedrolle? :rolleyes: 

Og hvorfor trekker kvinnelige skuespiller mindre publikum enn menn? Fordi mannsjåvinismen regjerer!  En film kan da være like bra selvom den har kvinnelige skuespillere, men mannsjåvinistiske menn i patriarkatet verdsetter ikke kvalitetene, talentene og produksjonene , KUN fordi det er kvinner, det har med diskriminering og undertrykking av kjønnet å gjøre og ikke talent eller produksjonsresultat.

Anonymkode: e07b0...9b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, pewdiepie said:

han tjener vell 20 mill dolalr pr film tror jeg, de store filmene, det er jo allerede mer enn hennes networth:)

Ja, det er det. Godt observert. :P

Ellers så må jeg innrømme at jeg ikke lenger forstår hva poenget her er. De er begge gode og kjente skuespillere. Hvem av de som er best, eller mest kjent, bryr meg ikke veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

20 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Sjokkerende, med tanke på at dette er et offentlig diskusjonsforum på det åpne internett. :hakeslepp:

den var ikke ment til deg, du er jo en bra fyr :)

Anonymkode: 773bc...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvorfor trekker kvinnelige skuespiller mindre publikum enn menn? Fordi mannsjåvinismen regjerer!  En film kan da være like bra selvom den har kvinnelige skuespillere, men mannsjåvinistiske menn i patriarkatet verdsetter ikke kvalitetene, talentene og produksjonene , KUN fordi det er kvinner, det har med diskriminering og undertrykking av kjønnet å gjøre og ikke talent eller produksjonsresultat.

Anonymkode: e07b0...9b8

Noen menn trenger tydeligvis ikke engang å se filmen/serien før de dømmer den nord og ned hvis de vet at hovedrolleinnehaveren er kvinne.

Et eksempel her:

 

Anonymkode: ac0be...cdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvorfor trekker kvinnelige skuespiller mindre publikum enn menn? Fordi mannsjåvinismen regjerer!  En film kan da være like bra selvom den har kvinnelige skuespillere, men mannsjåvinistiske menn i patriarkatet verdsetter ikke kvalitetene, talentene og produksjonene , KUN fordi det er kvinner, det har med diskriminering og undertrykking av kjønnet å gjøre og ikke talent eller produksjonsresultat.

Anonymkode: e07b0...9b8

Folk liker og ikke liker det de vil. At kvinner trekker det korteste strået her er jo bare uheldig. Når det kommer til filmer med kvinnelige skuespillere i hovedrollen, så gjorde jo Wonder Woman det veldig bra. Kvinnelig regissør til og med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen menn trenger tydeligvis ikke engang å se filmen/serien før de dømmer den nord og ned hvis de vet at hovedrolleinnehaveren er kvinne.

Et eksempel her:

 

Anonymkode: ac0be...cdf

Noen ville vel reagert hvis Nancy Drew plutselig skulle blitt spilt av en mann også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor trekker kvinnelige skuespiller mindre publikum enn menn? Fordi mannsjåvinismen regjerer!  En film kan da være like bra selvom den har kvinnelige skuespillere, men mannsjåvinistiske menn i patriarkatet verdsetter ikke kvalitetene, talentene og produksjonene , KUN fordi det er kvinner, det har med diskriminering og undertrykking av kjønnet å gjøre og ikke talent eller produksjonsresultat.

Tror du på dette selv? Selv om 100% av verdens mannlige befolkning tenker at kvinnelige hovedrolle er eneste grunnen til at de ikke skal gå på kino å se en film, så er det fremdeles milliarder av kvinner.. Hadde si 2-5% av dem gått på typiske filmer hvor kvinnen har hovedrollen, - vel da hadde de tjent like mye som mennene i "premium" nivået. Jennifer Lawrence er vel den eneste kvinnen som så langt har knekt den koden..

Endret av Grandidosa83
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen menn trenger tydeligvis ikke engang å se filmen/serien før de dømmer den nord og ned hvis de vet at hovedrolleinnehaveren er kvinne.

Det kom også massive reaksjoner når det ble spekulert i at James Bond skulle bli mørkhudet. Betyr det at de er rasister? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.1.2018 den 20.13, Trollkarlen skrev:

Folk liker og ikke liker det de vil. At kvinner trekker det korteste strået her er jo bare uheldig. Når det kommer til filmer med kvinnelige skuespillere i hovedrollen, så gjorde jo Wonder Woman det veldig bra. Kvinnelig regissør til og med!

Det er ikke "bare uheldig" nei. Det er formet pga sterkt patriarki, hvor samfunnet har blitt formet etter at menn er bedre enn kvinner.  Wonder Woman er enda en karakter skapt av patriarkatiske menn med mannlig karakterskaper og tegner som tegnet hun med smal midje og store pupper og lepper. Derfor har karakteren gjort det bra.

Anonymkode: e07b0...9b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kvinner blablabla..............................

Anonymkode: affd8...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/15/2018 den 20.10, AnonymBruker skrev:

Noen menn trenger tydeligvis ikke engang å se filmen/serien før de dømmer den nord og ned hvis de vet at hovedrolleinnehaveren er kvinne.

Et eksempel her:

 

Anonymkode: ac0be...cdf

Det er alltid syting og klaging hver gang Dr. Who byttes ut. At det her er innvendelser på at det er en kvinne som tar over, har ikke med skuespillerkvalitetene å gjøre, men rett og slett den tradisjonen at Dr. Who er en mann. Dette er en serie som har gått siden -63 med et lite opphold rundt årtusenskiftet. Mange har derfor et sterkt forhold til karakteren og serien. Selv synes jeg det ville vært tåpelig å bytte ut Rowan Atkinson med en kvinne som Mr./Ms. Bean. Men det er ikke bare den veien det blir feil. Kan du tenke deg hvordan det ville sett ut hvis damene i Sex og singelliv ble byttet ut med menn som sitter og skravler om buttplugs og slapp mus på dama de harvet over kvelden før, mens de skåler i Rosévin? Eller skulle vi kjørt noen sesonger med Gilmore boys? Nei, noen karakterer er det best å la være som de er, kvinner som menn.

 

 

Endret av Påkrevd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...