Gå til innhold

Hvordan skal jeg (kvinne) tørre å flørte når jeg ser helt gjennomsnittlig ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, WubWub skrev:

Er dette som det tilfellet hvor ei kvinne klagde til meg at hun aldri fikk noen brev på sukker og møteplassen hvorpå jeg sa "det var rart, får du ingen brev?" og hun svarte "jo får jo brev men..." og jeg spurte "hvor mange om dagen da?" og hun sa "varierer litt, alt fra 30 til 100. men ingen av de interesserte meg så de teller ikke". Fikk lyst til å smelle hodet mitt i veggen. Hu var ganske gjennomsnittlig men allikevel silte hun ut hundrevis av gjennomsnittsmenn. 

En mann skal være heldig om man får 1 brev i uka/måneden. 

Nei, det er det faktisk ikke. Jeg får kanskje 1 melding i uka på Sukker, og noen besøk. På Tinder får jeg også få matcher.

Men det er vel helt umulig for menn her inne å tro på at ikke alle kvinner blir nedrent av menn hvor enn de går. Jeg synes det er litt "morsomt" hver gang dette poengteres.

Anonymkode: be4c7...37e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orket ikke lese hele innlegget ditt for det var litt mye tekst :P

Anonymkode: 95a63...020

Regner med at du ikke leser aviser, blader eller bøker heller. Hva gjør du forresten på et forum hvor folk kan finne på å skrive mye? 

Anonymkode: 16eef...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

Er dette som det tilfellet hvor ei kvinne klagde til meg at hun aldri fikk noen brev på sukker og møteplassen hvorpå jeg sa "det var rart, får du ingen brev?" og hun svarte "jo får jo brev men..." og jeg spurte "hvor mange om dagen da?" og hun sa "varierer litt, alt fra 30 til 100. men ingen av de interesserte meg så de teller ikke". Fikk lyst til å smelle hodet mitt i veggen. Hu var ganske gjennomsnittlig men allikevel silte hun ut hundrevis av gjennomsnittsmenn. 

En mann skal være heldig om man får 1 brev i uka/måneden. 

Eh, jeg er dame, var på en datingside i ca 3 år og fikk vel én match....! 

Anonymkode: 4207b...b09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg synes innlegget ditt er interessant. Det virker ikke som du er ute etter dette med å bare tro på deg selv, og syns godt om deg selv, og tenke positivt, men litt dypere enn det. Hva er riktig i relasjoner mellom mennesker, på en måte. At du er gjennomsnittlig når det kommer til utseende virker det også på en måte som at du innfinner deg med.

Jeg har tenkt litt på dette samme, at når jeg er gjennomsnittlig, og om i det hele tatt gjennomsnittlig, kanskje til og med litt under det utseendemessig, hvorfor skal ikke noen bare finne noen som er alle mine kvaliteter PLUSS utseendet? Men kanskje dette til syvende og sist faktisk handler om det det ikke handler om, å tro godt om seg selv. For hvis man har troen på at en selv har noen kvaliteter andre vil være heldige for å finne i en partner, så tror man kanskje bedre om sine sjanser på markedet. Neida, så velger ikke partneren min meg fordi jeg er den fineste i flokken, kanskje det til og med er et minus (og kanskje som mange her sier at skjønnhet er i øyet til den som ser, og de faktisk mener vi tar feil om vår skjønnhet), men han velger oss fordi vi har en sjarm som er uten like, eller ser verden på en spesiell måte. Kanskje han velger oss fordi vi er spesielt morsomme, eller spesielt omsorgsfulle. De finner noe i oss som er spesielt, og noe de forelsker seg i, og de begynner å elske hvem vi er. Og da er ikke det viktigste at vi er den peneste lenger. 

Jeg tenkte på dette du skrev om at hvis han fikk velge fritt ville han ikke valgt deg, og det gir ikke helt mening for meg, fordi vi er jo alle frie! Klart han velger fritt. Kanskje hvis han gikk rundt i rommet ville han ikke kommet i snakk med deg. Det er gjerne dette du tenker på. Men både feminister og andre mener i dag at det ikke er sånn at det bare er mannen som skal ta kontakt. Mange mener også at forhold som baserer seg på vennskap (altså noen som du allerede kjenner) er noe positivt. Og dette gir rom for å bli kjent med mer enn utseendet til noen. Dette gir rom for de av oss som ikke har utseendet som var sterkeste side. Og det er ikke som at fordi du flørter og tar kontakt så blir de andre ufrie, helt egentlig så får de jo bare flere alternativer. De kan fremdeles gå og flørte med de peneste jentene i rommet. Og kanskje de ikke gjør det, fordi han finner ut at du er jo skikkelig kul. Selv om han ikke ville valgt å bli kjent med den som er under overflaten, så velger han jo likevel deg, og er fri til å velge deg vekk etter at du tok initiativet. 

Kanskje vi må innfinne oss med at vi ikke er de fineste i rommet, og det ikke er utseendet vårt kjæresten vår faller for. Men det er bedre å innfinne seg med det, enn å sette seg selv i en bås dømt til å være alene for alltid. For jeg vil faktisk heller finne en partner, enn å være trist og lei og bitter fordi at verden ikke skapte meg til topp 50% peneste mennesker på jorda. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I innlegget ditt fremstår du også som intelligent, selvreflektert og også litt selvironisk.

Alle attraktve egenskaper :)

Endret av Arca
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som helt normal jente vil du ha ingen problem meed å skaffe deg helt normale menn så lenge du har en god personlighet 

Bare positivt å vise interesse og. Ikke vær redd for det så lenge du ikke oppfører deg som en stalker

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det faktisk ikke. Jeg får kanskje 1 melding i uka på Sukker, og noen besøk. På Tinder får jeg også få matcher.

Men det er vel helt umulig for menn her inne å tro på at ikke alle kvinner blir nedrent av menn hvor enn de går. Jeg synes det er litt "morsomt" hver gang dette poengteres.

Anonymkode: be4c7...37e

De jentene som nedrennes av matcher er enten veldig fine eller sveiper til høyre litt mer enn hver 30. mann

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke pen men har alltid kunne velge og vrake mellom kjekke menn. Nå er jeg samboer med en herlig, snill og pen mann :) har dårlig selvtillit og, så vet ikke om det er noe must. Det som alltid funket for meg som singel var å gi et lurt smil, bruke mye humor og være oppmerksom. 

Anonymkode: 60e11...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

De jentene som nedrennes av matcher er enten veldig fine eller sveiper til høyre litt mer enn hver 30. mann

Ja, det tror jeg og. Jeg er nok ganske så vanlig. 

Anonymkode: be4c7...37e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det tror jeg og. Jeg er nok ganske så vanlig. 

Anonymkode: be4c7...37e

Har du vurdert å bruke sveipe til høyre mer enn hver 30. mann strategien? Den er ganske effektiv. Garanterer mange matcher

Hvis du er gjennomsnittlig er et mer realistisk mål å sveipe minst  hver fjerde til høyre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Har du vurdert å bruke sveipe til høyre mer enn hver 30. mann strategien? Den er ganske effektiv. Garanterer mange matcher

Hvis du er gjennomsnittlig er et mer realistisk mål å sveipe minst  hver fjerde til høyre

Jeg har slettet appen fordi jeg synes det å gjøre en vurdering utfra et bilde var vanskelig. Det å få masse matcher bare for å få match ser jeg ikke helt poenget med. Jeg er ute etter å finne noen, og ikke bare for å få bekreftelse og oppmerksomhet.

Anonymkode: be4c7...37e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke superpen, vil si jeg er 7 på skalaen og noen ganger 6 på en dårlig dag. Har ofte fått menn som etter min bedømming er penere enn meg på skalaen. Det handler ikke bare om utseende, men også personlighet, utstråling og selvtillit.

Anonymkode: 0d936...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 14.1.2018 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg (kvinne i midten av 20-årene) tørre å flørte med menn når jeg kun ser helt gjennomsnittlig ut? Jeg kommer aldri til å bli vakker eller pen, bare gjennomsnittlig grei liksom, er det ikke da litt nedtur at nettopp jeg tar kontakt/smiler til deg etc.? Utseendemessig kan jeg aldri konkurrere med de peneste jentene, såpass selvinnsikt har jeg. Sikkert noen som tenker at det uansett er hyggelig at jeg viser interesse, eller at det i alle fall ikke hjelper meg om jeg ikke smiler og virker uinteressert. Det skjønner jeg. Men jeg får liksom ikke bukt med de tankene i hodet som sier "det var ikke deg han la merke til først i dette rommet", "hadde han kunne valgt fritt, hadde han ikke stått her sammen med deg". Den følelsen av å være hun som duger når første, andre,...tiende valget ikke var oppnåelig. 

Nå høres jo tankene mine veldig negative ut, men jeg tror egentlig ikke det er så unaturlig med tanke på hvor viktig utseende er for vår attraksjon. Klart man ønsker å være attraktiv for det motsatte kjønn. Noen ganger tar jeg meg faktisk i å dagdrømme om å være en av de pene jentene. Hun som får oppmerksomhet, som guttene tenker "wow" om, og som slipper å være så ekstremt usikker på "hvordan ser jeg ut nå?" i en hver situasjon. Patetisk much? I know.

Vil bare bemerke at det ikke er slik at jeg tenker at pene mennesker har det utelukkende enkelt i livet, eller at alle menn finner de samme jentene attraktive. Jeg vet, vi liker litt forskjellig og vi tiltrekkes av andre egenskaper i tillegg til utseende. Men samtidig er det noen universale trekk som går igjen, slik som symmetri, typiske feminine trekk etc. Og det er ikke det at jeg KUN er negativ (bare personligheten, haha!) men jeg har kanskje noen uheldige trekk jeg blir veldig obs på i møte med det motsatte kjønn. Og i og med at jeg VET jeg kun er gjennomsnittlig unngår jeg nok menn og til en viss grad. Kanskje er jeg snar med å se ned/ en annen veg, kanskje gjemmer jeg meg mellom to venninner etc. Dere skjønner tegningen, det hele blir en selvoppfyllende profeti. Jeg føler meg ikke bra, så jeg unngår og dermed blir det vanskelig å kunne møte noen.. Såå hjelp.   

Anonymkode: cc989...95c

Hvordan vet du hvilke kvinner jeg syns er pene, tiltrekkende, morsomme og flotte? - og hvem jeg vil bli flørtet med?  Problemet er ikke utseende  men tankene dine - altså måten du snakker til deg selv på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke superpen, vil si jeg er 7 på skalaen og noen ganger 6 på en dårlig dag. Har ofte fått menn som etter min bedømming er penere enn meg på skalaen. Det handler ikke bare om utseende, men også personlighet, utstråling og selvtillit.

Datingapper handler stort sett om utseende though. Men jeg er enig i at dating i det virkelige liv er et helt annet dyr.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fillerista

Ingen ser gjennomsnittlige ut, ts. Du er kanskje ikke objektivt vakker eller pen, men du har særegne trekk som en mann vil begynne å legge merke til etterhvert som dere opparbeider kontakt. Er kjemien der, kan disse trekkene bli veldig attraktive for han. Jeg har aldri hatt noen problemer med å få objektivt pene damer, likevel har jeg siklet etter en skikkelig oppstoppernese, et par skjeve øyne, en halvstor og dvask rumpe, en unormalt stor munn...alt fordi jeg var betatt av jentene det satt på. 

Ser hvor cheesy det høres ut, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet ditt ts . Skal du flørte , må du for det første virke mer selvsikker. Jeg vet ikke hvordan du ser ut, men hvis du har en vennine som kan hjelpe deg med hår , klær og sminke, så kan du bli mer akktraktiv. Er så mange damer der ute som ser helt OK ut, men som jeg tenker hun hadde vært mye finere hvis hu hadde bølger på håret , sminket seg , eller gått med kjole osv. MAnnfolk liker femine jenter .

Start med et "Hei" kom med komplianger, "så fine sko du har" osv og start en samtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.1.2018 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Jeg orket ikke lese hele innlegget ditt for det var litt mye tekst :P Men hallo? Tror du at alt som betyr noe er utseende? 
Mitt tips til deg er å øve på de sosiale evnene dine. Vis oppmerksomhet til den du snakker med, vær nysgjerrig på de du møter, vær hyggelig og smil masse! Det er det det handler om. 

Anonymkode: 95a63...020

Nei, jeg tror ikke det kun er utseende som betyr noe, og hadde du lest hele innlegget hadde du fått det med deg. :PMen utseende er vel ofte der det starter? Eller inngangsporten til videre kontakt. Jeg tror ikke de sosiale evnene mine er heelt borte vekk, men blir dessverre veldig obs på hvordan jeg ser ut mens jeg snakker med menn, og det fører jo igjen til at jeg ikke er nok tilstede i samtalen. Trenger absolutt trening her.

 

På 14.1.2018 den 13.58, Minesveiper skrev:

Så mens menn kan skape attraksjon gjennom utseende, høy sosial status, og sosiale ferdigheter, har dere kvinner egentlig bare to måter å gjøre dette på, og det er gjennom utseende og sosiale ferdigheter. Som en normal kvinne møter du på samme problem som en normal mann gjør, og det er at man i større grad må skape tiltrekkelsen gjennom flørt og lek. 

Kort oppsummert må du legge større vekt på å skape tiltrekkelse noe du gjør gjennom flørt og lek. Ellers burde du lære deg å  ta initiativ til menn sånn generelt. Dette er noe menn må lære, og jeg kjøper faktisk ingen av argumentene for hvorfor kvinner ikke skal gjøre det. Grunnen til at det å ta initiativ er bra er at det gir deg muligheten til å komme i kontakt med noen du liker. Så må man bare jobbe med de sosiale ferdighetene og bli flink til å flørte, lese signaler osv. 

 Bra svar, og takk for at du ikke fokuserer på å forbedre utseende men heller forbedring av sosiale ferdigheter. Jeg tenker at jeg kan kommunisere, flørte og leke, men at jeg "sperrer" meg selv fra å gjøre det i frykt for å bli oppfattet som helt dust. Igjen, det går tilbake til selvtilliten (eller mangelen på den) at jeg blir veldig selvbevisst og kvier meg for å være hun som flørter når personen egentlig håpet på den pene dama. Du har rett i at jeg burde lære meg å ta initiativ (selv om jeg har mer lyst til å synke i jorden), samt tørre å flørte, bli bedre på å lese signaler og ikke tolke alt i verste mening.

 

På 14.1.2018 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Tror det handler mye om å by på seg selv rent mentalt. Bare være seg selv og være ærlig. Er dere like som personer så vil han like deg - sikkert med unntak av gutter som generelt har vært vant med mye oppmerksomhet fra jenter.

Skjønner ikke hvorfor du lar disse tankene fungere som en tvangstrøye på deg. Det er jo bare å prøve seg frem. Alle har livets rett, så ta din plass. Du vet jo innerste inne at tiltrekning mellom personer handler om mer enn bare utseendet. Hvorfor er du så kjip mot deg selv?

Anonymkode: fe16c...ba5

  Fordi jeg klarer ikke å la vær? Har jeg først hengt meg opp i noe ved utseende mitt som ikke er attraktivt, så er det det eneste jeg ser når jeg ser i speilet. Det er vel enkelte kommentarer som sitter igjen fra tidligere, men kanskje mest av alt det jeg har sagt og tenkt om meg selv og eget utseende. Ser jo i ettertid at det har vært svært uheldig, og har "skadet" meg på flere måter. Tvangstrøye er en god beskrivelse av hvordan det oppleves, og innser at jeg må ta noen aktive valg og ikke minst øve meg på å vise hvem jeg er i sosiale settinger. 

TS

Anonymkode: cc989...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende betyr faktisk ikke så mye, ts. Tro det eller ei, og det gjelder i større grad enn man tror. Jeg har alltid driti i utseende, går i normale klær og kan innimellom se sjuskete ut, er hygienisk da. Men som oftest får jeg vite at det er litt deilig med en gi-faen-utstråling. Personligheten strekker seg ofte langt inn i det fysiske utseende. I blikket, i ansiktsmimikk etc, og sånne ting er viktigere. Selvfølelse er viktig hos begge kjønn, for en persons utseende faktisk. Det viktigste er at du får det bra med deg selv. Man skal ikke føle seg dårligere fordi man ikke er "attraktiv".

Anonymkode: 04118...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jung var den som poengterte at i den grad du ser ondskap i andre er du skyldig i den samme ondskap i deg selv. Det vil si, det vi i dag kaller projisering. Dette handler om at du vil ha menn som har vært veldig heldige med utseendet. Du kunne aldri tenke deg å bli sammen med en "normal", "vanlig", mann. Du vil ha en som er topptrent, har en muskuløs og vakker kropp.

Det er ditt egentlige problem. Begynn å trene. På treningssentre finner du mange topptrente menn. Be med ut på en øl eller noe. Blir vedkommende full nok kanskje du kan få lurt den personen i seng og så tar dere det videre der fra. 

Anonymkode: 9cf41...a02

Haha! Nei, det er absolutt ikke sant, men du skal ha for fri tolkning. Jeg trener fast allerede, men er nok den vanlige, normale mannen som er matchen for meg. :) 

 

3 timer siden, Charlene87 skrev:

For å svare på spørsmålet ditt ts . Skal du flørte , må du for det første virke mer selvsikker. Jeg vet ikke hvordan du ser ut, men hvis du har en vennine som kan hjelpe deg med hår , klær og sminke, så kan du bli mer akktraktiv. Er så mange damer der ute som ser helt OK ut, men som jeg tenker hun hadde vært mye finere hvis hu hadde bølger på håret , sminket seg , eller gått med kjole osv. MAnnfolk liker femine jenter .

Start med et "Hei" kom med komplianger, "så fine sko du har" osv og start en samtale. 

Jeg tenker jeg har nådd mitt fulle potensiale både når det gjelder sminke, klær og hår. Bedre enn dette klarer jeg faktisk ikke, og det er vel og det som irriterer meg litt. Så kanskje utgangspunktet mitt ikke en gang er gjennomsnittlig, men under, og at det først er ved hjelp av disse ytre forbedringene at jeg har nådd gjennomsnittet. Noe slikt. Selv fullstendig oppdollet er jeg ikke flott, og føler meg fremdeles like usikker. Da gjenstår vel muligheten min til sosial forbedring, samt at jeg burde finne andre veger enn utseende å bygge selvtillit på.   

TS

Anonymkode: cc989...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.1.2018 at 1:15 PM, AnonymBruker said:

Hvordan skal jeg (kvinne i midten av 20-årene) tørre å flørte med menn når jeg kun ser helt gjennomsnittlig ut? Jeg kommer aldri til å bli vakker eller pen, bare gjennomsnittlig grei liksom, er det ikke da litt nedtur at nettopp jeg tar kontakt/smiler til deg etc.? Utseendemessig kan jeg aldri konkurrere med de peneste jentene, såpass selvinnsikt har jeg. Sikkert noen som tenker at det uansett er hyggelig at jeg viser interesse, eller at det i alle fall ikke hjelper meg om jeg ikke smiler og virker uinteressert. Det skjønner jeg. Men jeg får liksom ikke bukt med de tankene i hodet som sier "det var ikke deg han la merke til først i dette rommet", "hadde han kunne valgt fritt, hadde han ikke stått her sammen med deg". Den følelsen av å være hun som duger når første, andre,...tiende valget ikke var oppnåelig. 

Nå høres jo tankene mine veldig negative ut, men jeg tror egentlig ikke det er så unaturlig med tanke på hvor viktig utseende er for vår attraksjon. Klart man ønsker å være attraktiv for det motsatte kjønn. Noen ganger tar jeg meg faktisk i å dagdrømme om å være en av de pene jentene. Hun som får oppmerksomhet, som guttene tenker "wow" om, og som slipper å være så ekstremt usikker på "hvordan ser jeg ut nå?" i en hver situasjon. Patetisk much? I know.

Vil bare bemerke at det ikke er slik at jeg tenker at pene mennesker har det utelukkende enkelt i livet, eller at alle menn finner de samme jentene attraktive. Jeg vet, vi liker litt forskjellig og vi tiltrekkes av andre egenskaper i tillegg til utseende. Men samtidig er det noen universale trekk som går igjen, slik som symmetri, typiske feminine trekk etc. Og det er ikke det at jeg KUN er negativ (bare personligheten, haha!) men jeg har kanskje noen uheldige trekk jeg blir veldig obs på i møte med det motsatte kjønn. Og i og med at jeg VET jeg kun er gjennomsnittlig unngår jeg nok menn og til en viss grad. Kanskje er jeg snar med å se ned/ en annen veg, kanskje gjemmer jeg meg mellom to venninner etc. Dere skjønner tegningen, det hele blir en selvoppfyllende profeti. Jeg føler meg ikke bra, så jeg unngår og dermed blir det vanskelig å kunne møte noen.. Såå hjelp.   

Anonymkode: cc989...95c

Har du litt mer hjerne enn gjennomsnittet så skal det ikke mye til å utkonkurrere de peneste, utseende har lite å si med mindre det er det eneste du har gående for deg. Å ha selvinnsikt er et bra tegn... ;) har du noe annet å vise til som gjør at du skiller deg ut positivt ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...