Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt villfanget kvalitets fisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

All fisken jeg finner i butikken, er oppdrett søppel. Det smaker ikke godt, og er ikke bra heller. Jeg er vant med villfanget fisk, som pappa fisket fersk. Den slimete dritten i butikken, smaker gammel, harskt og ekkelt. Kan ikke reise hjem og få fisk hele tida heller. Dessuten er det tomt, når all sesong fisken er spist opp :( 

Anonymkode: 0853f...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes gode fiskebutikker i alle de store byene i Norge - hvor bor du, da?

Der jeg handler fisk får jeg opplyst om fisken er vill eller oppdrett, og mye av villfisken er linefanget og bifangst. Jeg får også opplyst fangstdato dersom jeg spør om det. Alle gode fiskehandler (altså spesialbutikker, ikke fiskedisk i vanlig butikk) gir denne type informasjon.

Hvis du er vant med fersk fisk bør du jo også kunne kvalitetsvurdere den fisken du ser i en fiskedisk, dvs om den ser blank og slimete ut, frisk i fargen etc. Mange fiskeslag finnes dessuten bare som villfisk og kan følgelig umulig være oppdrettsfisk, som feks sei, lyr, hyse, lysing, rødspette, lomre, smørflyndre, uer, brosme, skrei, lange, makrell, sild... Nok å ta av. 

Anonymkode: d2469...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: At fisk er slimete betyr jo ellers at den er fersk - det er et godt tegn. 

Anonymkode: d2469...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blokkene fra x-tra med sei og torsk er frosset ferske og er rimelige, og er det fiskebil der du bor? 

Anonymkode: 2b17b...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

All fisken jeg finner i butikken, er oppdrett søppel. Det smaker ikke godt, og er ikke bra heller. Jeg er vant med villfanget fisk, som pappa fisket fersk. Den slimete dritten i butikken, smaker gammel, harskt og ekkelt. Kan ikke reise hjem og få fisk hele tida heller. Dessuten er det tomt, når all sesong fisken er spist opp :( 

Anonymkode: 0853f...263

Er det oppdrett på torsk? Hyse?sei?uer? Jeg har gått glipp av mye 

Anonymkode: 7da73...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...