Gå til innhold

Har MeToo ført til at menn prøver seg sjeldnere?


Collan

Synes du menn tar romantisk og / eller seksuelt initiativ sjeldnere nå enn før MeToo-kampanjen?  

48 stemmer

  1. 1. Synes du menn tar romantisk og / eller seksuelt initiativ sjeldnere nå enn før MeToo-kampanjen?

    • Ja
      25
    • Nei
      23


Anbefalte innlegg

Bare de som i utgangspunktet burde holdt seg langt unna kvinner.

Anonymkode: b7f28...257

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Rotemor said:

Nei, hvorfor skulle det det?

Fordi det ikke ville vært uventet. Når det har vært massiv oppmerksomhet rundt mange definitivt uakseptable tilfeller, men også noen ikke fullt så soleklare, ville det være å forvente at menn i gjennomsnitt prøvde seg litt sjeldnere, også de menn som har gått fram på akseptabelt vis. Hva som er akseptabelt vil jo alltid være et definisjonsspørsmål avhengig av kultur, tid og sted, men de fleste av oss kan normalt enes om hva som er klart ok og hva som klart ikke er det. Det er grensetilfellene som er vanskelige å bli enige om, og derfor ville det ikke være så unaturlig at det ble litt mindre mannlig sjekking i gjennomsnitt etter denne kampanjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva får deg til å tro at jenter ikke tar initiativ? Jeg har alltid tatt det jeg vil ha, men på en mer diskre måte enn menn gjør. Det å vise seg villig er også en måte å ta initiativ på. Det er ingen regler på det du skriver over. 

Anonymkode: 29d2e...6bf

Fordi gjennomsnittlig tar kvinner langt mindre initiativ enn menn. Til en så høy grad at om en mann ikke er den som tar initiativ føler ofte kvinner at mannen leker med følelsene deres fordi de ikke sier rett ut at de liker dem, eller venter på at mannen skal be dem med ut. Hadde det ikke vært bedre om det var omvendt siden kvinner uansett har større suksess når det kommer til å få det de vil ha, enten det er forhold eller et ONS om de er den som tar initiativ først for menn ser på det som et grønt lys. Mens kvinner kan gå med på alt fra å bli bedt med ut på date, enda en date og så innrømmer man at man liker henne, eller begynner å gjøre menn usikker ved at de alltid vil at man skal være den som sender meldinger eller spør om noen ting først selv etter man har blitt kjent og hun virker interessert, men så fort du innrømer at du liker henne, så har du plutselig gått for langt eller du har gått for fort fram. Samtidig som om hun liker deg skikkelig men du da faktisk prøver å være litt strategisk fordi du ikke vil ødelegge det som er blitt startet, så er du plutselig bad guy og ikke interessert fordi du ikke har prøvd deg på første date.

Anonymkode: 2ce9b...9a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det hadde kanskje vært fint, men menn lærer ikke. Avhengig av fitte...

Anonymkode: 185e3...ad9

elsker fitte! :)

Anonymkode: f3933...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva får deg til å tro at jenter ikke tar initiativ? Jeg har alltid tatt det jeg vil ha, men på en mer diskre måte enn menn gjør. Det å vise seg villig er også en måte å ta initiativ på. Det er ingen regler på det du skriver over. 

Anonymkode: 29d2e...6bf

Du viser deg villig ja? Yes, kvinner er jo kjent for å ikke kunne motstå menn som signaliserer at de er villige og klare. Glem det å gå bort, ta initiativ, vise at man har selvtillit og at man går for det man vil ha, ingen kvinner forventer eller blir tiltrukket av sånn vås. Sitt pent på stolen og ta initiativ gjennom smiling. Det vil over hodet ikke gi assosiasjoner til en veik, sjenert og hjelpeløs fyr som enkelt forbigås av en fyr som gidder å reise seg fra stolen sin. Klart du tar initiativ du, go getter som du er med smilingen din. Du har ikke vurdert å  undervise menn i hvordan få seg dame, gjennom sminketips og fotpleie?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isambard skrev:

Ja, noen synes kanskje det, men jeg synes dette er en snerpete holdning. Jeg synes hovedregelen bør være at folk som vil ha hverandre skal få lov til det. Noen ganger blir det umulig, sånn som psykiater/pasient. 

Det er flere på min arbeidsplass som har funnet hverandre. Man blir godt kjent, så det er ikke rart det kan oppstå følelser.

 

At man blir kjent og innleder forhold er noe annet enn «sjekking på arbeidsplassen»- som ikke skal foregå i utide. At folk som kjenner hverandre enes om å ta skrittet videre er alltid greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Jens Even said:

Du viser deg villig ja? Yes, kvinner er jo kjent for å ikke kunne motstå menn som signaliserer at de er villige og klare. Glem det å gå bort, ta initiativ, vise at man har selvtillit og at man går for det man vil ha, ingen kvinner forventer eller blir tiltrukket av sånn vås. Sitt pent på stolen og ta initiativ gjennom smiling. Det vil over hodet ikke gi assosiasjoner til en veik, sjenert og hjelpeløs fyr som enkelt forbigås av en fyr som gidder å reise seg fra stolen sin. Klart du tar initiativ du, go getter som du er med smilingen din. Du har ikke vurdert å  undervise menn i hvordan få seg dame, gjennom sminketips og fotpleie?

Dette skjønte jeg ikke stort av.

Anonymkode: 59562...526

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Rotemor said:

At man blir kjent og innleder forhold er noe annet enn «sjekking på arbeidsplassen»- som ikke skal foregå i utide. At folk som kjenner hverandre enes om å ta skrittet videre er alltid greit.

Men for at to kolleger skal gå fra å kjenne hverandre til å bli et par må nødvendigvis den ene sjekke opp den andre, eller?

:klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Collan skrev:

Men for at to kolleger skal gå fra å kjenne hverandre til å bli et par må nødvendigvis den ene sjekke opp den andre, eller?

:klo:

Jeg ser ikke at dette er rett underforum for debatten overhode.

Du forstår forhåpentligvis hva jeg mener. Det er forskjell på at noen finner hverandre og at det er en kultur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja, jeg glemte at kvinner tar jo "initiativ" hele tiden. De sitter der og ser på mannen og da er det hennes fortjeneste om han tar initiativ og går opp til henne. Hun sitter der og smiler litt når han ser på henne, likt som at han smiler når hun ser på han, så da er det igjen hun som tok initiativet ved at han tar all risiko for avvisning og går opp til henne. Han går opp til henne og prøver seg og hun gir "bekreftende meldinger" så da er det selvsagt igjen hun som har tatt initiativet da. Selvsagt, hvordan kunne jeg ikke visst dette? Fra nå av skal jeg sitte meg i et hjørne og se på og smile til folk og så bli sur for at damer ikke plukker meg opp når jeg tross alt har tatt initiativ.

Anonymkode: ef614...7f1

Så det eneste du kan komme på at en kvinne gjør er å smile? Jeg har initiert samtaler, jeg har bydd opp til dans, jeg har spurt om menn vil bli med hjem for en heftig natt. Selvsagt med en fare for avvisning, som jeg også har fått. Det som kanskje er kvinners fordel er at flere klarer å fange opp når/om hun har sjans før hun setter inn støtet. Det er gjort forskning på forskjellen i kvinner og menns oppfatning av om de har sjans eller ikke. Ikke overraskende tolker menn signaler mer som ja enn hva som er realiteten. 

Anonymkode: 29d2e...6bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi gjennomsnittlig tar kvinner langt mindre initiativ enn menn. Til en så høy grad at om en mann ikke er den som tar initiativ føler ofte kvinner at mannen leker med følelsene deres fordi de ikke sier rett ut at de liker dem, eller venter på at mannen skal be dem med ut. Hadde det ikke vært bedre om det var omvendt siden kvinner uansett har større suksess når det kommer til å få det de vil ha, enten det er forhold eller et ONS om de er den som tar initiativ først for menn ser på det som et grønt lys. Mens kvinner kan gå med på alt fra å bli bedt med ut på date, enda en date og så innrømmer man at man liker henne, eller begynner å gjøre menn usikker ved at de alltid vil at man skal være den som sender meldinger eller spør om noen ting først selv etter man har blitt kjent og hun virker interessert, men så fort du innrømer at du liker henne, så har du plutselig gått for langt eller du har gått for fort fram. Samtidig som om hun liker deg skikkelig men du da faktisk prøver å være litt strategisk fordi du ikke vil ødelegge det som er blitt startet, så er du plutselig bad guy og ikke interessert fordi du ikke har prøvd deg på første date.

Anonymkode: 2ce9b...9a5

Ja, kvinner tar gjennomsnittlig mindre initiativ enn menn. Dette bunner i biologien, som jeg regner med du er klar over. Menn må vise seg frem, kvinner velger. Når det gjelder det andre du nevner med spillet mellom kvinner og menn vil du nok se at dette endrer seg med alder. Eldre kvinner har ikke samme muligheten til å la en god mann gå som en yngre kvinne kan. En yngre kvinne kan vente på noe bedre, mens en eldre kvinne må stå mer på for å få det hun vil ha. Igjen, biologi. 

Anonymkode: 29d2e...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jens Even skrev:

Du viser deg villig ja? Yes, kvinner er jo kjent for å ikke kunne motstå menn som signaliserer at de er villige og klare. Glem det å gå bort, ta initiativ, vise at man har selvtillit og at man går for det man vil ha, ingen kvinner forventer eller blir tiltrukket av sånn vås. Sitt pent på stolen og ta initiativ gjennom smiling. Det vil over hodet ikke gi assosiasjoner til en veik, sjenert og hjelpeløs fyr som enkelt forbigås av en fyr som gidder å reise seg fra stolen sin. Klart du tar initiativ du, go getter som du er med smilingen din. Du har ikke vurdert å  undervise menn i hvordan få seg dame, gjennom sminketips og fotpleie?

Om du tror at en veik, sjenert og hjelpeløs fyr er det som tiltrekker kvinner har du misforstått mye. 

Anonymkode: 29d2e...6bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor skulle det det? Det er det ingen grunn til. Det er ikke romantiske og respektfulle seksuelle iniativ #metoo retter seg mot. Hvis menn føler at de kan prøve seg sjeldnere på kvinner pga #metoo så sier det veldig mye om at de er klar over at måten de prøver seg på er uakseptabel, og da er det bare fint at de seksuelt trakasserer sjeldnere/slutter med det.

Anonymkode: 86a26...bf9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Holder avstand til jenter en periode nå. Senest for noen dager siden var det ei på jobben som flørtet veldig med meg, men jeg forholdt meg kjølig til henne så er jeg på den trygge siden. Selv om hun egentlig vekker min interesse..

Anonymkode: d1178...93e

Ditt eget problem.

Anonymkode: da5ed...a28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjekket opp like mye som før. Det blir de fleste jeg kjenner også. Ser ikke ut som denne "nå tør jeg ikke flørte med kvinner lenger" gjelder så mye i virkeligheten til tross for at en del mannfolk gauler om det på nettet. Diskuterte også metoo med en fyr på byen som sa dette, men han sjekka jo faktisk opp to stykker iløpet av den kvelden. Jeg skjønte ikke dritten. Finnes trolling også ute i det virkelige liv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk på at det er en stor forskjell på å være vennlig, respektfull og forsiktig i sin tilnærming og det å være direkte frekk, og upassende respektløs.  Flørting er greit så lenge det gjøres med respekt !

Anonymkode: b6ca0...86c

Så typisk at noen menn tenker enten eller!   Man kommer ganske langt med "Hei, du er pen. Skål."  Hvis menn tenker med det store hodet i stedet for det lille går det som regel bra.  Vis respekt, rart at det skal være så jævlig vanskelig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Lava Anne skrev:

Jeg blir sjekket opp like mye som før. Det blir de fleste jeg kjenner også. Ser ikke ut som denne "nå tør jeg ikke flørte med kvinner lenger" gjelder så mye i virkeligheten til tross for at en del mannfolk gauler om det på nettet. Diskuterte også metoo med en fyr på byen som sa dette, men han sjekka jo faktisk opp to stykker iløpet av den kvelden. Jeg skjønte ikke dritten. Finnes trolling også ute i det virkelige liv?

Hvorfor skulle ikke en fyr kunne klare å sjekke opp to kvinner på en kveld?   Det går veldig fint an å sjekke opp en kvinne uten å klasse og være slibrig.   Det er slik de fleste oppegående menn sjekker opp kvinner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Så det eneste du kan komme på at en kvinne gjør er å smile? Jeg har initiert samtaler, jeg har bydd opp til dans, jeg har spurt om menn vil bli med hjem for en heftig natt. Selvsagt med en fare for avvisning, som jeg også har fått. Det som kanskje er kvinners fordel er at flere klarer å fange opp når/om hun har sjans før hun setter inn støtet.

Eller så bare virker det slik, siden kvinner vil få ja i mange ganger så mange tilfeller som menn som tar initiativ.

Anonymkode: cb6bf...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, heipådegsann skrev:

Nei, jeg opplever å bli sjekket opp i samme grad som før. Det jeg derimot har opplevd ett par ganger i det siste er at andre menn har vært raske til å komme og hjelpe meg ut av situasjoner hvor andre menn har vært ubehagelige mot meg (har hatt vanskelig for å tatt et nei). Det har jeg aldri opplevd før. Vet ikke om det er et resultat av at flere har blitt oppmerksom på slik oppførsel av metoo eller om det bare er tilfeldig da 😅

nei det er nok ikke et resultat av metoo i det hele tatt, den oppførselen som du beskriver er helt vanlig. det er høfflige menn som hjelper til i hverdagen eller white knights som prøver å score noen poeng hos deg. en hasjtagg på internett har null innvirkning på menn i hverdagen. de som er griser er forsatt griser mens de fleste er helt normale og ordentlige menn som før og sjekker opp kvinner på vanlig måte....som før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg merker ikke noe forskjell. Men de er ikke sjokkerende, for de aller fleste menn er oppegående og vet forskjell mellom trakassering og flørting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...